• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403052215183
  • خبرنگار : 50535

مدیر کل صداوسیمای استان:

صداوسیمای آذربایجان شرقی مشکلی با پخش ورزشی ندارد

صداوسیمای آذربایجان شرقی مشکلی با پخش ورزشی ندارد

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل صداوسیمای استان گفت: صداوسیمای آذربایجان شرقی در صورت همکاری باشگاه‌ها بر اساس قانون هیچ مشکلی با پخش ورزشی ندارد.

اکبررضایی، روز دوشنبه، ۲۲ مردادماه در نشست خبری ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، بیان کرد: حوادث بسیاری طی سال جاری در سطح استان و کشور رقم خورد که أصحاب رسانه حقایق را برای مردم بازتاب دادند و بنده از تلاش جهادی تمامی خبرنگاران تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: امروزه جایگاه رسانه در بین عموم ارتقاء پیدا کرده است، اگر تلاش‌های رسانه نبود، مسیر حق و حرکت نظام در مقابله با استعمار و ظلم شکست می‌خورد.

وی افزود: امروز که می‌بینیم دانشجویان آمریکا برای حمایت از غزه ایستادگی می‌کنند این رسانه‌ها بودند که فریا حق آن‌ها را به گوش تمامی مردم جهان رساندند.

مدیرکل صداوسیمای استان خاطرنشان کرد: خبرنگاران بسیاری در غزه شهید شدند، کشته شدن آن‌ها توسط رژیم صهیونسیتی نشان می‌دهد که ظالم با عقاید باطل از قدرت رسانه‌ها واهمه دارند. خبرنگاران اطلااعات را با سرعت بالایی نشر می‌دهند و دکمه‌ی تنظیم از دست استکبارات بیرون آمده است.

وی اظهار کرد: رسانه‌های متنوعی که امروزه وجود دارند، پخش عمومی را تحت تاثیر قرار داده‌اند، باوجود تنوع بالای اخبار در فضای مجازی با این حال ۵۵ درصد منبع خبری مردم رسانه‌ی ملی، رادیو و تلویزیون است.

رضایی تاکید کرد: تغییر زمان پخش اخبار ۲۳ شبکه سهند به ساعت ۲۲:۳۰ نیز با نظرسنجی مردم تایید و انجام گرفت، تلاش ما بر این است که در عرصه‌ی صداوسیما و رسانه حق تبریز را ادا کنیم، جذب مخاطب برای رسانه سخت تر از حفظ آن است.

وی اظهار کرد: صداوسیمای استان برای پخش بازی‌های خارج از خانه تماما از بودجه‌ی خود استفاده می‌کند و حتی ریالی توسط باشگاه تراکتور برای حق پخش به صداسیمای استان پرداخت نمی‌شود.

مدیرکل صداوسیمای استان خاطرنشان کرد: صداوسیما یک رسانه‌ی عمومی بوده و به هیچ موضوع و مخاطب خاصی اختصاص ندارد و محتوای آن باید عموم موضوعات را پوشش دهد، تنها برنامه‌ی کودک صداوسیمای ایران برنامه‌ی نازبالالار است.

وی افزود: شبکه‌ی سراسری پویا کمبود برنامه‌های کودک را جبران می‌کند به همین دلیل ما تا جایی که مدت زمان پخش اجازه می‌دهد به بخش کودکان پرداخته‌ایم.

وی بیان کرد: در بخش طنز نیز با ضعف نویسنده روبرو هستیم که برای پیشرفت در این به قلم غنی نویسندگان نیاز داریم.

رضایی عنوان کرد: بر اساس قانون اساسی پخش عمومی در انحصار رسانه‌ی ملی است و در کشور ما قانون اساسی اجازه‌ی صداوسیمای خصوصی را نمی‌دهد.

وی گفت: صداوسیما رسانه‌ی رسمی است و هر موضوعی که در آن بیان می‌شود بین مردم از اعتبار بالای برخوردار است و در بحث سقوط بالگرد رئیس جمهور نیز ما تا زمانی که خبر رسمی شده بود حق پخش نداشتیم و پس از قطعیت صحت این خبر ۵ روز متوالی برنامه پخش کردیم.

رضایی ادامه داد: سه روز تشییع پیکر شهدای خدمت را بدون اختصاص هیچ امکان جدیدی پیش بردیم و تمامی شبکه‌های تلویزیونی نیز اخبار و تصاویر خود را از ما گرفتند، ما در این قضیه سنگ تمام گذاشتیم و همکاران ما به صورت شبانه روزی تلاش کردند.

وی در خصوص بحث زبان گویش مجری‌های برنامه‌های صداوسیمای استان گفت: در برنامه‌های فرهنگی خوب است از کلمات فاخر محلی استفاده شود اما در گویش خبرهای عمومی موظفیم تا به زبان عمومی مردم صحبت کنیم.

وی عنوان کرد: تحلیل اخبار برای صداوسیما نیاز است اما اجرای این مورد برای تمامی خبرها امکان پذیر نیست، تغییر ساعت اخبار ۲۳ به ۲۲:۳۰ نیز برای این کار است تا در مدت باقی مانده بتوانیم به‌صورت تحلیلی پیش ببریم.

مدیرکل صداوسیمای استان ادامه داد: مجموع کارکنان صداوسیمای آذربایجان شرقی ۵۷۰ نفر است ما در جذب نیروهای جدید سختگیری می‌کنیم تا بتوانیم افراد شایسته‌ای را پای کار بیاوریم. 

مدیرکل صداوسیمای استان تشریح کرد: چرا باید مجری‌های ما با لهجه‌ای به غیر لهجه‌ی عموم مردم خود صحبت کنند، در حالی که ما خود دارای زبان، گویش و فرهنگ بسیار غنی هستیم.

رضایی گفت: احیای فوتبال استان با احیای تیم ماشین سازی میسر می‌شود که امید داریم کارخانه‌ی ماشین سازی پا به میدان گذاشته و باری دیگر حس رقابت را در بین دو تیم برتر کشور و تربیت نیروهای بومی ایجاد کند.

وی افزود: صداوسیمای آذربایجان شرقی در صورت همکاری باشگاه‌ها طبق قانون مشکلی با پخش ورزشی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه صداوسیمای استان علاقمند به تقویت موسیقی اصیل آذربایجان است، عنوان کرد: ما در این زمینه تلاش زیادی کرده  و ۲۰ قطعه‌ی موسیقی تولید کرده‌ایم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha