• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052215174
  • خبرنگار : 50253

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس:

انقلاب اسلامی الهام‌بخش مقاومت است

انقلاب اسلامی الهام‌بخش مقاومت است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس گفت: خط مقاومت در فلسطین برگزیده شده و الهام‌بخش آن انقلاب اسلامی ایران است.

سردار رمضان شریف ۲۲ مرداد در همایش رزمندگان دفاع مقدس شهرستان قوچان اظهار کرد: قرار بود آمریکای جنایتکار و هم‌پیمانانش با شروع جنگ تحمیلی به تعبیر خودشان طومار انقلاب را در هم بپیچند و اجازه ندهند ندای انقلاب اسلامی از این سرزمین به سایر بلاد اسلامی و عالم برسد.

وی افزود: رزمندگان اسلام تمام طراحی‌های دشمن را برای متوقف کردن انقلاب از بین بردند و دشمن را از طراحی و تداوم جنگ تحمیلی ناکام گذاشتند.

شریف با اشاره به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر پشیمان کردن دشمنان توسط ملت ایران در جنگ تحمیلی، گفت: تعابیر امام بر این است که شما و زنان عالی‌قدر طوری عمل کردید که همه عظمت انقلاب مرهون تلاش و از خود گذشتگی شما است.

وی با اشاره به کمک‌های کشورهای خارجی در دوران هشت ساله دفاع مقدس به رژیم بعث عراق اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس باران گلوله و توپ و موشک توسط کسانی بر سر شما ریخته می‌شد که امروز ادعای حقوق بشر دارند اما ملت و مردم ما فرانسوی‌ها را با میراژهای اهدایی به صدام و آلمانی‌ها را با انواع گازهای خردل و سلاح شیمیایی فراموش نکردند.

وی اضافه کرد: هنوز رزمندگان ما ریه‌هایشان پر از گازهای شیمیایی است و جوانان ما فریب ریاکاری شان را نمی‌خورند چون چهره شان نزد ملت ایران نمایان شده است.

 رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با بیان این جمله که رزمندگان ما با ایمان در جبهه‌ها حضور پیدا کردند، تصریح کرد: این ملت با استقامت و دادن درس آزادگی مکتب امام حسین را ترویج داد و الهام‌بخش جهان اسلام در دنیای کنونی شد.

وی با اشاره به سخن بنیان‌گذار جمهوری اسلامی که فرمودند دفاع مقدس آزادی فلسطین و لبنان را به دنبال دارد، بیان کرد: امروز این پیش‌بینی امام به عینیت دیده می‌شود و میلیون‌ها عاشق پاکباخته و عاشق امام‌حسین عازم اربعین و کربلا هستند و این افتخار بزرگ به دلیل حضور جانانه جوانان ایران در دفاع مقدس است.

شریف ادامه داد: امروز نه تنها در عراق، لبنان، یمن و فلسطین بلکه در همه جهان پیام امام منتشر شد و به آن توجه کردند.

وی خاطرنشان کرد: گرچه امروز جهانیان و افکار عمومی چهره واقعی اسرائیل غاصب را می‌بینند و در سراسر عالم به ماهیت رژیم صهیونیستی پی بردند اما واقعیت رژیم اسرائیل را امام راحل سه سال قبل از پیروزی انقلاب بر ملا کرد و فرمود اسرائیل غده سرطانی و دشمن ابناء بشر است.

سخنگوی سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به سابقه ۷۵ ساله اسرائیل در تصرف سرزمین‌های اسلامی و گسترش سرزمین جغرافیایی خود، گفت: انقلاب اسلامی کاری کرد که در سرزمین‌های اشغالی دیوار بتنی کشیدند اما رزمندگان مقاومت با الهام گرفتن از رزمندگان ایران این دیوار را فرو ریختند.

وی از عملیات طوفان الاقصی به عنوان نقطه آغاز فروپاشی حتمی صهیونیسم نام برد و افزود: انقلاب اسلامی و حضور رزمندگان در دفاع مقدس و دفاع حرمین و دفاع از آل‌الله و سایر صحنه‌های تثبیت انقلاب اسلامی شرایط را به گونه‌ای رقم زد که همه بافته‌های صهیونیست‌ها پنبه شد.

شریف با بیان این مطلب که اسرائیل برای تداوم سیطره در سرزمین‌های اشتغالی دو خط فکری را دنبال می‌کرد، گفت: اختلاف میان شیعه و سنی و اختلاف میان اعراب با بقیه مسلمانان از برنامه‌های صهیونیست‌ها بود اما در مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه شاهد یک صحنه تاریخی بودیم که امام جامعه بر پیکر اسماعیل هنیه اهل سنت نماز خواند.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اشاره به سخن رهبری که فرمودند صهیونیست‌ها ۲۵ سال آینده را نخواهند دید، اذعان کرد: امروز مقدمات این فروپاشی دیده می‌شود و خود آن‌ها به این موضوع اذعان دارند.

وی با بیان این جمله که هیچ‌کدام از جنایتکاران تاریخ بشر به اندازه صهیونیست‌ها جنایتی مرتکب نشده‌اند، تأکید کرد: صهیونیست‌ها قرار بود حماس را نابود و اسیران خود را آزاد کنند و از سویی مردم غزه را کوچ دهند اما در نهایت به جز شهادت تعدادی از فرماندهان جبهه مقاومت کاری از پیش نبردند.

وی افزود: صهیونیست‌ها بازهم اشتباه عظیمی مرتکب می‌شوند و فکر می‌کنند می‌توانند با ترور رهبران مقاومت به حیات ننگین خود ادامه دهند اما برای حماس شهادت دادن امری طبیعی و عادی است.

شریف اضافه کرد: گر چه تاکنون بیش از ۱۰ نفر از رهبران حماس به شهادت رسیده‌اند اما پیام مردم فلسطین به این جنایت‌ها این بود که یکی از رهبران عملیاتی که به هیچ وجه بنای صلح و سازش ندارد به نام یحیی سنوار را جانشین هنیه می‌کنند که خود پیام استقامت و پایمردی و جنگ تا آزادی بیت‌المقدس است.

وی با تأکید بر اینکه خط مقاومت در فلسطین برگزیده شده است، انقلاب اسلامی ایران را الهام‌بخش این مقاومت دانست و اظهار کرد: شهید اسماعیل هنیه با شهید قاسم سلیمانی ارتباط تنگاتنگی داشتند و این ارادت نویدبخش به پایان رسیدن رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha