• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403052215166
  • خبرنگار : 50589

رئیس هیئت پزشکی ورزشی آذربایجان‌ شرقی:

توزیع مکمل‌های ورزشی در باشگاه‌ها ممنوع است

توزیع مکمل‌های ورزشی در باشگاه‌ها ممنوع است

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس هیئت پزشکی ورزشی آذربایجان‌ شرقی تاکید کرد: هیچ باشگاه ورزشی از لحاظ قانونی حق توزیع یا خرید و فروش دارو یا مکمل‌های ورزشی را ندارد.

یونس قوام لاله، امروز (۲۲ مرداد ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: به‌صورت مستقیم با ۵۳ هیئت ورزشی درگیریم و همکاری می‌کنیم و پیشبرد این موضوع مستلزم همکاری این هیئت‌هاست. از توجه و راهنمایی‌های ویژه مدیرکل ورزش‌ و جوانان آذربایجان‌ شرقی در راستا ترویج ورزش پاک در استان تشکر می‌کنیم.

او ادامه داد: کمیته آموزش و پژوهش اصلی‌ترین رکن هیئت پزشکی ورزشی است‌. در این موضوع تلاش کردیم با همکاری جامعه دانشگاهی بحث آموزش و درمان توانبخشی را ایجاد کنیم‌.

وی بیان کرد: بیمه ورزشی صادرشده برای ورزشکاران به منزله صندوق حمایت از ورزشکاران است. در سایه تلاش همکاران هیئت و تلاش اداره کل ورزش و جوانان استان شاهد افزایش ۳۰ درصدی ورزشکاران سازمان دهی‌شده و دارای بیمه ورزشی هستیم.

او اظهار کرد: یکی از وظایف عمده هیئت پزشکی ورزشی در راستای ترویج ورزش پاک نظارت بر اماکن ورزشی است و این بازرسی را در استان با استفاده از نیروهای داوطلب پیش می‌بریم.

قوام لاله گفت: تاکنون ۳۰۳۹ مکان ورزشی بازرسی شده است که ۷۸۸ باشگاه مختص زنان و ۲۲۵۱ مجموعه مختص مردان است.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی آذربایجان‌ شرقی ادامه داد: میراث‌دار کلینیک تخصصی و فوق تخصصی فیزیوتراپی هستیم که دارای پیشرفته‌ترین دستگاه‌های فیزیوتراپی است.

او بیان کرد: امیدوارم در سال‌های آینده شاهد افزایش خدمات‌های کلینیک فیزیوتراپی هیئت پزشکی ورزشی باشیم. حتی در صورت انجام حمایت‌های لازم می‌توانیم برای اولین بار در شمال‌ غرب بحث ایجاد ایفمارک را هم پیش ببریم.

قوام لاله گفت: ۸۰ درصد هزینه‌های درمانی آسیب‌دیدگی ورزشکاران دارای بیمه ورزشی تا سقف ۹۵ میلیون تومان توسط فدراسیون پزشکی ورزشی تقبل می‌شود. ثبت نام بیمه ورزشی برای دانش‌آموزان، بیماران خاص و جانبازان و معلولان نیز نیم‌بهاست. 

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان بیان کرد: طبق آخرین آمار، آذربایجان‌ شرقی در سال ۱۴۰۲ دارای ۲۰۰ هزار نفر ورزشکار بوده است.

قوام لاله افزود: تمام هزینه‌های هیئت پزشکی ورزشی استان از حق بیمه پرداخت‌شده توسط ورزشکاران تامین می‌شود.

او بیان کرد: از لحاظ جایگاه بین ۳۱ استان کشور در رتبه پنجم - ششم قرار داریم. باید برای افزایش تعداد ورزشکاران سازمان‌دهی‌شده تلاش کنیم و این موضوع مستلزم همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان و هیئت‌های ورزشی است.

قوام لاله اظهار کرد: اکنون هشت مجموعه ارائه‌دهنده خدمات اصلاحی در استان در حال فعالیتند و از مردم می‌خواهیم فقط به این مراکز دارای مجوز مراجعه کنند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی آذربایجان‌ شرقی با اشاره به فعالیت‌های کمیته همگانی این هیئت، گفت: به‌تازگی با همکاری شهرداری ایستگاه‌های سلامت را در مناطق کم‌برخوردار ایجاد کرده‌ایم و ۶۸۱ نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

قوام لاله اضافه کرد: تنها متولی صدور مجوز برای خدمات ماساژ ورزشی هستیم و فدراسیون پزشکی ورزشی می‌تواند مدرک دو زبانه ماساژ ورزشی را ارائه دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha