• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052215101
  • خبرنگار : 50355

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد:

دختران ما برای دیده شدن به فرش‌های قرمز کن نیاز ندارند

دختران ما برای دیده شدن به فرش‌های قرمز کن نیاز ندارند
عکس از آرشیو است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد گفت: دختران ما برای دیده شدن به فرش‌های قرمز کن نیاز ندارند، دختران ما با پرچم ایران اسلامی می‌درخشند.

فاطمه سلیمی در نطق پیش از دستور  یکصدو بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که امروز دوشنبه ۲۲ مرداد ماه برگزار شد، ضمن تبریک به دخترانی که در المپیک پاریس  تلاش کردند، چه ورزشکارانی که مدال آوردند و چه نیاوررند، از تمامی کسانی که زمینه حضور دختران در مجامع ورزشی جهانی  را فراهم کردند تشکر کرد.

وی افزود: دختران ما برای دیده شدن به فرش‌های قرمز کن نیاز ندارند، دختران ما با پرچم ایران اسلامی می‌درخشند. از همه کسانی که می‌توانند همراه این عزیزان باشند تا زن ایرانی بتواند پرچم زن مسلمان شیعه را در دنیا به احتزاز در بیاورد، یاری می طلبیم.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه ضمن ارائه گزاش کاری ازاقدامات کمیسیون برنامه و بودجه توضیح داد:  یکی از اقدامات نگاه خلاقیت و نوآوری در  کمیسیون برنامه و بودجه بود  که  برون‌داد آن در اداره کل خلاقیت و نوآوری در معاونت برنامه‌ریزی  نشان داده شد.

وی با بیان اینکه ما باید این نگاه علمی را در بدنه شهرداری به شکل ساختاری ساماندهی کنیم، افزود: این نگاهی است که به طور جدی دنبال آن هستیم که بتوانیم در ذیل معاونت‌های شهرداری بخش خلاقیت و نوآوری را فعال کنیم و از نیروهای جوان و خلاقی که در شرکت های دانش بنیان فعال هستند، استفاده کنیم.

 رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در بحث  نوآوری در حوزه  بانوان و خانواده مشهد باید پیشرو باشد و امیدواریم بتوانیم در این حوزه طرح‌های خوبی در فضای  کار اشتراکی  برای مادرانی که فرزند دارند، داشته باشیم

سلیمی با اشاره به رصدخانه شهری که در این دوره تکمیل شد از کسانی که در ریل‌گذاری آن نقش داشتند تشکر کرد و در زمینه سایر اقدامات نیز افزود: در حوزه منایع انسانی بیش از ۴۰۰۰نفر از نیروهای ایثارگر تعیین تکلیف شدند و از ابتدای سال جاری  نیز ۲۰۰۰ نفر تبدیل وضعیت شدند.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: اصلاح  احکام کارمندی از دیگر اقداماتی بود که در سال گذشته اتفاق افتاد، نیرویی که قرار است برای ۳ الی ۴ میلیون مردم مشهد و  ۳۰ میلیون زائر تصمیم بگیرد باید کمک کنیم که کمترین دغدغه را داشته باشد.

سلیمی افزود:  طرح طبقه‌بندی مشاغل قانون کار از دیگر اقدامات بود. دغدغه نیروهای مدیریت پیمان این بود که چرا طرح طبقه بندی مشاغل برای آن‌ها اجرا نمی‌شود که این اتفاق هم برای نیروهای مدیریت پیمان رقم زده شد.

وی بحث توجه ویژه به حاشیه شهر چه در پروژه های  زودبازده و چه در امور زیرساختی را از دیگر اقدامات ذکر کرد و با اشاره به دیگر  اقدامات انجام شده نیز توضیح داد: یکی از موضوعات مهم  دیگر دیپلماسی شهری بود، از آنجایی که  شعار این شورا جهان شهر برکت و کرامت است، امیدواریم مرکز دیپلماسی شهری به زودی راه‌اندازی شود تا این اتفاق رقم زده شود

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد، تامین منابع مالی در حوزه تصفیه‌خانه‌ها از اقدامات مهم دیگر برشمرد و گفت:  در حوزه اجتماعی طرح اکرام ایتام، آیین‌نامه تسهیلات بازنشستگان، حمل‌ونقل رایگان برای دانش‌آموزام ایتام، انجمن حمایت از بیماران سرطانی، قراردادهای حوزه شهربازی و لایحه حمایت از پاکبان‌ها ‌و کارگران مجموعه شهرداری تصویب شد.

سلیمی با بیان اینکه ۱۷۰ طرح و لایحه در چندین جلسه مورد بررسی قرار گرفتند، اظهار کرد: در حوزه پرسنلی و رفاهیات شهرداری لایحه ساخت بیمارستان برای همکاران شهرداری، قانون جوانی جمعیت، حق مسکن، نگاه خانواده‌محور به بودجه و نگاه فرهنگی از موارد مهم در این حوزه بود به طوری که در بودجه ۵۶ همتی، برای اولین بار سهم ۱۰ درصدی برای بخش فرهنگی تعیین شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha