• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403052215094
  • خبرنگار : 50348

جای خالی دانشگاه اصفهان در ۵ رشته المپیاد ورزشی دانشجویان

جای خالی دانشگاه اصفهان در ۵ رشته المپیاد ورزشی دانشجویان

ایسنا/اصفهان تاکنون رشته‌های ووشو، بدمینتون، تنیس روی میز، تیراندازی، تکواندو و دوومیدانی به فینال شانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر رسیده‌اند که نمایندگان دانشگاه اصفهان پس از قهرمانی ووشو، جایگاه جدیدی کسب نکرده‌اند.

شانزدهمین دور رقابت‌های ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش کشور از ۱۷ مرداد ماه به میزبانی دانشگاه اصفهان آغاز شد که همان روز نخست نماینده دانشگاه میزبان در حالی که نخستین سال حضور رشته ووشو بود، بر سکوی قهرمانی ایستادند. اما در ادامه اصفهانی‌ها از کسب نشان جدید باز ماندند.

رقابت‌های بدمینتون شانزدهمین دوره المپیاد ورزشی دانشجویان کشور به میزبانی اصفهان با حضور ۱۱۶ نفر از جمله ۸۶ ورزشکار و ۳۰ سرپرست با قهرمانی تیم دانشگاه سمنان به پایان رسید.

پس از سمنان، دانشگاه قم دوم شد و تیم‌های دانشگاه شیراز و باهنر کرمان به طور مشترک در جایگاه سوم قرار گرفتند. 

مسابقات تیراندازی تفنگ و تپانچه از روز ۳شنبه ۱۷ مرداد آغاز شد که در روز نخست رشته تفنگ با حضور ۴۲ ورزشکار از ۲۸ دانشگاه پیگیری شده، پس از آن ۴۲ ورزشکار در رشته تپانچه با هم به رقابت پرداختند.

در رشته‌ها تفنگ در دو بخش تیمی به ترتیب نمایندگان دانشگاه کاشان، افسری امام حسن و تبریز اول تا سوم شدند و در بخش انفرادی نیز دانشگاه کاشان، شهید بهشتی و افسری امام حسن رتبه ۱ تا ۳ شدند. همچنین در رشته تپانچه تیمی دانشگاه‌ تبریز، تهران و شیراز به ترتیب اول تا سوم شده و در بخش انفرادی نیز نماینده دانشگاه گیلان اول و بوعلی سینا همدان و شاهد دوم و سوم شدند.

در نهایت و در مجموع تیمی رشته تیراندازی دانشگاه افسری امام حسن در جایگاه نخست، دانشگاه تبریز دوم و دانشگاه کاشان سوم شدند.

در این دور مسابقات در رشته تکواندو تعداد ۵۷ دانشگاه با ۱۳۷ ورزشکار در دو بخش کیوروکی و پومسه تکواندو در شانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌ها حضور داشتند. 

 در بخش کیوروکی دانشگاه شهید بهشتی با ۱۸۴ امتیاز مقام نخست، دانشگاه تهران با ۱۵۱ امتیاز مقام دوم و دانشگاه فردوسی مشهد با ۱۴۹ امتیاز در رده سوم قرار گرفتند. دانشگاه مازندران نیز با یک امتیاز کمتر چهارم شد.

 در بخش پومسه، مسابقات تنها به صورت انفرادی برگزار شد و نماینده دانشگاه خوارزمی به قهرمانی رسید. همچنین ورزشکار دانشگاه زند شیراز دوم و نمایندگان دانشگاه‌های مازندران و بوعلی‌سینا به ترتیب بر سکوی سوم و چهارم ایستادند.

همچنین رشته تنیس روی میز در ۳ بخش تیمی (۱۱تیم)، دوبل(۲۷ تیم) و انفرادی(۷۸ ورزشکار) برگزار شد که پس از ورود تیم‌ها و جلسه فنی و قرعه‌کشی، از صبح ۱۷ ام به طور رسمی رقابت‌ها در سالن عدل دانشگاه اصفهان آغاز شد.در بخش تیمی دانشگاه زند شیراز بر سکوی نخست ایستاد، دانشگاه رازی کرمانشاه در رده دوم و دانشگاه ملی مهارت گیلان و شهید رجایی تهران عنوان سوم مشترک تیمی را کسب کردند.

در بخش دوبل نمایندگان دانشگاه تهران بر رده‌های اول و دوم ایستادند. سوم مشترک نیز به نام دانشگاه زند شیراز ثبت شد. در بخش انفرادی نیز نماینده دانشگاه گنبد کاووس بر جایگاه نخست، نماینده دانشگاه زند شیراز بر رده دوم و نمایندگان دانشگاه تهران و شیراز سوم مشترک شدند.

رقابت‌های دو و میدانی در تمام ۲۲ ماده به جز ماراتن و امدادی میکس تقریبا به همان شکلی که در المپیک است، برگزار شد و در تمام مواد به جز پرش با نیزه حداقل ۸ نفر شرکت‌کننده حضور داشتن ، در ماده ۴۰۰ متر ۳۴ ورزشکار و در ۱۰۰ متر، ۳۲ ورزشکار با هم رقابت کردند که در پایان تیم های دانشگاه تهران، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه محقق اردبیلی را به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم این دور از رقابت‌های المپیاد دانشجویان پسر شدند.

به این ترتیب دانشگاه اصفهان با کسب یک مدال طلا همچنان بر کسب سکو تلاش می‌کند، این در حالی است که تقریبا دو روز دیگر از این رقابت‌ها باقی مانده و نتایج رشته‌های اصلی توپی تیمی همچون فوتسال،هندبال، والیبال و بسکتبال مشخص نشده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha