• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052215082
  • خبرنگار : 71588

مخالفت تشکیلات خودگردان با پیشنهاد صهیونیست‌ها برای گشایش مشروط گذرگاه رفح

مخالفت تشکیلات خودگردان با پیشنهاد صهیونیست‌ها برای گشایش مشروط گذرگاه رفح

تشکیلات خودگردان فلسطین با پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای گشایش مشروط گذرگاه رفح مخالفت دارد.

به گزارش ایسنا، یک منبع به اسکای نیوز عربی اعلام کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین با پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای گشایش مشروط گذرگاه رفح مخالفت دارد.

منبع مذکور همچنین تاکید کرد، رژیم صهیونیستی پیشنهادی درخصوص گشایش گذرگاه رفح تحت مدیریت غیرنظامیانی که وابسته به سرویس‌های امنیتی فلسطین نباشند، مطرح کرده است.

این منبع همچنین اعلام کرد پیشنهاد رژیم صهیونیستی برافراشتن پرچم فلسطین در گذرگاه رفح و در مرزها را نیز ممنوع می‌کند.

طبق گفته منبع مذکور، رژیم صهیونیستی اصرار دارد در اطراف این گذرگاه و محور فیلادلفیا بماند و برای بازرسی و بازجویی مداخله کند.

این منبع اعلام کرد، تشکیلات خودگردان فلسطین با این پیشنهاد مخالفت دارد و به توافق ۲۰۰۵ برای ازسرگیری فعالیت گذرگاه رفح پایبند است و خواستار عقب‌نشینی کامل رژیم صهیونیستی از این گذرگاه است.

حماس و رژیم صهیونیستی هنوز درمورد مسائل اصلی از جمله بازگشت ساکنان شمال غزه، کنترل محور فیلادلفیا و تعداد اسیرانی که قرار است آزاد شوند و نیز هویت آنها توافق نکرده‌اند.

محور فیلادلفیا یا همان محور صلاح‌الدین یک نوار مرزی به طول ۱۴.۵ کیلومتر از دریای مدیترانه تا گذرگاه کرم ابوسالم در اراضی فلسطین است که پهنای آن تنها چند صد متر بوده و بر اساس توافق کمپ دیوید که در سال ۱۹۷۹ میان قاهره و تل‌آویو به امضا رسید، منطقه حائل محسوب می‌شود.

پیشتر منابع عبری اعلام کردند که رژیم صهیونیستی قصد دارد در جریان مذاکراتی که قرار است طی روزهای آینده با مشارکت مصر، قطر و ایالات متحده با هدف آتش‌بس در غزه و انعقاد قرارداد تبادل اسرا با حماس از سر گرفته شود، چندین خواسته را مطرح کند.

سازمان رادیو و تلویزیون این رژیم شامگاه جمعه گزارش داد قرار است مذاکرات پنجشنبه در دوحه از سرگرفته شود و تیم مذاکره‌کننده اسرائیلی به ریاست دیوید بارنیا، رئیس موساد در آن شرکت کند.

خواسته‌های رژیم صهیونیستی شامل کنترل بر محور فیلادلفیا و اطمینان از عدم باقی ماندن حماس در گذرگاه رفح است. عبارت «مکانیسم نظارتی» در متن خواسته‌های این رژیم گنجانده نشده است اما در آن آمده است که ممانعت از ورود نیروهای حماس به شمال نوار غزه به روشی که ۲ طرف درباره آن به توافق رسیده باشند، تضمین خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha