• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403052215026
  • منبع : وزارت کشور

رئیس سازمان امور اجتماعی:

تشکل‌های مردمی هویت جمعی و اجتماعی یک ملت را تقویت می‌کند

تشکل‌های مردمی هویت جمعی و اجتماعی یک ملت را تقویت می‌کند

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: باید جریان های اجتماع محور تشکل‌های مردمی را تقویت کنیم؛ چرا که می‌توانند هویت اجتماعی یک ملت را تقویت کنند و هویت جمعی ما را انسجام بخشند و این از مشخصه های یک جامعه آرمانی است.

به گزارش ایسنا، محمد عباسی در رویداد روز ملی تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی که در سالن همایش‌های وزارت کشور تشکیل شد، ضمن گرامیداشت روز ۲۲ مرداد به عنوان روز ملی تشکل‌های مردم نهاد و مشارکت اجتماعی، بیان کرد: بهانه نامگذاری این روز تجلیل از خدمات عزیزان زحمت کش تشکل‌ها و سمن‌هاست.

معاون وزیر کشور ضمن تشکر از تمامی تشکل‌های مردمی که چراغ پرنور حرکت اجتماعی را در حوزه‌های مختلف جامعه پرنور نگه داشتند، در اهمیت تشکل‌های مردمی اظهار کرد: گفتمان‌ها، آرمان‌ها و تمدن ها به شرطی ماندگار است که دارای انسجام، پایدار، هدفمند و دارای پیوستگی باشد. تشکل‌های اجتماعی همه خصایص ذکر شده را در خود دارند.

وی با تاکید بر اهمیت کار جمعی گفت: همه آنچه که در تمدن ها شکل گرفته ایده های فردی افراد نیست و ماندگاری ایده ها به شرطی است که افراد با به هم پیوستن آرمانها و با هدف مشترکی که در خدمت همنوعان خویش تعریف می کنند، به آنها تجسم ببخشند.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به طیف متنوعی از تشکل های علمی، اقتصادی و ... که در جامعه وجود دارد، افزود: ما تشکل هایی هستیم که خودجوش، آرمانی، داوطلبانه و اجتماعی هستیم که نفع شخصی را مدنظر نداریم و این بهترین نوع تشکل های جمعی است. این چنین افرادی در حقیقت مجاهدین اموال و انفس هستند که از جان و مال خویش در راه منافع عمومی می گذرند.

محمد عباسی ارزش های انقلاب اسلامی را ارزش مسلط در تشکل های مردم نهاد کشور دانست و افزود: هدف از افزایش قدرت تشکل های مردم نهاد نزدیک کردن مردم به حاکمان و همینطور امتزاج اهداف اجتماعی با شکل دادن هدف های فردی و فراهم کردن قدرتی فراتر از دولتهاست.

معاون وزیر کشور تشکل های مردم نهاد را رابطه متقابل افراد در راستای ایفای نقش دانست و افزود: این همان حلقه‌های میانی تاثیرگذاری است که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده است و چون آرمانی و همگرا هستند می‌توانند ارزش‌هایی را بیافرینند که نیل به اهداف متعالی نظام را تسهیل نمایند.

عباسی نقش تشکل‌های مردم نهاد را در تقویت منافع ملی قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: این تشکل‌­ها راهی برای جذب افرادی هستند که به دلایل مختلف هم راستای منافع و آرمانهای جامعه نیستند و از این جهت تشکل ها را می توان بسترساز آرامش، امنیت، انسجام و حتی سرمایه گزاری های ملی دانست که به نوبه خود می تواند به بهبود صنعت، اشتغال و اقتصاد به طور کلی نیز منجر شود.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، در بخش دیگری از این جلسه محسن ولیئی معاون مشارکت‌های امور اجتماعی وزارت کشور ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته تشکل های مردم نهاد سه دستاورد مهم این معاونت را انتقال معاونت مشارکت اجتماعی به خارج از ساختمان وزارت کشور برای تسهیل ارتباط تشکل‌ها و سمن‌ها با وزارت کشور، برگزاری انتخابات نمایندگان سازمانهای مردم نهاد پس از وقفه‌ای ۴ ساله و در نهایت راه اندازی رشته دکترای حرفه‌ای مدیریت سازمانهای مردم نهاد دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha