• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403052215022
  • خبرنگار : 71567

در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد

اولین درخواست وزیر پیشنهادی علوم از دانشگاهیان و جامعه علمی

اولین درخواست وزیر پیشنهادی علوم از دانشگاهیان و جامعه علمی

وزیر پیشنهادی علوم دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر علم و فناوری و عقلانیت جمعی به عنوان مهمترین راهبرد خود در حل مشکلات جامعه، خواستار کمک دانشگاهیان برای توسعه علمی کشور شد.

حسین سیمایی صراف در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب تاکید کرد: به خانواده بزرگ نظام آموزش عالی کشور، پیشکسوتان علم و دانش، استادان، دانش پژوهان، دانشجویان و خدمتگزاران به ساحت علم و پژوهش ادای احترام دارم.

وی در ادامه تصریح کرد: از تمامی خانواده بزرگ نظام آموزش عالی کشور و دانشگاهیان در خواست دارم برای توسعه علمی کشور و همیاری با دولت در رفع مشکلات پیش رو کمک کنند.

وزیر پیشنهادی علوم دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مشکلات جامعه و کشور با توسل به علم و فناوری و عقلانیت جمعی قابل حل است و این امر می تواند به عنوان کلیدی ترین راهکار برای رفع چالش های کشور باشد.

سیمایی همچنین علاوه بر توجه به تولیدات علمی در دانشگاه‌ها، حمایت از ایده های نوآورانه را برای گذر دانشگاه‌ها به دانشگاه های مساله محور بسیار مهم دانست و افزود: امیدوار است در این دوره بتوان گام های موثری برداشت.

وزیر پیشنهادی علوم دولت چهاردهم با اشاره به موضوع استقلال دانشگاه‌ها این مساله را مهم دانست و گفت: به رسمیت شناختن استقلال دانشگاه‌ها مطابق با آنچه که در قانون وظایف و اهداف تشکیل وزارت علوم آمده، مورد توجه است.

به گزارش ایسنا، حسین سیمایی صراف متولد ١٣۴٧ عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، دانش آموخته دانشگاه های تهران، تربیت مدرس و شهید بهشتی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است که روز گذشته به عنوان گزینه پیشنهادی رییس جمهور در وزارت علوم برای کسب اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

دکتر سیمایی صراف بیش از این در جایگاه هایی نظیر معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دبیر هیات دولت جمهوری اسلامی ایران (دولت دوازدهم و بخشی از دولت سیزدهم)، قائم مقام معاون حقوقی رییس جمهور و ..... فعالیت کرده است.

دانشگاهیان انتظار دارند با توجه به آشنایی و تسلط لازم سیمایی صراف نسبت به امور دولت، مناسبات وزارت علوم با دیگر وزارتخانه‌ها و دستگاههای ذی‌ربط را تنظیم کند. همچنین با توجه به این تسلط بر مسائل  حقوقی و علوم انسانی، بتواند در ایفای نقش راهبری درست وزارت علوم تحقیقات و فناوری و ارتباط و تعامل آن با دیگر حوزه‌های دانشی و سیاستی نظام آموزش عالی مؤثر و راهگشا باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha