• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403052214977
  • خبرنگار : 50214

شناسایی ۳۷۰ انشعاب غیر مجاز در استان یزد

شناسایی ۳۷۰ انشعاب غیر مجاز در استان یزد

ایسنا/یزد مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: در سال گذشته بیش از ۳۷۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در شهرها و روستاهای استان شناسایی، تعیین تکلیف، قطع یا مجاز شد.

«جلال علمدار» در این خصوص گفت: از مجموع انشعاب غیرمجاز شناسایی شده شهرستان های اشکذر، یزد و هرات بیشترین انشعاب آب غیرمجاز را دارا هستند.

وی انشعابات غیرمجاز آب را تهدیدی جدی برای تأمین آب شرب پایدار دانست و افزود: ناترازی تولید و مصرف، عدم شناسایی درآمد شرکت آب و فاضلاب، آلودگی شبکه توزیع آب شرب و بهداشت و همچنین بروز مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه از جمله پیامدهای انشعابات غیر مجاز است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در ارتباط با روش‌های شناسایی و پیشگیری از مصارف غیرمجاز اظهار داشت: فرآیند شناسایی و کشف انشعابات غیرمجاز آب در سطح استان توسط اخبار و اطلاعات مردمی، مأموران قرائت کنتور، استفاده از لیست کم‌مصرف‌ها، بررسی نوسانات مصرف در هر دوره، مقایسه مصرف مورد انتظار نیاز آبی با مصرف واقعی، پیمایش ادواری مشترکان، پیمایش و بازدید شیرآلات و خطوط آب‌رسانی، تخصیص پاداش شناسایی انشعاب غیرمجاز و به کارگیری پیمانکاران برای شناسایی انشعابات غیرمجاز قابل بررسی است.

علمدار به دارندگان انشعاب غیرمجاز آب توصیه کرد: قبل از کشف انشعاب غیرمجاز از سوی تیم‌های عملیاتی شرکت آبفا استان با مراجعه به امور مشترکین در شهرهای استان و تشکیل پرونده نسبت به قانونی نمودن انشعاب اقدام کنند.

وی ادامه داد: طبق قانون و دستورالعمل های شرکت مهندسی کشور استفاده کنندگان از انشعاب غیر مجاز آب به جبران خسارت، جزای نقدی و قطع انشعاب محکوم می‌شوند.

مدیر عامل آبفا یزد تصریح کرد: وجود انشعابات غیر مجاز و به تبع آن مصارف بی رویه از آب به دلیل عدم پرداخت قبوض آب بها، باعث کمبود و افت فشار آب و همچنین افزایش هزینه های جاری شرکت شده و ارائه خدمات مطلوب به مردم را با مشکلاتی مواجه کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آبفای یزد، علمدار در پایان ضمن تأکید بر عزم جدی آبفای استان در برخورد قانونی با انشعابات غیرمجاز، گفت: مرکز ارتباطات مردمی آبفا (سامانه ۱۲۲) به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش های مردمی در رابطه با انشعاب‌های غیرمجاز است تا در این زمینه اقدام لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha