• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403052214947
  • منبع : بازار

بررسی متریال، مقررات و قیمت نرده شیشه‌ای در مرداد ۱۴۰۳

بررسی متریال، مقررات و قیمت نرده شیشه‌ای در مرداد ۱۴۰۳

نرده شیشه ای ، سازه شیشه ای لوکس و مدرنی است که علاوه بر ایفای نقش جانپناه و حفاظ، به جذابیت بصری محیط نیز می‌افزاید. از مزایای نرده شیشه ای به شفافیت، حس فضای بزرگتر و روشن‌تر،‌ دوام و طول عمر بالا، جذابیت بصری، مینمال و مدرن بودن، عدم وجود فضای خالی، ایمنی و استقامت بالا می‌توان اشاره کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از آراد استیل، در مقابل نرده شیشه ای نصب دشوارتر، زمان آماده سازی بیشتر، و هزینه تمام شده بیشتری نسبت به نرده های کلاسیک و فلزی دارد.

کاربرد نرده شیشه ای در ساختمان تجاری و مسکونی

امروزه نرده شیشه ای را در محیط های تجاری، مسکونی و ویلایی مشهاده می‌کنیم. از نرده شیشه ای می‌توان برای نرده پله دوبلکس و راه پله بین طبقات، حفاظ دور استخر، نرده دور وید، جاپناه تراس و بالکن،‌ نرده روف گاردن،‌ حفاظ جلوی پنجره و پارتیشن شفاف در صف های ترانزیت و فروشگاهی استفاده کرد.

متریال مناسب برای نرده شیشه ای

یکی از چالش های کارفرمایان برای اجرای نرده شیشه ای، انتخاب متریال و مجری است. توجه داشته باشید انتخاب صحیح متریال و مجری نقش مهمی در جلوگیری از هزینه های مالی و جانی دارد، چرا که استفاده از متریال نامناسب و غیر استاندارد ممکن است باعث حوادث یا ظاهر نامناسب نرده شود. در این مقاله ابتدا به بررسی متریال نرده شیشه ای استاندارد و معقول می‌پردازیم و سپس قیمت برآوردی نرده شیشه ای را تخمین می‌زنیم

از آنجایی که نرده شیشه ای یک کار لوکس و مدرن است، نیاز است متریال درجه یک و با ظاهر مناسب استفاده شود. به عنوان مثال شیشه‌ها از نظر شفافیت دارای سه درجه فوق شفاف (کریستال)،‌ خیلی شفاف (سوپر کلیر) و معمولی (فلوت) است که این درجه بندی بر اساس میزان عنصر آهن است.  انتخاب درست و منطقی برای شیشه ی، هندریل شیشه ای شیشه سوپرکلیر است که ظاهر مناسبی به نرده شیشه ای می‌دهد.

برای یراق آلات و اتصالات نرده شیشه ای نیز می‌توانید از اتصالات آهنی ، آلومینیومی و استیل استفاده کنید. اتصالات آهنی در طول زمان ظاهر خود را از دست می‌دهد و زنگ می‌زد. اما اتصالات آلومینومی و استیل به صورت مادام العمر ماندگار است. یراق آلات استیل نرده شیشه ای از نظر ظاهری جذابتر و زیبا هستند و از نظر مقاومت،‌ استحکام بیشتری دارند. بهترین انتخاب برای شیشه نرده اتصالات استیل درجه یک استیل با آلیاژ استنلس استیل ۳۰۴ است که برای اکثر مناطق ایران (به‌جز سواحل جنوبی ایران) طول عمر بالایی دارند و زنگ نمی‌زنند. برای سواحل جنوبی مانند عسلویه،‌ کیش، بندر عباس و ... می‌بایست از استیل ۳۱۶ یا همان استیل دریایی استفاده کنید که از نظر ظاهری تفاوتی با استیل ۳۰۴ ندارد، اما به دلیل ترکیب شیمیایی در محیط های خیلی مرطوب و حاوی کلرید ماندگار است و خوردگی اتفاق نمی‌افتد.

ضوابط آتش نشانی در مورد نرده شیشه ای

از آنجایی که نرده شیشه ای در اکثر کاربردها نقش حفاظ را ایفا می‌کند بهتر است در مورد ضوابط آتش نشانی و استانداردهای نظام مهندسی نیز صحبت کنیم. طبق مبحث چهارم مقررات ملی ساختمان برای پرتگاه های بیشتر از ۷۰ سانت متر، جان پناه در نظر گرفت که این ویژگی را می‌بایست داشته باشد.

ارتفاع نرده برای سطوح شیب دار و راه پله حداقل ۹۰ سانتی متر باشد و برای سایر سطوح مثل بالکن،‌ تراس و... ارتفاع ۱۱۰ سانتی متر باشد.

در صورت استفاده از نرده شیشه ای به عنوان جانپناه از شیشه ایمن غیر ریزنده استفاده شود.

شیشه های ایمن در بازار ایران به دو دسته تقسیم می‌شود:

شیشه سکوریت

شیشه سکوریت با استفاده از عملیات حرارتی سکوریت که شامل گرم کردن شیشه تا دمای ۷۰۰ درجه و سرد کردن ناگهانی است،‌ تولید می‌شود. بعد از این عملیات حرارتی مقاومت شیشه در برابر ضربات و نیرو تا ۵ برابر افزایش می‌یابد و شیشه تحمل دماهای خیلی زیاد (۳۰۰ درجه) و خیلی کم (-۷۰) را خواهد داشت. همچنین این شیشه در صورت شکست به قطعات ریز تقسیم می‌شود و آسیب رسان نخواهد بود.

شیشه لمینت

شیشه لمینت،‌ یا همان شیشه ایمنی غیر ریزنده است که مورد تایید آتش نشانی است. این نوع شیشه از ترکیب دو یا چند لایه شیشه سکوریت با لایه های میانی پلمیری تحت فشار و حرارت ساخته می‌شود. این شیشه ها نیز ویژگی های سکوریت را دارا هستند که برای استفاده در ساختمان مستحکم و ایمن هستند. همچنین شیشه لمینت در صورت شکست ریزنده نیست و جای خود باقی می‌ماند.

متداول ترین نوع لایه پلمیری، لایه های pvb است که با ضخامت بیشتر از یک میل می‌بایست تولید شود.

ضخامت شیشه

ضخامت شیشه برای نرده شیشه سکوریت ۱۲ میل و برای شیشه لمینت ۲ لایه ۶ میل ‌می‌بایست باشد که هم به اندازه کافی مستحکم باشد و هم ظاهر مناسبی داشته باشد.

انواع مختلف اجرای نرده شیشه ای

متداول ترین نوع اجرای نرده شیشه ای به صورت بدون فریم است. نرده شیشه ای اسپیگات، فیکس پوینت ، اکسپوز و دفنی و مدل های تجاری رایجترین نوع نرده شیشه ای بدون فریم است.

نرده شیشه ای اسپیگات با پایه های استیل با ارتفاع حدودا ۲۰ سانتی متر نصب می‌شود. نرده شیشه ای فیکس پوینت با اتصالات نقطه ای استیل نصب می‌شود. در مدل های اکسپوز و دفنی از پروفیل های U شکل آلومینیومی استفاده می‌شود که در مدل اکسپوز این پروفیل در سطح زمین دیده می‌شود و در مدل دفنی این پروفیل در کفسازی پنهان ‌می‌شود. مدلهای تجاری، به نرده های شیشه ای خیلی لوکس که در پاساژ، رستوران و ... نصب می‌شود می‌گویند.

بررسی متریال، مقررات و قیمت نرده شیشه‌ای در مرداد ۱۴۰۳

قیمت نرده شیشه ای

بر خلاف نرده های کلاسیک، قیمت نرده شیشه ای عددی مشخص نیست چون پارامترهای زیادی روی آن تاثیرگذار است به صورت خلاصه شامل موارد ذیل می‌باشد :

  • ضخامت، رنگ، ابعاد، هندسه و ساختار شیشه و کارخانه تولید کننده آن
  • نوع، متریال و آلیاژ، طرح و برند اتصالات
  • متراژ، محل، دیتیل و پیچیدگی های اجرا
  • تعهدات و مسئولیت مجری

بررسی متریال، مقررات و قیمت نرده شیشه‌ای در مرداد ۱۴۰۳

برای اطلاع از قیمت دقیق و مشاوره رایگان با کارشناسان آراد استیل در ارتباط باشید.

۰۲۱۶۶۳۹۱۵۰۰

۰۲۱۶۶۳۹۱۲۲۸

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha