• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403052214917
  • منبع : قوه قضاییه

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت در ارتقای سلامت اداری و رفع آسیب‌ها نقش دارد

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مصادف با سالگرد حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، بر اهمیت این نهاد و نقش آن در صیانت از کارکنان و حقوق مردم و رفع آسیب‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در یکصد و بیست و دومین شورای عالی تحول و تعالی سازمان با اشاره به گرامیداشت روز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه و اهمیت نقش این حوزه در صیانت از کارکنان و حقوق مردم و رفع آسیب ها، گفت: سند تحول قوه قضاییه، جایگاه و نقش حفاظت و اطلاعات در راستای صیانت از نیروی انسانی و پیشگیری از آسیب‌ها تاکید داشته و منویات رئیس قوه قضاییه نیز موید همین امر است.

بابایی در ادامه گفت: فلسفه تشکیل حفاظت و اطلاعات در قوه قضاییه مصادف با ۱۷ مرداد ماه در راستای تحقق سیاست‌ها و راهبردهای سند تحول و بر پایه آسیب شناسی شغلی و انجام اقدامات پیشگیرانه در جهت تقویت نیروی انسانی بوده تا خلاها برطرف و امورات منسجم‌تر صورت پذیرد.

سهرابی مدیر کل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز گفت: مطابق ارزیابی مجموعه حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، حفاظت این سازمان رتبه اول را بین دستگاه‌های قوه قضاییه کسب کرده است که این نشان از زحمات همکاران سراسرکشور و حمایت رئیس سازمان ثبت دارد.

وی بر صیانت محوری، برخورد مناسب با کارکنان، حفظ اسرار محرمانه، اهتمام به آموزش کارکنان، آسیب شناسی دفاتر اسناد رسمی، ارتقا جایگاه حفاظت در میان کارکنان و مردم تاکید کرد.

در ادامه نشست ستار هاشمی معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی نیز گفت: امروز مرکز داده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از پیشرفته‌ترین مراکز داده در کشور است که نقش بسزایی در کاهش مصرف برق و خدمت به کشور دارد.

صفدر کشاورز معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت هم با اشاره به تبصره ۴ ماده ۱ قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول گفت: تبصره ۴ ماده ۱ در خصوص اموال غیر منقولی که پس از لازم الاجرا شدن این قانون یعنی از سوم تیرماه سال جاری سند مالکیت حدنگار برای آن‌ها صادر می‌شود از تاریخ صدور سند مالکیت مذکور، مجری است، و باید نقل و انتقال این اسناد به صورت رسمی باشد.

وی افزود: مطابق ماده ۲ این قانون دفاتر اسناد رسمی این امکان را دارند که اسناد متعلق به قرارداد خصوصی مردم را تنظیم کنند و موضوع ماده ۳ همین قانون مشاوران املاک از ۱۵ مردادماه به سامانه ثبت الکترونیک اسناد متصل شده و با استفاده از پلتفرم کاتب امکان ارسال پیش نویس قرارداد به دفاتر اسناد رسمی فراهم شده است که تاکنون بیش از ۲ هزار پیش نویس به دفاتر اسناد رسمی ارسال شده است.

در پایان از نفرات برتر حدنگاری استان‌های «آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، زنجان» و مسئولین و کارشناسان حفاظت و اطلاعات استان‌های «تهران، کرمان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و اصفهان» و «همکاران نمونه اداره کل حفاظت و اطلاعات» ستادی با اهدا لوح تقدیر شد.

در این نشست که با حضور معاونان و مدیران کل ستادی و همچنین مدیران کل استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و زنجان برگزار شد، از «علیرضا حسن زاده» رئیس اداره ثبت اسناد و املاک زنجان نیز به عنوان کارمند نمونه ۱۴۰۲ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با امضا ریاست قوه قضاییه نیز تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha