• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052214898
  • خبرنگار : 71516

پرده‌برداری الاخبار از اهداف اشغالگران از کوچاندن ساکنان غزه

پرده‌برداری الاخبار از اهداف اشغالگران از کوچاندن ساکنان غزه

رژیم صهیونیستی همزمان با ادامه جنایت‌های خود علیه مردم غزه سیاست تخلیه اجباری را در مناطق این باریکه اجرا می‌کند با این هدف که ویرانی و خرابی را در غزه گسترش داده و آنجا را غیرقابل سکونت کند و مردم غزه را مجبور به مهاجرت به خارج از آن کند.

به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی شنبه برای سومین بار در شهر خان یونس سیاست تخلیه اجباری را اجرا کرد و به ساکنان منطقه الجلاء در شمال غرب این شهر هشدار داد که آنجا را تخلیه کنند.

«نبیل الحمیدی»، یکی از آوارگان این منطقه گفت ساکنان اواسط نیمه شب تماس‌هایی را دریافت کرده و از سوی افسران در سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی به آنها ابلاغ شد که مناطق مذکور از دایره مناطق انسانی به خاطر شلیک موشک و حملات گروه‌های مقاومت از این مناطق خارج شده است و غیرنظامیان باید هرچه سریع‌تر از این مناطق خارج شده و به منطقه المواصی بروند.

وی به روزنامه الاخبار گفت: هزاران خانواده از چند ماه پیش در این منطقه هستند و چادرهایی را در آنجا نصب کرده‌اند اما نیمه شب مجبور شدند چادرهایشان را برچینند و در تاریکی شدید از این مناطق خارج شوند بدون اینکه مقصدی پیش رویشان باشد. ده‌ها هزار نفر بدون هیچ پناهگاهی مجبور شدند این مناطق را ترک کنند.

در شمال نوار غزه نیز ارتش رژیم صهیونیستی اوایل هفته به ساکنان شهرک‌های بیت حانون، شیخ زاید و بیت لاهیا دستور داد که این مناطق را به خاطر آغاز عملیات نظامی تخلیه کنند. هزاران پیامک صوتی به موبایل‌های شهروندان فلسطینی ارسال شد که در آن اعلام شد که دلیل تخلیه این مناطق استفاده از آن از سوی جنبش جهاد اسلامی برای حملات موشکی است. به رغم اینکه رژیم صهیونیستی حملات هوایی شدیدی را در این مناطق انجام داد اما ساکنان به دستورات تخلیه عمل نکردند.

ارتش رژیم صهیونیستی اهدافی را از عملیات تخلیه مناطق غزه دارد که عبارتند از:

-ایجاد پیوند مشروط بین هرگونه عملیات مقاومت چه شلیک موشک و چه انفجار بمب در خودروهای نظامی و عملیات تخلیه و بمباران و کشتارهای جمعی با هدف تقویت این تفکر که دلیل رنج و عذاب فلسطینی‌ها مقاومت است نه رژیم صهیونیستی. هدف اسرائیل از تکرار عملیات کوچاندن فلسطینی‌ها این است که مردم غزه نه تنها به عملیات‌های مقاومت فلسطین بی‌توجهی نشان دهند بلکه حتی شلیک یک گلوله به رژیم اشغالگر را محکوم کنند.

-دلیل دیگر افزایش رنج و مشکلات و خستگی و آزار و اذیت تمام مردم غزه است تا آنها انگیزه کافی برای مهاجرت داوطلبانه در صورت پایان جنگ را داشته باشند. اسرائیل تلاش می‌کند تا غزه دیگر غیر قابل سکونت باشد.

-مساله بعدی گسترش دامنه ویرانی است. رژیم صهیونیستی برای بازگشت به مناطقی که از آن عقب نشینی کرده است تلاش می‌کند تا مساحت بیشتری از ساختمان‌های مسکونی و زیرساخت را از بین ببرد چراکه به ادعای صهیونیست‌ها این مساله تعداد خانواده‌های آواره و تبعات جنگ را افزایش می‌دهد و ساکنان غزه و گروه‌های مقاومت را به مشغول شدن به پیامدهای آن برای یک دوره طولانی وادار می‌کند و در نتیجه جبهه نوار غزه از هرگونه حضور اعضای مقاومت برای ده‌ها سال خالی خواهد شد.

در این راستا یک منبع آگاه از تماس‌ها بین مسؤولان اسرائیلی و همتایان مصری آنها درباره گذرگاه رفح اعلام کرد اسرائیل پیشنهادی را برای بازگشایی مشروط مرزها با مصر برای استقبال از تعدادی از فلسطینی‌ها داده است اما مصر با آن مخالفت کرد. پیشنهاد رژیم صهیونیستی شامل ورود ده‌ها هزار فلسطینی تا زمان امن کردن برخی مناطق در داخل نوار غزه و مشخص کردن مدت زمانی برای بازگشت فلسطینی‌ها به غزه است اما مصر تأکید کرده است که این مساله غیر قابل قبول است و هیچ‌گونه مذاکره‌ای درباره آن انجام نمی‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha