• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1403052214879
  • خبرنگار : 71506

دکتر شادگان: شانه یزدانی را ۴ بار جا انداختم/ مربی تیم ملی رفتار نامناسبی داشت

دکتر شادگان: شانه یزدانی را ۴ بار جا انداختم/ مربی تیم ملی رفتار نامناسبی داشت

رییس ایرانی کمیته پزشکی اتحادیه جهانی کشتی از وقایع دیدار فینال حسن یزدانی در المپیک پاریس پرده برداشت.

 دکتر بابک شادگان در گفتگوی اختصاصی با ایسنا، درباره دررفتگی مداوم کتف حسن یزدانی در جریان دیدار نهایی المپیک پاریس، اظهار کرد: یزدانی در جریان مبارزه دچار دررفتگی قدامی مفصل شانه به صورت مکرر شد. اولین باری که شانه ایشان در رفت به روی تشک رفتم و شانه براحتی جا رفت که نشانه خوبی نبود و نشان می‌داد آسیب شانه و ناپایداری آن زیاد است که به راحتی جا می‌افتد.

رییس کمیسیون‌ پزشکی اتحادیه جهانی کشتی،‌ افزود: ۴ مرتبه این اتفاق تکرار شد و همین امر نشان داد که شانه دارای پایداری مناسب نیست و از داخل آسیب جدی دارد. احتمالا جراحی او برای پایداری مفصل دچار پارگی دوباره شده و این شانه باید مجددا درمان شود. وقتی چنین اتفاقی می‌افتد و ورزشکاری دچار در رفتگی شانه در جریان مسابقه می‌شود، سعی می‌کنیم شانه را جا بیندازیم، بعد از آن در حین جا انداختن متوجه می شویم وضعیت مفصل ورزشکار به چه شکلی است. در ۹۹ درصد مواقع مبارزه قطع می‌شود و ورزشکار به بیمارستان منتقل می‌شود تا بررسی دقیق صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر همکاران دیگر من بودند، در همان مرتبه اول که شانه در می‌رفت مبارزه را قطع می‌کردند و ورزشکار مصدوم بازنده اعلام می‌شد اما من طی صحبتی که با یزدانی داشتم احساس کردم می‌شود شانس مبارزه را به او داد. البته ۶ دانگ بودم تا هر وقت نیاز شد برای حفظ سلامتی‌اش مبارزه را قطع کنم.

دکتر شادگان در ادامه گفتگو با ایسنا، تصریح کرد: یزدانی در مبارزه فینال ۴ مرتبه دچار در رفتگی شد و مفصل او در رفت و من هر بار جا می‌انداختم. هر مرتبه هم با او صحبت می‌کردم و او اصرار داشت که مبارزه را ادامه بدهد. من هم ممانعتی نمی‌کردم چرا که خطر بیشتری نداشت. واقعیت این است در چنین شرایطی با هیچ کار دیگری مثل تیپینگ، بانداژ یا رعایت کردن برخی مسائل، نمی‌توان جلوی در رفتگی مجدد را گرفت. به همین دلیل است که در چنین شرایطی پزشکان دستور به توقف مبارزه می دهند.

شادگان با اشاره به شرایط سخت حسن یزدانی برای ادامه مبارزه، گفت:  او ۵ دقیقه با یک دست کشتی گرفت و سعی می‌کرد مراقبت کند اما چون مفصل او ناپایدار بود با کوچکترین حرکتی باز هم دچار در رفتگی می‌شد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا احسان امینی مربی تیم ملی کشتی آزاد پس از پایان مبارزه با او درگیری لفظی داشت، خاطرنشان کرد: مرتبه اول که من به روی تشک رفتم مفصل شانه یزدانی را جا انداختم و پایین آمدم. سپس آقای امینی و کاوه از من پرسیدند آیا می‌شود شانه یزدانی را تیپ یا بانداژ کرد که من گفتم امکان این کار نیست و از سوی دیگر هیچ فایده‌ای هم ندارد چرا که نمی‌توان جلوی دررفتگی مفصلی که دچار پارگی است را در حین مبارزه گرفت. این موضوع با شرایط عادی که می‌توان از شخص خواست فشاری به مفصل خود وارد نکند تفاوت زیادی دارد و در حین مسابقات عملا این امکان وجود ندارد.

شادگان تصریح کرد: من این موضوع را توضیح را دادم و آقای کاوه متوجه این موضوع شدند اما آقای امینی همچنان اصرار داشت که حتما تیپ انجام شود و هر بار که از تشک پائین می‌آمدم رهنمودهای پزشکی می‌داد که چرا دست را بانداژ نمی‌کنم واصرار به این کار داشت. وقتی کشتی تمام شد و یزدانی پایین آمد، وظیفه مسئول پزشکی مسابقات این است که او یا هر ورزشکار مصدومی را همراهی کند تا ببیند آیا نیازی به اقدامات درمانی دارد یا خیر. اینکار را با همه ورزشکاران انجام می‌دهیم. من هم این کار را با آقای یزدانی کردم و با ایشان صحبت کردم آیا درد دارد و اینکه نیازی به اقدامات درمانی و مراقبت دارد یا خیر.

رییس کمیسیون پزشکی اتحادیه جهانی کشتی ادامه داد: اما در این حین آقای امینی که آنجا بود اظهار نظرهایی با لفظ نامناسبی داشت که باید بانداژ می‌کردم تا دست یزدانی در نرود. من هم به ایشان توضیح دادم که چون تخصص و صلاحیت پزشکی ندارند این مبحث را ادامه ندهند. به هر حال با رفتار نامناسب ایشان من مواجه شدم. البته عصبانیت آقای امینی با توجه به مصدومیت و نتیجه یزدانی برایم قابل درک بود و همین باعث واکنش نامناسب ایشان شده بود اما به عنوان مربی باتجربه از او انتظار داشتم بر خودش مسلط باشد و ادب و منش پهلوانی که از کشتی‌گیران و مربیان انتظار است را رعایت کند. بدون شک آقای کاوه هم به اندازه ایشان ناراحت بودند اما رفتار مناسبی داشتند و مشاجره‌ای با هم نداشتیم. امیدوارم آقای امینی روی خودش کار کند و سایرین هم در این راه به او کمک کنند تا به این تسلط برسند که به یک مربی مناسب در حد تیم ملی کشور ایران تبدیل شود.

شادگان درباره مشکل ایجاد شده برای پدر حسن یزدانی که در سالن مسابقات حضور داشت نیز گفت: پدر آقای یزدانی در سالن بود و ایشان هم دچار یک حمله شد. او هوشیاری خود را برای دقایقی کاملا از دست داد. دلیل آن مشخص نبود اما معمولا در چنینی شرایطی فشار و استرس زیاد باعث حمله قلبی یا عصبی می‌شود. ما هم بلافاصله او را به کلینیک محل مسابقات انتقال دادیم که خوشبختانه با بررسی‌های انجام شده مشخص شد شرایط قلبی ایشان مشکلی نداشت و صرفا یک حمله عصبی بود که به تدریج بهبود پیدا کرد. من با ایشان تا زمانی که مطمئن شوم مشکلی ندارد بودم و بعد از آن نیز او را به همکارانم سپردم و به محل مسابقات بازگشتم. روز بعد هم او را دیدم و مشکلی نداشت و خوشخبتانه حالش خوب بود.

رییس ایرانی کمیسیون پزشکی اتحادیه جهانی کشتی در پایان گفت: من به پدر حسن یزدانی توضیح دادم که کار حسن یک حماسه بود و او هیچ چیزی کم نگذاشت. ایشان باعث افتخار خانواده و یک کشور است.

تماشا کنید:

ناگفته‌های فینال حسن یزدانی از زبان دکتر شادگان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۴:۲۱

من چندین سال که آقای احسان امینی رو میشناسم بسیار پهلوان صفت و با ادب هستن واقعا شب مسابقه فینال حسن یزدانی بسیار استرس زا و سنگین بود که آقا احسان هم ازاين ماجرا مستثنا نبودن، آقای امینی خیلی سال که با حسن اقا دوست ومربی هستن، اگه با آقای دکتر شادگان جرو بحثی داشتن بخاطر فشار مسابقه بوده وگرنه ما همه ایرانی هستیم و مطمئنآ آقای دکتر شادگان هم تمام تلاششونو کرده

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۷:۰۰

باحرفت موافق نیستم اصلا چون ادمها و عیار ادم ها تو لحظه وروزهای سخت مشخص میشه بیخودی اظهار نظر نکن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۲۱:۱۲

هیچکس با بهانه آوردن مجوز توهین به دیگران را کسب نمی‌کند !

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۳:۰۷

دلیل بی ادبی نمیشه

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۷:۰۴

کشتی گیر فقط لوپز کوبایی بقیه کشتی گیرها جلوی اون سوتفاهم هستن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۴:۲۳

حسن یزدانی با درد و در رفتگی کشتی گرفت . و این افتخار داره که میدان را خالی نکرد . درود بر تو پهلوان

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۲۱:۵۸

درود به شرف حسن یزدانی که با یک دست کشتی گرفت

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۴:۳۱

سلامتی حسن یزدانی را از خداوند خواستارم

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۴:۴۴

سلامتی حسن آقا یزدانی از همه چیز برای ما مهمتره . دمش گرم که با شرایط سخت کشتی گرفت

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۴:۵۶

فقط رسول خادم و بس

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۴:۵۱

این افتخار آفرینی حسن یزدانی در تاریخ ثبت میشود درود بر شرفت پهلوان

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۵:۲۴

برا پهلوانی مثل حسن یزدانی همه دعا می کنیم جوانمردی به مدال نیست او در قلب ملت ایران است خسته نباشی باغیرت

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۴:۵۵

خیلی حرکت زشتی کرد.جلوی چشم اون همه ادم واقعا حرکت خیلی بدی کرد

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۵:۲۸

خیلی رفتار مربی با پزشک زشت بود آخر مسابقه... همونطور که پزشک تو کارهای مربی دخالت نمیکنه؛ مربی تیم ملی نباید این رفتار رو نشون میداد و اصلا در تخصص مربی نیست که تو کارهای پزشکی دخالت کنه.... انتظار داشتن دکتر بیاد یک کار نمایشی انجام بده و الکی دست ورزشکار رو بانداژ کنه..

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۴:۵۹

باید مربیان از ادامه دادن مسابقه جلوگیری میکردن ممکن بود اتفاق بدتری رخ دهد یزدانی جزو سرمایه های ورزشی ایران هست که در صورت درمان مناسب باز هم میتونه افتخار آفرینی کنه

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۹:۵۸

کشتی های دور اول تا نیمه نهایی یزدانی را ببینید توی خاک کارنکرد و باراندازی نزد و بیشتر با مصدومیتش مدارا میکرد و مشخص بود مصدوم است

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۵:۰۷

درود و سپاس پهلوان غیرتمند. انشالله که خوب باشی و موفق تر. سلامتی این عزیز مهمتر از رنگ مدال است.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۵:۱۳

دکتر چندین المپیکه تا ایرانیا میان رو تشک خودتو میرسونی کنار تشک ، تعصبت اجازه نمیده دخالت نکنی ، به معدود افرادی میگم باعث افتخار کشور هستن که تو یکی از اونایی ، خیلی اقایی

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۵:۱۴

خب جرا ۴ بار این کار که خودت میگی اشتباه بود رو تکرار کردی؟ تو میگفتی نمیشه ادامه بده بازی رو قطع می کردن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۵:۱۹

یاشیاسان پهلوان حسن یزدانی عشق اولسون افتخار سان

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۵:۳۵

عملکرد کاوه بنظر من عالی بود. ۳ طلای صدرصد؟ تنها طلای صدرصد حسن بود که مصدوم شد وسط مسابقه و هیج ارتباطی به مربی نداشت. عموزاد هم کشتی گیر بی نقصی نیست که میگی طلای صددرصد

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۵:۲۴

من نمیدانم اقای دبیر چه چیزی رو میخواهد ثابت کند،اقای محترم با کاوه و امینی به هیچ جا نمیرسی ، فقط هنر میخواهد که سه طلای صد در صد رو به نقره تبدیل کنی با،این نفرات اگر یک مربی شش دانگ داشتند حتما چهار طلای المپیک میگرفتیم ،در هیچ دوره ای نفرات به این خوبی و یک دست نداشتیم ،ضمنا روسیه و بلاروس حضور نداشتند و نفرات روسی که در تیم های دیگر بودند تراز اول نبودند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۶:۰۱

عموزاد با گارد پایین کشتی میگیره.وبخوبی زیر میگرفت. اما مربیان ژاپن این فرم کشتی را درک کردن و کشتی گیر آنها هم گارد پایین کار کرد .که دراینجا عموزاد عملا ازکار افتاد .مربیان باید استراتژی و فرم کشتی عموزاد را تغییر میدادن.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۵:۴۵

این پهلوانی نیست این مردونگی نیست ،اتفاقا بی عقلی ما ایرانیهاست بلانصبت ،خود یزدانیم میدونست ازاین کشتی یک امتیاز هم نمیتونه ببره با اون اوضاع ،باید همون اول خیلی سنگین دشک ماچ میکرد میومد بیرون ،برزو بازیم در نمیاورد

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۵:۲۵

ایرانی باشعور مثل دکتر شادگان کم نداریم

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۵:۴۷

دکتر شادگان افتخاره ایرانیا هستی...خدا بهت سلامتی بده

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۶:۲۸

عموزاده کشتی گیری شش دانگ هست ولی در خاک متاسفانه زود بارنداز و فتیله میشه زمانی که حریف داره برای اجرای فن اقدام می‌کنه عمو زاده باید با تحرک و حرکت پاهاش این امکان را از حریف می‌گرفت در همین مسابقه فینال کشتی گیر ژاپنی به راحتی مایه فتیله را جمع و جور کرد و عمو زاده تلاشی برای خروج از این وضعیت نمی‌کرد . در یک مسابقه هم یادمه که چند بارانداز پشت سر هم خورد.انشاا..در آینده پیروزیهای خوبی را شاهد باشیم...

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۶:۲۶

هم آقای دکتر و هم آقای مربی و هم حسن آقا عشق ما هستن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۶:۳۶

خوب اگه مصدوم بود چرا اوردین

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۶:۳۶

اگه یزدانی مصدوم بود چرا اعزام شد؟ چرا بجای ایشان قاسمپور را اعزام نکردند‌ چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۶:۵۸

یزدانی پهلوان کشتی ایران،با یک دست کشتی گرفت بی نظیر بود...درود به همه ی قهرمانان و مردم ایران

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۲۲:۴۱

یزدانی با انجام مسابقه انتخابی اعزام شد. در ضمن قاسمپور در ۸۶ تا کنون محک نخورده و در وزنهای ۹۲ و ۹۷ کشتی میگیره که شش دانگ هم هست. البته ۹۲ وزن المپیگی نیست. اگر قاسمپور ۸۶ کشتی میگرفت خیلی مناسب بود. ما که روی تشک نبستیم و زیاد نمیتوانیم نظر بدهیم ولی شاید با کوچینگ بهتر ۱۲۵ و ۶۵ میتوانستند طلا بگیرند. رحمان که خیلی سر نترسی داره و بی احتیاط کشتی میگیره (به خاطر این روحیه اش خیلی دوستش دارم) و باید روش کار کنند که بی محابا کشتی نگیره. مانند زارع هم در سنگین وزن نداریم و حیف شد که طلا مفت از چنگش پرید.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۴:۱۰

یا حرفت کاملا موافقم...

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۴:۳۹

داداش قاسمپور قبل اینکه بخواد بره تو وزن ۹۲ کیلو قبلش سال‌ها ۸۶ کیلو کشتی می‌گرفت و همیشه پشت سایه حسن یزدانی بود و انتخابی ها همیشه به حسن باخته بود ، که این باعث شد کامران به ۹۲ بره و در این وزن کشتی بگیره

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۰۰:۰۲

چون قراربودمدالهایش۲ رقمی بشه واسه همین آوردنش

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۶:۴۷

پهلوان سرت را بالا بگیر این نقره شما برای ما ایرانیا از ۱۰۰ تا طلا هم ارزشمند تر بود خدا تو را بغل کرده حسن جان با غیرت پهلوان شما تو نزد ما محبوب تر شدی با شرف

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۶:۴۹

درود بر پهلوان حسن یزدانی که ور اوج صلابت به کشتی ادامه داد ، لبخند زد و منش پهلوانی را نشان داد. هیچ چیز از ارزش های این پهلوان کم نشده و حتی معتقدم رفتار شايسته او درسی بزرگ برای ورزشکاران است کیفیت مربی به کنترل فشار و استرس در مواقع خاص و کنترل رفتار است . امیدواریم این مربی عزیز هم برای ارتقای خود تلاش کنند و شخصیت مربی را حفظ کنند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۷:۰۲

بله منم در تلویزیون دیدم داشتن با آقای دکتر بحث میکردن که حسن یزدانی دستش رو کشید وبردش.وقتی استعدادهای جوان رو نادیده میگیرن همینه دیگه.باید یکی دو دوره شرکت کرد وجا رو داد به جوونا.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۷:۳۱

سلام کشتی گیری که با چنین نقصی به مبارزه ادامه دهد پهلوان و قهرمان است و ارزشش پیش ملت زیاد خدا سلامتی به ایشان دهد

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۷:۳۶

چرا. وقتی سر مربی در کنار کشتی گیر هست... مربی باید بخود اجازه دخالت و جرو بحث با پزشک فدراسیون جهانی که خوشبختانه ایرانی و هموطنان هم هست را داشته باشد..این امر بر می‌گردد به عدم مدیریت تیم ویا سطح سواد و اخلاق یک مربی. که آنهم شایسته مربیگری درتیم ملی را ندارد. جناب دبیر لطفا موضوع را بررسی و اقدام نماید.با تشکر.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۸:۰۵

یزدانی برای من قهرمان قهرمان‌هایه

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۸:۱۵

حسن جان پهلوان همیشگی ایران شما با این رفتار وحرکت به تمام دنیا درس معرفت وعشق وآزادی دادی نشان دادی که به معنای واقعی پهلوانی . پهلوان پهلوان بمان عشقی عشق

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۸:۲۳

ای کاش اقا حسن مصدوم از خود راه و رسم پهلوانی نشان می داد و اجازه میداد اقای قاسمپور در المپیک شرکت می کرد.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۲۰:۴۰

اولن برخورد امینی با دکترشادگان اصلآن خوب نبود.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۲۳:۱۰

حسن‌یکی‌یک‌دونه‌‌معرفت‌و‌منش

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۳:۱۲

اینقد نگین قاسم پور قاسم پور چون قاسم پور تا حالا حریف حسن نشده روی تشک و از امتحانش پیش حسن رفوزه در اومده فیلم های کشتیشون هست بعدشم حسن ۸۶ کیلو میگیره قاسم ۹۷ کیلو میگیره وزن قاسم پور از ۹۳ کیلو پایین تر نیومده ای آقایون کارشناس اینو درک کنین

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۹:۵۴

حسن یزدانی باید جاش رو به نفر دوم تیم ملی میداد این اقا8ماهه کتفش مشکل داشته مقصر اصلی مربیانش هست المپیک جای مصدومان نیست کاش یکم درک داشته باشیم بعضی از ماها همه چیز رو برای خودمان می‌خواهیم این جوری میشه که تو المپیک و بازی های بزرگ کم میاریم

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۰۰:۲۹

بله كاملا درست اظهار نظر كردند با يك دست كشتي گرفتن باعث صدمه بيشتر به ورزشكار ميشود از ابتدا كه مشخص بود مشكل دارند بايد از رفتن ايشان ممانعت ميشد مقصر فدراسيون و مربي ميبا شد.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۳:۲۱

از کجا میدونید از اول مشکل داشت؟ شاید حین مسابقات آسیب دید.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۲۰:۲۶

دکتر شادگان باعث افتخار ورزش ایرانه و داشتن اینچنین انسان‌های تونهادهای جهانی میتونه به ما کمک کنه

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۲۰:۴۲

حسن یزدانی . پهلوانی که در قلب تک تک ایرانی ها جای گرفته

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۲۰:۵۵

حسن یزدانی با اینکه درد داشت غیرتمندانه جنگید

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۲۱:۰۰

اشتباه‌از‌حسن‌یزدانی‌هست‌خوب‌اگر‌دستش‌اسیب‌دیده‌چرا‌ مسابقه‌میده‌‌‌کشتی‌مال‌همه‌هست‌اجازه‌میداد‌یکی‌دیگه‌کشتی‌ میگرفت‌‌مطمین‌باشید‌

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۲۱:۰۱

رفتاربسیارزشت انجام دادمربی امینی اصلا به اوربطی نداره کار پزشکه. ای کاش شادگان کشتی قطع میکرد

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۲۱:۰۷

وقتی میبریم خودمون بردیم های و هوار وقتی میبازیم زمین کجه

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۲۱:۱۷

وقتی کسی در کاری تخصص ندارد نباید دخالت کند و کار را به کاردان بسپارد حتما مربی دکتر هم از این اتفاق ناراحت بوده اند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۲۱:۳۸

نه مخالف رئیس فدراسیون کشتی هستیم ونه خواهان برکناری سرمربی فقط صحبت ما سر این است که کشتی, ورزش اول کشور ما است و این ورزش یک ورزش پهلوانی است ونباید دوروئی ودغلکاری و زیر و روکشی راهی در این ورزش ما داشته باشد. اقای حسن یزدانی ازناحیه کتف مصدوم شد و این کتف جراحی شد در نتیجه ایشان به هیچ عنوان نمیتوانست در المپیک حضور یابد و بایستی جانشین او به این مسابقات میرفت که نرفت و در نتیجه اعزام اقای حسن یزدانی مصدوم ان اتفاقی که نباید بیافتد افتاد, چون حق کشتی گیری دیگری پایمال شد.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۰۰:۲۴

مصیبت این است که مدال نقره از طرف بعضی ها جزو مدال های المپیک محسوب نمی شود

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۲۲:۱۴

درود بر پهلوان حسن یزدانی

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۲۳:۳۰

یزدانی بجاش کامران قاسمپور هست

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۲۲:۱۸

درود بر آقای دکتر،مربی ادب داشته باش، جلوی بقیه با هموطن خود اینطور صحبت نکن،

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۲۲:۲۱

درود بردکتر شادگان ، مربی برو درست صحبت کردن را یاد بگیر

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۲۲:۲۴

آقای دکتر شادگان شما بعنوان یک دکتر ارتوپد باید تمام مراحل قبل از مسابقات انجام میدادین... نه تو مسابقات المپیک

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۲۲:۲۶

تو فیلم مشخص بود که به پزشک؛ مربی توهین میکرد و حسن یزدانی اورا کشید ول کن بیا بریم ضمنا همین مربیان باعث باخت زارع یزدانی و عموزاده شدن چرا وقتی حریف زارع به صورت او می کوبید اعتراض نکردن یا چندین بار حریف گرجی کم فروشی و استراحت قلابی میکرد اعتراض نکردن و چرا رو بارانداز شدن راحت زارع و نقاط منفی او کار نکردن مثل پر کاه و یا در مورد عموزاد فتیله پیج نشدن را که نقطه ضعفش حتی در آسیا مقابل کشتی گیر مغولی شکست خورد کار نکردن و از همان نقطه ضعف کشتی گیر ژاپنی

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۲۲:۳۹

اگر مدام دررفتگی داشت چرا فرستادید المپیک

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۲۲:۴۸

جالبه

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۲۲:۵۹

درود بر دکتر شادگان

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۰۰:۲۱

درود بر قهرمان کشورم اقای یزدانی که با وجود درد شدید باز ادامه دادن .انشاالله موفق باشند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۰۰:۳۴

جناب دکتر شادگان کاملا درست فرمودند من پزشک مسابقات کشوری بوکس بودم و با اولین در رفتگی ناک اوت پزشکی اعلام کردم این وظیفه هر پزشکی که سلامت یک ورزشکار از همه چیز مهمتر

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۰۰:۴۸

یک ایران دست دیگر حسن یزدانی بود... ما فراموش نمیکنیم تو با درد دست و با یک دست برای سربلندی پرچم کشورمون چکار کردی.. سرت سلامت پهلوان واقعی

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۰۱:۰۱

حسن یزدانی چون همیشه با یاد و امید به خدا شروع میکنی،بخاطرهمین هست که خداوند هیچوقت نمیزاره تنها بمونی و همیشه درقلب مردمت هستی.مردم ایران خیلی خوب میفهمن که کی زحمت میکشه و کی حرف میزنه.حسن برای ما تا ابدپهلوان یزدانی خواهی ماند حتی اگر مدال هم نمیگرفت غیرت ایرانی یعنی حسن یزدانی

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۰۱:۰۵

پهلوان نامی ایران همیشه برامون عزیزهست همه میدونن کم نذاشت من شخصاتادوروزافسردگی گرفتم چون میدونم این مدت چقدرسختی کشیده این بنده خدا .فقط ازخدامخوام عمل بعدی جواب بده بتونه تاالمپیک بعدی برامون افتخارکسب کنه عشق من پهلوان یزدانی

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۰۱:۱۹

آقای دکتر عزیز ما به وجود شما افتخار میکنیم ،شما برای ایرانی ها و تمام مردم جهان محترم هستید ،رفتار مربی را هم بگذارید روی شرایط بد ،ما از شما عذر خواهی میکنیم ،واقعا حسن یزدانی با یک دست کشتی گرفت ،او پهلوان بوده و هست ،زنده باد ایران و ایرانی

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۰۱:۱۹

درودبه شرفت پهلوان ایرانی بایه دست نقره المپیک برایمان از100طلابارزش تراست نامت همیشه درکشتی زنده می ماندازخدافقط سلامتی توخواستارم که به المپیک بعدی برسی وطلابرامون بیاری به امیدخدای یکتا

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۰۲:۰۱

حسن یزدانی استوره ی کشتی ایرانه من فقط کشتی های حسن و نگاه میکنم و لذت میبرم کاریم به طلا. و ونقره ندارم حسن یزدانی واقعا استوره‌ی تکرار نشدنی هست

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۰۳:۰۸

من برای سلامتی قهرمان کشورمون دعا میکنم و بابت تمام افتخاراتی که برای این مملکت اورده تشکر میکنم ولی دیگه حسن اقا باید از کشتی خداحافظی کنه تا بدنش بیشتر اسیب نبینه

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۰۵:۵۹

هردوخسته نباشید دکتر شادگانی افتخاری برای کشور ماست خودش یک تیم ملی برای ایرانه ،ما ایرانی‌ها نباید همدیگرو اونم تو این وضعیت اونم توسط خودمون ناراحت کنیم اتفاقا ایشان افتخاری هست وباید افتخارات حمایت وماندگار بشن به امید خدا....

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۰۷:۱۴

درود بشرفت پهلوان ایران با غیرت افتخار ایرانی. درو بر دکتر شادگان پزشک دانشمند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۰۷:۱۶

در مورد آقای احسان امینی خوب صحبت نکردی جایی نذاشتی برای تخریبش دست بردار آقای شادگان مثلا مردی حالا ی اتفاقی بین ایشان و شما افتاده آمدی انشا نوشتی

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۰۸:۲۲

با خود خواهی آبروی ایران را برد در داخل ناموفق بودی در بازی های خارجی ناموفق برای چی اسرار بر. رفتن بود وقت خداحافظی هست آبروی یک کشور مهم تر از غرور شماست پر رویی شما در حدی هست که حاضر به خدا حافظی نیستی

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۰:۳۴

داداش مگه چند سالشه که خداحافظی کنه تازه ۲۹ سالشه هیچ وقت تا حالا ندیدم دست خالی از مسابقات بیاد بیرون همیشه مدال میگیره سلطان‌و عشق تیم آقای حسن یزدانی

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۲:۱۲

حسن یزدانی سلامتیش برای ما مهم تر از مدال هست امیدوارم همیشه خوب باشی و تندرست

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۲:۵۶

کتفش عادت کرده باشه کارش تمامه

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۳:۵۸

حسن یزدانی دلاور مردی خودش مرد کشتی ایرا ن دستش اینجوری شو وگرنه طلای المپیک مال خوش بو نوکر حسن یزدانیم

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۴:۰۹

ازاینکه آقای شادگان پزشک اتحادیه کشتی هستن باعث فخرماست، ایشون واقعاً تلاشش روکرد وگرنه هر پزشک دیگه ای بود این فرصت رو نمیداد و مسابقه رو قطع میکرد، رفتار مربی خیلی زشت و زننده بود یعنی مدال طلا بقیمت سلامتی ورزشکار!!!

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۴:۱۳

امان از کسانی که فکر میکنن زیاد می‌فهمن در همه امور دخالت میکنن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۵:۰۰

سلام آقا دم شما گرم ولی این گزارش نصف و نیمه به کار هیج خواننده ای نمی آید.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۵:۲۳

خدا سلامتی آقای یزدانی را از تو می‌خواهیم انشالله سلامت باشند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۶:۱۰

حسن بسیار مغرور بود نباید جای ی نفر دیگه رو میگرفت با این مصدومیت قبل از المپیک

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۶:۱۸

درود به غیرتت جوانمرد .باعث افتخار همه ی ایرانی .انشالله خیلی زود بهبودی خودت رو بدست بیاری دوباره دلاوری کنی برای ایران

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۷:۳۵

الکی بود از پیش باخته بود

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۸:۱۶

آقای شادگان می‌توانستند با یک بانداژ محکم مفصل را کمک کنند که از حالت شلی دربیاید . همین بانداژ کردن و باز شدن بانداژ و دوباره بانداژ کردن باعث میشد که حریف نتواند آنچه در سر دارد عملی کند . البته آقای شادگان باید منویات روسای خود را رعایت کند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۸:۴۴

آقای امینی عزیز کار خوبی نکردید دکتر شادگان هم از سرمایه های کشور ودر آن‌موقع بهترین تصمیم را می‌توانند برای مصدوم بگیرند.اگر واقعا دکتر در مسائل فنی دخالت می‌کرد شما ناراحت نمیشدید

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۹:۱۵

کشتی گیری که ۸ ماه تحت درمان است نباید او را به مسالقات سنگینی مثل المپیک اعزام کنند مگر کشی دیگری مثل قاسم پور و دیگران نداشتیم ای تعصب و پا فشاری روی یک کشتی گیر مصدوم حالا هر کسی می خواهد باشد از تعصابات کور کورانه است

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۲۱:۳۶

می شد به جای یزدانی مصدوم یه کشتی گیر دیگه رو فرستاد... کشتی گیر قدری تو این وزن نبود.. میشد با یه کشتی گیر دیگه طلا برد

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۲۱:۳۸

اینو دیگه همه میدونن بانداژ احتمال در رفتگی رو کم تر میکنه

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۰۰:۱۰

بنظرم حسن یزدانی کارش بیشتر از مدال طلا بود زیرا این جوان شایسته تمام عیار با آسیب دیدگی شدید باز کشتی را تا لحظه آخر ادامه داد وهر کس از عمل کرد این کشتی گیر با غیرت و شجاع ایراد بگیرد سخت در اشتباه است و انصاف ندارد او قهرمان باقی است .

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۰۵:۴۱

با سلام خدمت همگی ، یک ورزشکار وقتی میدونه پای آبروی یک ملت وسطه چرا با بدن آسیب دیده میره واسه مسابقات برین تو شهرهای دور افتاده لرستان ، مشهد ، کردستان ببینید چه کشتی گیرای داریم راه ورودشونو بستین ، با حسن یزدانی خداحافظی کنید

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۰۶:۳۶

چقد دکتر عالی گفت من آقای امینی را درک میکنم .قطعا همین طوره استرس آنهم حسن یزدانی که میشود گفت جهان ورزش منتظر کشتی این پهلوان بود ..برای مربی کم نیست وگرنه چه مشکلی میشود با هم داشت درود بر همه شما که پهلوان ما را همراهی کردین

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۰۷:۲۲

قطعا این یک حماقت محض و سو مدیریت و خودخواهی شخصی و... بوده که یک نفر را با این سابقه وصدومیت و احتمال قطعی شکست برای المپیک انتخاب میکنند یعنی شخص دیگری را نمیتوانستد جایگزین کنند مافیا یعنی همین...

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۰۷:۵۷

با سلام و احترام برادر عزیزم یزدانی یک حماسه خلق کرد یک بازی برد برد هم برای خودش هم برای ایران عزیز این برادر عزیزمان یک جهان پهلوان تختی دیگر است خسته نباشید و درود فراوان بر مربی و سرمربی ایشان و سلام بر پدر ایشان که بی نظیر است

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۰۸:۱۹

واقعا مثل حسن یزدانی ها باید تو تاریخ جاودان بشن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۰۸:۲۰

شما با یک دست کشتی گرفتی برای ما عزیزی

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۱:۵۳

سلام ب پهلوان ایران انشاالله هر چ زودتر خوب بشید شما با یکدست تاریخ ساز شدید

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۳:۴۳

مملکت حتما قحطی کشتی گیر داره که حسن یزدانی مصدوم را میفرستن المپیک ۲۰۲۴ پاریس. یادمان باشه کشتی گیر هم از چین وارد کنیم.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۴:۲۱

س و دورد ب ملت شریف ایران س بر آقا.اوناییک بیرون از تشک پشت سر حسن یزدانی...... راست میگین و جنمشو دارین برین روی تشک.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۶:۲۴

درابتدابگم حق کاملابادکترعزیزوافتخارکشورهست که البته سوتفاهم وفشارمسابقه باعث شده.ودرودبه شرف وغیرتت جهان پهلوانی واقعابرازنده شماست یزدانی عزیز

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۶:۵۷

درود بر یزدانی بخاطر کشورش با دست اسیب دیده ک خیلی هم درد داشت بازم اومد رو تشک مسابقه داد افتخار می کنیم ب چنین پهلوانی

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۲۰:۱۹

ما تو ایران اینقدر ورزشکار آماده داریم چرا باید یزدانی مصدوم به تیم ملی دعوت بشه .

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۵ ۰۱:۰۸

واقعا دکتر شادگان بهترین شخصیت را از خود نشان دادن و جای تاسف داره برای امینی که فکر می کنه چون مربی پس حتما پزشک هم هست

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۵ ۰۱:۲۲

من بمیرم برات حسن چه دردی تحمل کردی هنوزم یادم میفته ناراحت میشم برات. ازخدامیخوام خیلی زودشونه ت خوب بشه اونقدرررخوب که المپیک بعدی طلابیاری

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۵ ۰۳:۴۸

اگه مصدومیت داره چرامیره؟مگه قاسمپور آدم نیست.چراهمیشه قرعه یزدانی تافینال توی هر تورنمنتی اینقدر راحته؟