• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403052214815
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

برگزاری آیین اختتامیه کنگره منطقه‌ای شعر محرم در تبریز

برگزاری آیین اختتامیه کنگره منطقه‌ای شعر محرم در تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی ششمین کنگره منطقه‌ای شعر محرم در تبریز با برگزاری آئین اختتامیه و معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

آیین اختتامیه ششمین کنگره منطقه‌ای شعر محرم ویژه استان‌های شمالغرب کشور به همت انجمن شعر بسیج هنرمندان و انجمن ادبی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با معرفی برگزیدگان در سالن همایش‌های این اداره کل در تبریز برگزار شد.

هدف‌گذاری برای برگزاری سراسری کنگره شعر محرم 

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با اشاره به سابقه درخشان کنگره منطقه‌ای شعر محرم گفت: تلاش خواهیم کرد دوره بعدی کنگره سال آینده به صورت سراسری و در تبریز برگزار شود.

 آرش زینال خیری در آیین پایانی کنگره منطقه‌ای شعر محرم، با اشاره به موضوع کنگره و محوریت موضوع به خاک و خون کشیده شدن کودکان غزه و نسل کشی غاصبان صهیونیست گفت: غزه نشانه‌ای از عاشوراست.

وی سابقه برگزاری کنگره منطقه‌ای شعر محرم را درخشان توصیف و ابراز امیدواری کرد: تلاش خواهیم کرد دوره بعدی کنگره سال آینده به صورت سراسری و در تبریز برگزار شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور اضافه کرد: امید است تبریز با برگزاری چنین برنامه‌های فاخری به همت هنرمندان این شهر به جایگاه گذشته خود در عرصه هنر شعر بازگردد.

وی گفت: فعالیت بسیج هنرمندان سپاه عاشورا در زمینه برگزاری برنامه‌ها ستودنی است و بین سه رتبه اول کشور قرار دارد و امیدواریم شاهد درخشش آن در معرفی تبریز و جایگاه هنری آن باشیم.

حضور ۱۴۰ شاعر با ۴۰۰ اثر در کنگره منطقه‌ای شعر محرم

حجت‌الاسلام سید محمود حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در آیین اختتامیه کنگره منطقه ای شعر محرم در  با اشاره به برگزاری موفق دوره‌های گذشته کنگره منطقه شعر محرم گفت: امسال بیش از ۴۰۰ اثر از ۱۴۰ شاعر از استان‌های شمال‌غرب شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان به دبیرخانه این کنگره ارسال شد.

وی اظهار داشت: این کنگره از اوایل دهه ۷۰ کار خود را آغاز کرده و سابقه بیش از ۲۰ دوره برگزاری را دارد و هر چند در برهه ای با وقفه مواجه شد اما پس از کرونا به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان و سازمان بسیج هنرمندان به صورت منطقه ای دوباره احیا شد.

وی با اشاره به اهداف کنگره در شناساندن شعرای جوان و استفاده از بزرگان شعر آیینی تصریح کرد: این کنگره در راستای ترویج فرهنگ عاشورا و هر سال به نام یکی از شهدای کربلا و همچنین پرداخت به موضوعات روز برگزار می‌شود که امسال عنوان کنگره به نام حضرت علی اصغر(ع) و شهدای کودک غزه کار خود را آغاز کرد.

حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: با توجه به محور موضوعی اعلام شده، اشعار مرتبط پذیرش شد که بیش از ۴۰۰ اثر از ۱۴۰ شاعر از استان های شمال‌غرب شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل و زنجان به دبیرخانه این کنگره رسید.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی هدف این کنگره را شناسایی و معرفی شعرای جوان و تجلیل از بزرگان شعر آئینی عنوان کرد و گفت: در کنار تجلیل از برگزیدگان این کنگره از پیشکسوتان شعرای آیینی هم تجلیل می‌شود تا شعرای جوان با اساتید فن و بزرگان این عرصه آشنا شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان، آیین اختتامیه ششمین کنگره منطقه‌ای شعر محرم ویژه استان‌های شمالغرب کشور با معرفی برگزیدگان در اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد و بر این اساس امین منیری مراغه‌ای، میرتقی سیدی، وحید طلعت، ناصر دوستی و امیر رسولی به عنوان برگزیدگان این کنگره معرفی و تجلیل شدند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha