• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403052214645
  • خبرنگار : 71660

تاکید پکن بر خودداری از تنش‌ها در جنگ اوکراین

تاکید پکن بر خودداری از تنش‌ها در جنگ اوکراین

به دنبال حملات اوکراین به «کورسک» روسیه، وزارت خارجه چین امروز – دوشنبه – از طرفین جنگ اوکراین خواست تا از هرگونه تشدید تنش و اقدامات تحریک‌آمیز جلوگیری کنند.

به گزارش ایسنا، ارتش اوکراین هفته گذشته حملات غیرمنتظره‌ای را به «کورسک» روسیه انجام داد؛ حملاتی که روسیه اعلام کرده بی‌پاسخ نخواهد ماند و احتمال می‌رود نیروهای مسلح این کشور به زودی اقدامات تلافی‌جویانه‌ای انجام دهند و این درحالیست که ارتش اوکراین همچنان در میدان نبرد با کمبود نیرو و مهمات دست‌وپنجه نرم می‌کند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از بیانیه وزارت امور خارجه چین گزارش کرد: «ما خاطرنشان می‌کنیم که موضع چین در قبال مسئله اوکراین ثابت و مشخص است. طرف چینی از همه طرف‌ها می‌خواهد تا سه اصل را جهت تنش‌زدایی این وضعیت رعایت کنند.»

در ادامه این بیانیه با اشاره به این اصول مذکور آمده است: «هیچ پیشروی در میدان نبرد رخ ندهد، هیچ تشدید تنش و جنگ ایجاد نشود و هیچ طرفی آتش را شعله‌ور نکند. ما به حفظ ارتباط خود با جامعه بین‌المللی جهت ایفای نقشی سازنده برای حل‌وفصل سیاسی این درگیری ادامه خواهیم داد.»

وزارت خارجه چین مجددا بر خاتمه این جنگ و حل‌وفصل آن «به روشی سیاسی» تاکید کرد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزات امور خارجه روسیه روز یکشنبه در واکنش به حملات اوکراین گفت: «حملات موشکی و پهپادی اوکراین به مناطق روسیه در روزهای اخیر با هدف تخریب و نابودی زیرساخت‌های غیرنظامیان انجام شد و علنا ماهیت تروریستی داشت. پاسخ سخت نیروهای مسلح روسیه زیاد طول نخواهد کشید.»

روزنامه تایمز هم به نقل از یک منبع ارشد در حوزه دفاع اوکراین که نامش فاش نشده، نوشت: «مقامات اوکراینی در حال حاضر خود را آماده پاسخی سخت از سوی روسیه می‌کنند و حتی شاید انتظار حمله به پایتخت از جمله پارلمان و دیگر ساختمان‌های دولتی داشته باشند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha