• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403052214541
  • خبرنگار : 50283

ثبت اختراع آجر زیستی توسط پژوهشگر گیلانی

ثبت اختراع آجر زیستی توسط پژوهشگر گیلانی

ایسنا/گیلان پژوهشگر و محقق جوان گیلانی با طراحی و اجرای فرمول خاصی از بهره‌گیری باکتری‌ها توانسته استحکامی مشابه استحکام سیمان را در دانه‌بندی خاک ایجاد کرده و با این ایده‌ نوآورانه راه حلی برای تولید آجر زیستی و استفاده کمتر سیمان را مطرح کرده است.

امیرحسین میلانچی، مخترع آجر زیستی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروزه مشکلات زیست محیطی ناشی از فعالیت‌های صنعت ساختمان به یکی از اصلی‌ترین دلایل تخریب کره زمین بدل شده و این مشکلات که مجموعه‌ای است از تخریب در سطوح و مناطق مختلف محیط زیست، رفته رفته در حال تغییر شکل و ماهیت خاک‌هاست. از انتشار فلزات سنگین حین استخراج سنگ‌های سیمان گرفته تا شیرابه‌های خارج شده از کارخانه‌های تولید سیمان و در انتها اضافه شدن ملات سیمان در قالب بتن به خاک، جملگی تمامی این مراحل بخشی از آلایندگی بالای صنعت ساختمان را ثابت می‌کند.

وی افزود: با طراحی و اجرای فرمول خاصی از بهره‌گیری باکتری‌ها توانستم استحکامی مشابه استحکام سیمان را در دانه بندی خاک ایجاد و با این ایده‌ نوآورانه راه حلی برای تولید و استفاده کمتر سیمان در محیط جو زمین مطرح کنم. این محصول نه‌تنها به لحاظ موضوعیت و بهره‌گیری دوست دار محیط زیست و در چارچوب تفکر توسعه پایدار است، بلکه به لحاظ اقتصادی قابلیت کاهش قابل توجه هزینه‌ها را در یک پروژه ساختمانی دارد.

ثبت اختراع آجر زیستی توسط پژوهشگر گیلانی

میلانچی که متولد ۱۳۷۳ در شهر رشت است دوره کارشناسی خود را در دانشگاه آزاد اسلامی بندرانزلی طی کرده و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد دانشگاه شهید رجایی تهران است، تصریح کرد: از دوران تحصیل در مقطع کارشناسی ایده حفظ محیط زیست را داشتم و علاوه بر عضویت در انجمن علمی عمران دانشگاه، از موسسان کانون محیط زیست در بندرانزلی بودیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۲ سال در مورد این پروژه مطالعه و آزمایش داشتم تا سرانجام به نتیجه رسیدم، افزود: آغاز مطالعات این پژوهش از سال ۱۳۹۷ و ورود به مقطع کارشناسی ارشد آغاز شد و پس از اتمام این دوره، مطالعات علمی را با جدیت ادامه دادم و موفق به اختراع آجر زیستی شدم.

میلانچی با اشاره به راهنمایی های اثرگذار دکتر نسرین قربان‌زاده از اساتید دانشگاه گیلان در انجام مراحل این پژوهش، تاکید کرد: مراحل ثبت اختراع نیز با کمک و راهنمایی پارک علم و فناوری استان تسهیل شد و توانستم آن را ثبت کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha