• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403052214515
  • خبرنگار : 50177

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری خرم‌آباد خبر داد:

اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء در خرم‌آباد از طریق نرم‌افزار

اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء در خرم‌آباد از طریق نرم‌افزار

ایسنا/لرستان مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری خرم‌آباد از اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء در مرکز لرستان از طریق نرم‌افزار خبر داد.

رضا ماجدی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه از جمع‌آوری زباله توسط زباله‌گردها در استان جلوگیری می‌شود، اظهار کرد: جمع‌آوری ضایعات از داخل مخازن زباله ممنوع است و در صورت مشاهده علاوه بر توقیف وسایل نقلیه زباله‌گردها، آنان نیز برای برخورد قانونی به مراجع ذی‌صلاح معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه براساس ماده هفت قانون مدیریت پسماند؛ مدیریت اجرایی تمام پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها و روستاها و حریم آنها به عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و در خارج از حوزه و وظایف شهرداری‌ها و ‌دهیاری‌ ها به عهده بخشداری ‌هاست، اضافه کرد: مدیریت اجرایی پسماندهای صنعتی و ویژه به‌ عهده تولیدکننده خواهد بود و در صورت تبدیل آن به پسماند عادی به عهده شهرداری‌ها، ‌دهیاری‌ها و بخشداری‌ها خواهد بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری خرم‌آباد افزود: براساس این قانون و به دلیل بروز مشکلات بهداشتی و اجتماعی از جمله انتقال بیماری‌های واگیردار و خدشه‌دارکردن چهره شهر، جمع‌آوری زباله توسط زبال‌گردها در شهر خرم‌آباد ممنوع است و با زباله‌گردها برخود می‌شود.

ماجدی از اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء در خرم‌آباد از طریق نرم‌افزار خبر داد و گفت: نرم‌افزار این طرح تهیه شده و به زودی در اختیار مردم قرار خواهد گفت.

وی گفت: برای این طرح پیمانکار مشخص شده و پسماند تر و خشک و تفکیک شده را از منازل خریداری می‌کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری خرم‌آباد تصریح کرد: در نرم‌افزاری که در اختیار شهروندان خرم‌آباد قرار خواهد گرفت آموزش‌های لازم نیز داده می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha