• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۱۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403052214491
  • خبرنگار : 50126

۲۲ مرداد؛ روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی

دولت سمن‌ها را ویژه ببیند/ مشارکت اجتماعی با نگاه نمادین محقق نمی‌شود

دولت سمن‌ها را ویژه ببیند/ مشارکت اجتماعی با نگاه نمادین محقق نمی‌شود

ایسنا/ایلام یکی از فعالان سازمان‌های مردم نهاد ایلام با تاکید بر اینکه در عرصه تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی هنوز راه نرفته زیاد داریم، گفت: در دولت جدید از مدیران اجرایی کشور و استانی و نمایندگان استانی انتظار داریم که این تشکل‌ها و سمن‌ها ویژه دیده شوند چرا که با وجود سمن‌ها و تشکل‌ها در حوزه‌های مختلف کمبودها و نارسایی دولت‌ها کمتر دیده می‌شوند.

دکتر «وحید ملکشاهی‌نژاد» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اهمیت تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی بر هیچکس پوشیده نیست، اما در کشور ما آنگونه که باید به این مهم توجه نشده است.

 وی با بیان اینکه دولتمردان در قبال تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی در حد یک جلسه برای رفع تکلیف و تقدیر از چند نفر از فعالان این عرصه بوده است، تاکید کرد: تشکل‌های اجتماعی از دل مردم و صدای مردم و مطالبه‌گر خواسته‌های مردم بوده و با مسئولیت پذیری اجتماعی خود با روند درست، مشارکت اجتماعی را رقم می‌زنند.

ملکشاهی‌نژاد ادامه داد: تشکل‌های اجتماعی  در روزهای تلخ و شادی خواهند ماند چون مشکل و گرفتارهای مردم را می‌دانند و تحلیل می‌کنند و به کمک آنها می‌روند.

مدیرعامل سازمان مردم نهاد باور ادامه داد: با وجود خدمات تشکل‌ها و سازمانهای مردم نهاد، تجربه نشان داده دولت‌ها آنها را به چشم یک فرصت نگاه نکرده‌اند و و به آنها نگاهی نمادین دارند درحالی که  یکی از راه‌های توسعه سمن‌ها و تشکل ها و مشارکت اجتماعی بوجود آمده از کارکرد این نهادهای مردمی است.

این فعال اجتماعی با بیان اینکه دولت‌ها می‌توانند از سمن‌ها و تشکل‌های اجتماعی به عنوان بازوی خود استفاده کنند، تاکید کرد: آیا زمان آن فرا نرسیده است به عنوان مشاوران در حیطه‌های مختلف از آنها استفاده کرد؟ چون بیشتر این افراد دارای تجربه کاری هستند و در عمل با مسائل دست و پنجه نرم می‌کنند.

ملکشاهی‌نژاد ادامه داد: قطعا با وجود سمن‌ها و تشکل‌ها در حوزه های مختلف کمبودها و نارسایی‌ دولت‌ها کمتر دیده می‌شود و سال‌ها است که فریاد می‌زنیم که برای کمک به مردم و دولت در حوزه های مختلف آماده‌ایم، هر چند در دولت‌های گذشته بر اساس سلایق خود در بعضی از حوزه ها کمک های خوبی شده است که جای تقدیر دارد.

وی تاکید کرد: در دولت جدید از مدیران اجرایی کشور و استانی و نمایندگان استانی انتظار داریم که این تشکل‌ها و سمن‌ها ویژه دیده شوند و از فعالان این عرصه در مناصب مشورتی و جاهایی که بحث مردمی و مشارکت اجتماعی است بهره‌ بگیرند.

 وی گفت: در عرصه تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی هنوز راه نرفته زیاد داریم که بتوانیم مشکلات مردم را با همکاری و همیاری هم و در کنار هم حل کنیم و امیدوارم روزی برسد که تشکل ها و سمن ها در کنار دولت‌ها به عنوان فرصت دیده شوند و از آنها در زمینه‌های تخصصی مختلف استفاده شود تا مشارکت اجتماعی را در عمل تجربه کنیم، سمن‌ها و تشکل‌ها از خود مردم، برای مردم و مطالبه‌گر خواسته‌های مردم هستند و همیشه با مردم خواهند ماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha