• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۰۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403052114406
  • خبرنگار : 71431

جمع‌آوری و دستگیری ۱۲۰ معتاد متجاهر و موادفروش در جنوب تهران

جمع‌آوری و دستگیری ۱۲۰ معتاد متجاهر و موادفروش در جنوب تهران
عکس تزئینی است

فرمانده انتظامی شهرستان ری از جمع‌آوری ۱۲۰ معتاد متجاهر و خرده فروش موادمخدر در محدوده این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمدقاسم طرهانی در تشریح جزئیات این خبر گفت: از آنجائی که یکی از دغدغه‌ها و مطالبه‌های مردمی در حوزه امنیت اجتماعی جمع آوری معتادان متجاهر و پاکسازی اماکن عمومی و تفرجگاه‌ها از وجود این دسته از افراد در سطح شهرستان ری است، ماموران انتظامی شهرستان اقدام به اجرای طرح پاکسازی و دستگیری معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر در ۴۸ ساعت گذشته کردند.

وی با اشاره به استمرار این طرح‌ها تصریح کرد: قطعا جمع‌آوری این قشر کاهش سرقت را در پی خواهد داشت چراکه بررسی ها نشان می‌دهد افراد معتاد در بسیاری از جرائم و آسیب ها از جمله وقوع سرقت و نابسامانی خانواده نقش دارند، پس باید به این نکته توجه کنیم که وجود پاتوق استعمال مواد یا خرده‌فروشان در محله‌ای که در آن زندگی می‌کنیم یک تهدید جدی فراروی امنیت و سلامت فردی و اجتماعی ما و به ویژه فرزندان جوانمان است که نباید نسبت به آن بی تفاوت باشیم.

طرهانی ادامه داد :در این راستا در ۴۸ ساعت گذشته تعداد ۸۰  معتاد متجاهر جمع‌آوری و  ۴۰ خرده فروش مواد مخدر نیز دستگیر و بیش از سه کیلو گرم از انواع مخدر در سطح شهرستان کشف و ضبط شد. معتادان متجاهر به مراکز بازپروری معرفی شدند و خرده فروشان دستگیر شده نیز پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با بیان اینکه برای جمع آوری معتادان متجاهر که باعث بروز ناهنجاری در بخش های مختلف جامعه می‌شوند، همه دستگاه های مرتبط باید عملکرد موثرتری در این حوزه داشته باشند، گفت: جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر باعث کاهش سرقت به خصوص سرقت‌های خرد می‌شود چراکه هم خانواده این افراد و هم عموم مردم از تبعات ولگردی، تکدی گری و دیگر آسیب های این قشر ابراز نارضایتی دارند.  پیشگیری مهم ترین اصل در عرصه مبارزه با پدیده ویرانگر اعتیاد است از اینرو  پلیس به مبحث آموزش شهروندان نیز توجه ویژه داشته و همواره در کنار انجام وظایف ذاتی خود در امر آموزش اقشار مختلف جامعه نیز اهتمام  ویژه ای خواهد داشت.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha