• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403052114350
  • منبع : بازار

چگونه از استانبول به آنکارا برویم

چگونه از استانبول به آنکارا برویم

سفر بین دو شهر بزرگ استانبول و آنکارا، تجربه‌ ای متفاوت ولی جذاب است. آنکارا و استانبول دو شهر کلیدی در ترکیه هستند و مناسبات زیادی میان این دو شهر برقرار است. سفر از استانبول به آنکارا با گزینه های متفاوتی انجام می شود؛ این گزینه ها شامل مواردی چون هواپیما، قطار، اتوبوس و خودرو هستند که هر یک از این روش ‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از گوتوسفر، برای سفر از استانبول به آنکارا چندین گزینه وجود دارد که شامل مسیرهای زمینی و هوایی می شود. با این حال، این که کدام مورد بهتر است و کدام مورد از لحاظ مقرون به صرفه بودن ایده آل به حساب می آید، نیاز به تحقیق بیشتری دارد که در این بخش به آن پرداخته می شود:

سفر از استانبول به آنکارا با هواپیما

سفر از استانبول به آنکارا به وسیله هواپیما، سریع ‌ترین روش به حساب می آید. در واقع این روش به ویژه برای کسانی که زمان کمی دارند، مناسب است و شما با تهیه بلیط هواپیما، سریع به مقصد خود می رسید. به صورت کلی در استانبول دو فرودگاه اصلی وجود دارد، یعنی فرودگاه استانبول (IST) و فرودگاه صبیحا گوکچن (SAW) که همه روزه میزبان پروازهای متعددی به فرودگاه اسن بوعا (ESB) هستند. هزینه بلیط بسته به شرکت هواپیمایی، زمان سفر و نوع بلیط متفاوت است و پروازهای مقرون به صرفه تر ممکن است در زمان ‌های صبح زود یا بامداد انجام گیرند که این زمان ها برای بسیاری از افراد شاید مطلوب نباشد.

استفاده از هواپیما ممکن است مزایا و معایبی به همراه داشته باشد؛ سرعت بالا و راحتی کابین هواپیما، از مزایای سفر هوایی است. از سوی دیگر، هزینه بالا و محدودیت‌ های باری، از معایب استفاده از هواپیما جهت سفر از استانبول به آنکارا می باشد. لازم به ذکر است، اکثر پروازها از فرودگاه استانبول به فرودگاه آنکارا، حدود ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه زمان می‌ برد.

سفر از استانبول به آنکارا با کرایه خودرو

بزرگترین امتیاز سفر با خودرو این است که به شما آزادی بیشتری در انتخاب مسیر و توقف ‌ها می ‌دهد. این روش به ویژه برای کسانی که دوست دارند از جاذبه ‌های دیدنی در مسیر بازدید کنند، مناسب است. از سوی دیگر، مسیر اصلی شامل بزرگراه D200 و E80 است که حدود ۴۵۰ کیلومتر طول دارد. با توجه به اینکه این مسیر از مناطق مختلفی عبور می ‌کند، مناظر طبیعی زیبا و نقاط تاریخی دیدنی زیادی دارد.

چگونه از استانبول به آنکارا برویم

با این حال اگر صاحب خودروی شخصی نیستید، جای نگرانی وجود ندارد. این امکان وجود دارد که شما با اجاره خودرو در استانبول، به سمت آنکارا سفر کنید و حتی پس از اتمام سفر، ماشین را در این شهر تحویل شرکت اجاره خودرو دهید. در واقع این کار به شما اجازه می دهد هزینه ها را کاهش داده و با در کنار خانواده و دوستان خود، بیشتر به خوشگذرانی بپردازید. لازم به ذکر است، زمان سفر با خودرو بسته به ترافیک و توقف ‌ها حدود ۵ تا ۷ ساعت است.

سفر از استانبول به آنکارا با قطار

قطارهای سریع ‌السیر یکی از محبوب ‌ترین روش‌ های سفر بین این دو شهر به حساب می آیند. قطارهای سریع ‌السیر از ایستگاه ‌های پندیک و استانبول حرکت می کنند و در ایستگاه ‌های مختلفی در مسیر توقف دارند تا به ایستگاه اصلی آنکارا برسند. از سوی دیگر، بهتر است بدانید مدت زمان سفر با قطار بین ۴ تا ۵ ساعت است و هزینه بلیط نیز بسته به کلاس انتخابی متفاوت می باشد. با توجه به اینکه فاصله بین استانبول و آنکارا با قطار در حدود ۳۵۲ کیلومتر است و قطارهای سریع ‌السیر متعددی در طول روز بین این دو شهر حرکت می ‌کنند، انتخاب این نوع سفر جالب خواهد بود.

مدت زمان سفر از ایستگاه پندیک استانبول تا ایستگاه آنکارا، در حدود ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه است. همچنین، برای رسیدن به ایستگاه پندیک می توانید از مترو یا تاکسی استفاده کنید و به یاد داشته باشید که بلیط‌ ها را می توان به صورت آنلاین یا حضوری از ایستگاه تهیه کرد. راحتی و امکان تماشای مناظر طبیعی، از مزایای استفاده از قطار به شمار می آید و صرف هزینه بیشتر نسبت به مسافرت جاده ای و اینکه نسبت به هواپیما باید مدت زمان بیشتری در سفر باشید، از معایب سفر با قطار به حساب می آیند.

سفر از استانبول به آنکارا با اتوبوس

اتوبوس ‌های بین ‌شهری یکی دیگر از روش ‌های معمول برای سفر بین استانبول و آنکارا هستند. در واقع می توان گفت این روش مقرون ‌به ‌صرفه و نسبتا راحت است و شرکت‌ های مختلفی از جمله مترو توریزم (Metro Turizm)، پاموک کاله توریزم (Pamukkale Turizm) و کامیل کوچ (Kamil Koç) این خدمات را ارائه می دهند.

از سوی دیگر، زمان سفر با اتوبوس بین ۶ تا ۸ ساعت است و هزینه بلیط اتوبوس نسبت به هواپیما و قطار کمتر می باشد. این اتوبوس ها، اغلب شامل امکاناتی مانند وای ‌فای، صندلی ‌های راحت و کولر هستند. می توان گفت، هزینه کمتر نسبت به سایر روش های سفر، باعث شده که افراد بسیاری به گزینه سفر با اتوبوس فکر کنند. لازم به ذکر است، اتوبوس ‌های بین ‌شهری در ترکیه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

نکات مهم برای سفر از استانبول به آنکارا

سفر از استانبول به آنکارا نیاز به رعایت جزئیاتی دارد که کیفیت سفرتان را بهبود می بخشد. مواردی همچون رزرو هتل در آنکارا از قبل، بررسی وضعیت آب و هوا و مدیریت زمان، تنها بخشی از این موارد هستند که دانستن آن ها خالی از لطف نیست.

چگونه از استانبول به آنکارا برویم

انتخاب اقامتگاه مناسب

پیش از اقدام به آغاز سفر، اولین کاری که باید انجام دهید انتخاب اقامتگاه مناسب است. در صورتی که اقدام به رزرو هتل نکرده اید، حتما به گزینه اجاره خانه مبله در آنکارا هم فکر کنید؛ زیرا خانه مبله آزادی عمل بیشتری به شما می دهد و هزینه های اقامت تان در این شهر را به طرز چشمگیری کاهش می دهد.

بررسی وضعیت جاده ‌ها

در سفر با خودرو، نقشه و وضعیت جاده ‌ها را بررسی کنید و از تجهیزات ایمنی مناسب برخوردار باشید. با رعایت موارد ایمنی و استفاده از اپلیکیشن های مناسب، سفری عالی را تجربه خواهید کرد.

آمادگی برای سفر

اگر نوع سفرتان از نوع رزرو تور و استفاده از تورهای گردشگری نیست، دقت داشته باشید که مدارک شناسایی، بلیط و هر نوع مجوز مورد نیاز را با خود حمل کنید. همچنین، از وضعیت آب و هوا مطلع شوید تا لباس های مناسب همراه خود داشته باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha