• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052114310
  • خبرنگار : 50549

مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت:

دولت نمی‌تواند به تنهایی بار سلامت جامعه را به دوش بکشد

دولت نمی‌تواند به تنهایی بار سلامت جامعه را به دوش بکشد

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد  و خیرین سلامت وزارت بهداشت با اشاره به نقش موثر خیرین و فعالیت بنگاه‌های اقتصادی در حوزه سلامت گفت: اگر مشارکت مردم نباشد، دولت نمی‌تواند به تنهایی بار سلامت را به دوش کشد و هر جا مردم کمک کردند، موفقیت حاصل شد، مخصوصا حوزه سلامت که از مهمترین موضوعات یک جامعه است.

محمد جواد حیدری پور، در اولین نشست فعالان اقتصادی و خیرین حوزه سلامت با رویکرد مسئولیت اجتماعی که امروز یکشنبه، ۲۱ مرداد در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد بیان کرد: خوشبختانه اتفاقات خوبی در حوزه مشارکت خیرین و فعالیت بنگاه‌های اقتصادی در خراسان طی این یک سال افتاده و در حال ادامه است.

وی افزود: برگزاری همایش امروز نمونه بارز این مشارکت است اگر مشارکت مردم نباشد دولت نمی‌تواند به تنهایی بار سلامت را به دوش کشد و هر جا مردم کمک کردند موفقیت حاصل شد، مخصوصا حوزه سلامت که از مهمترین موضوعات یک جامعه است.

حیدری پور ابراز کرد: اینکه فعالان اقتصادی کشور به کمک حوزه سلامت آمده‌اند اتفاق خوبی است، چراکه اهمیت قضیه در حوزه سلامت جامعه به خوبی شناسایی شده است.

مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت بیان کرد: در وزارت بهداشت هم در حوزه سلامت، اتفاق خوبی رقم خورده و سعی داریم در کنار تشکل‌ها تسهیلگری و حمایت از تشکل‌ها را رقم بزنیم.

وی افزود: اعتقاد ما این است که سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های غیر دولتی در واقع حلقه‌های میانی رابط بین مردم و حاکمیت و از بهترین مدل‌های مشارکت هستند.

حیدری پور ابراز کرد: امیدواریم بتوانیم با کمک خیرین و سازمان‌های مردم نهاد که به حوزه سلامت ورود کرده و می‌کنند همکاری خوبی را از منظر حاکمیتی داشته باشیم و وظیفه خود را در کنار بزرگواری خیرین و سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد به خوبی انجام دهیم.

مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد وزارت بهداشت ابراز کرد: مشهد و استان خراسان رضوی یکی از بزرگترین ظرفیت‌های صنعتی و اقتصادی کشور را دارد و لذا برگزاری این جلسات اهمیت دارد، چرا که با تداوم این جلسات، امیدواریم از این ظرفیت اقتصادی استفاده شود و مناطق محروم شمال شرق و جنوب شرق کشور را در حوزه سلامت پوشش دهیم.

وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همیشه در روزهای سخت در حوزه سلامت کنار وزارت بهداشت بوده و  نمونه این حضور، در ایام کرونا بود که با راه‌اندازی کمپین «نفس» توسط بنگاه‌های اقتصادی و اتاق‌های بازرگانی استان‌ها این حضور را تجربه کردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha