• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1403052114160
  • خبرنگار : 71506

رحمان اسیر فیتیله‌پیچ‌های حریف ژاپنی/ داغ طلا بر دل کشتی آزاد ماند

رحمان اسیر فیتیله‌پیچ‌های حریف ژاپنی/ داغ طلا بر دل کشتی آزاد ماند

ستاره کشتی آزاد ایران در المپیک پاریس ناباورانه مقابل حریف ژاپنی تن به شکست داد و از رسیدن به مدال طلای المپیک بازماند.

به گزارش ایسنا، در جریان دیدار نهایی وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک ۲۰۲۴، رحمان عموزاد دارنده مدال طلای جهان برابر کوتارو کیوکا از ژاپن به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۱۰ بر ۳ شکست خورد و از رسیدن به مدال طلای المپیک بازماند. به این ترتیب کشتی آزاد ایران با وجود داشتن ۳ فینالیست در المپیک پاریس در نهایت از رسیدن به مدال طلا بازماند.

عموزاد در تایم نخست این مبارزه با زیرگیری حریف ژاپنی در خاک نشست و ۴ مرتبه اسیر فیتلیه باراندازهای حریف شد تا ۱۰ بر یک عقب بیفتد. او در تایم دوم ۲ امتیاز گرفت اما از نظر بدنی کم آورد و کشتی با نتیجه ۱۰-۳ تمام شد.

عموزاد پیش از این در دور نخست برابر زین ردرفورد دارنده مدال‌های طلا و نقره جهان از آمریکا به روی تشک رفت و در پایان با نمایشی خوب با نتیجه قاطع ۸ بر صفر  به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی سپس برابر اسلام دودایف از آلبانی با نمایشی بی‌نظیر در مدت زمان ۳ دقیقه ۴۰ ثانیه با امتیاز عالی ۱۱ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

وی سپس در مرحله نیمه نهایی برابر اسماعیل موسوکایف کشتی‌گیر روسی‌الاصل مجارستان و دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۳ با نمایشی مقتدرانه و بی‌نظیر در همان تایم نخست با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید.

در دیدارهای رده بندی این وزن نیز ریورا از پورتریکو ۹ بر صفر اوچیر از مغولستان را برد و اسلام دودایف از آلبانی نیز ۱۳ بر ۱۲ از سد اسماعیل موسوکایف دارنده مدال طلای جهان از مجارستان گذشت.چ

تماشا کنید:

خبری از بی‌رحمی رحمان نبود!

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۱۴:۱۲

خوب مقابل ژاپنیا شکست میخوریم متاسفانه کشتی های سخت و فینال اصلا خوب نیستن کشتی گیرامون

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۱۴:۱۷

مربيان فرنگى از مربيان ازاد بهتر عمل كردند حق زارع دفاع از او در مقابل حق خورى وقت كشى گرج بود كه تيم مربيان ايران بايد بسيار اعتراض مى كردند تا حق اين كشتى گير و ملت خورده نشود

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۱۵:۰۰

اصن حریف ژاپنی یدونه فیتیله پیچ درست هم اجرا نکرد. خودشو از پیش باخته حساب می‌کرد. فقط تو ثانیه های آخر شانسی یه زیر گرفت و یه کمی تو هم گره خوردن وگرنه اگه وقت بود رحمان گره‌اش میزد

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۱۵:۱۳

کری خواندن منش پهلوانی نیست هر موقع مغرور شدیم باختیم

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۱۵:۳۳

از لحاظ بدنی ازادکارا کم میاوردن دقایق اخر نفس نداشتن توی تمام کشتیا مشهود بود

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۱۷:۲۳

چرا مربیان ما بدل فتیله پیچ رابلد نیستند.چندین کشتی گیر بسیار کلاس بالای ما به فتیله پیچ حریفان باخته اند.اگر بدل این فن رابلد نیستند چرامربی تیم ملی هستند.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۱۸:۲۴

یکی از شاهکارهای مسلم کادر فنی تیم کشتی ازاد جناب علی دبیر, تعویض مدال طلا با نقره بود که در سه وزن 65 و 86 و 125 انرا به خوبی مشاهده کردیم اینکه نتوانستیم فینال را درست مدیریت کنیم ومدال طلا را از چنگمان مثل اب خوردن در اوردند را بایستی به حساب کادر فنی نوشت!

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۰۸:۰۷

در دوره دبیر کشتی ایران با افت زیادی روبه رو شده و در مدالها و مسابقات خودش را نشون میده