• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403052114136
  • خبرنگار : 50233

همزمان با روز صنایع کوچک عنوان شد؛

انرژی اصلی‌ترین مشکل صنایع کوچک در استان سمنان

انرژی اصلی‌ترین مشکل صنایع کوچک در استان سمنان

ایسنا/سمنان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان از انرژی به عنوان اصلی‌ترین مشکل صنایع کوچک در سطح کشور و استان نام برد.

محمدرضا باقری ۲۱ مردادماه در دیدار جمعی از مسوولان مرتبط با صنایع کوچک با حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: در حال حاضر برخی از واحدهای کوچک و متوسط و حتی واحدهای کارگاهی در استان تقریبا دو روز در هفته، برق ندارند.

وی حرکت به سمت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر را ضروری خواند و افزود: در همین راستا، در حال حاضر ۹ مگاوات برق خورشیدی در شهرک های صنعتی استان تولید می‌شود که برای افزایش این میزان برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته است.

وی از آمادگی استان برای واگذاری زمین مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های مرتبط با تولید انرژی خورشیدی خبر داد و تصریح کرد: به منظور حمایت دولت از تولید انرژی سالم، قیمت زمین‌های واگذار شده به این بخش، یک سوم قیمت زمین های صنعتی است.

این عضو کارگروه اشتغال استان از ترغیب واحدهای صنعتی به استفاده از سقف سوله‌ها در راستای تولید انرژی خورشیدی خبر داد و افزود: در حال حاضر ۳۳۰ هکتار زمین برای واگذاری به طرح های انرژی خورشیدی در استان آماده سازی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با بیان اینکه قرار است که ۳۰۰مگاوات به برق تولیدی کشور با تولید انرژی خورشیدی اضافه شود گفت: با توجه به ظرفیت بالای استان سمنان در بحث تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، باید سهم استان از این طرح‌ها را افزایش دهیم.

وی از افزایش قابل توجه منابع آبی شهرک های صنعتی در استان طی سه سال اخیر خبر داد و گفت: منابع آبی شهرک های صنعتی این استان که تا سال ۱۴۰۰، حدودا ۴۰۰ لیتر بر ثانیه بود، در سه سال گذشته با افزایش دو برای به ۸۰۰ لیتر برثانیه رسیده است.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه های تامین آب صنعت در استان، ادامه دار است اضافه کرد: در همین راستا اخیرا عملیات اجرایی پروژه پساب شهری دامغان و شاهرود پس از عقد قرارداد، آغاز شده و پروژه پساب شهری سمنان نیز در آستانه اجرایی شدن است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان ادامه داد: همچنین طرح تامین آب شهرک های صنعتی غرب استان از محل حبله رود نیز پیگیری و تخصیص آن قطعی شده است.

وی از ساخت ۷۶ واحد کارگاهی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در راستای توجه به اشتغال جوانان و حمایت از واحدهای نوپا و کوچک با اولویت واگذاری به شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: ۳۶ واحد کارگاهی از این ۷۶ واحد به بهره‌برداری رسیده و به زودی مابقی آنها نیز افتتاح و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

باقری با اشاره به احیای بیش از ۲۰۰ واحد راکد صنعتی و تولیدی در این استان گفت: ۱۵۰ واحد از این ۲۰۰ واحد، در بخش صنایع و عمدتا صنایع کوچک و متوسط بودند.

وی از تداوم حمایت از واحدهای مشکل دار در استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری و در این چهار ماهه نیز هشت واحد راکد دیگر در شهرک‌های صنعتی استان احیا شدند. ضمن اینکه زمینه افزایش ظرفیت در ۲۱ واحد استان نیز فراهم شده است.
انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha