• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403052114069
  • خبرنگار : 50180

جانشین سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه:

باید سواد رسانه‌ای جامعه را بالا ببریم

باید سواد رسانه‌ای جامعه را بالا ببریم

ایسنا/کرمانشاه جانشین سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: باید سواد رسانه‌ای جامعه را بالا ببریم.

 سردار مسعود قنبری، امروز(۲۱ مرداد) در مراسم تقدیر از خانواده شهدای رسانه، آرامش امروز کشور را مرهون خون شهدا دانست و گفت: باید قدردان خون شهدا و رشادت‌های رزمندگان باشیم.

قنبری با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس بیش از ۳۲ کشور دنیا علیه ما متحد شده بودند، گفت: در دوران دفاع مقدس به همت شهدا، جانبازان و رزمندگان جانانه در برابر دشمن بعثی ایستادگی کردیم و این جنگ تنها جنگ ۲۱۰ سال گذشته بود که در جریان آن وجبی از خاک کشورمان را به بیگانگان واگذار نکردیم.

جانشین سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: شهدای مدافع حرم نیز که اغلب جوانان دهه هشتادی بودند، با پای کار بودن در عرصه دفاع از حرم آل الله به جهانیان ثابت کردند که اسلام و انقلاب حامیان خود را در بین نسل جوان به عنوان نسل سوم انقلاب دارد.

وی در ادامه با اشاره به قدرتمند بودن ایران اسلامی، گفت: امروز ایران اسلامی با تکیه بر شعار «ما می‌توانیم» در حوزه تسلیحاتی و موشکی توانمند بوده و جزو کشورهایی است که توان بازدارندگی بالایی دارد و دشمنان نمی‌توانند نگاه چپ به ما داشته باشند.

قنبری سپس جنگ امروز را جنگ رسانه‌ای عنوان کرد و افزود: امروز گرچه صدای هواپیماهای دشمن را نمی‌شنویم، اما در بستر فرهنگی جنگی را شاهد هستیم که به مراتب از دوران دفاع مقدس خسارت‌ بارتر است.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی و به طور خاص در حوزه رسانه باید سواد رسانه‌ای جامعه را بالا ببریم، تاکید کرد: امروز باید جوانان را با فضای مجازی و آسیب‌های این فضا آشنا کنیم تا توان تشخیص واقعیت‌ها را از دروغ‌ها داشته و فریب دشمنان را نخورند.

قنبری اضافه کرد: اگر مراقب نباشیم و جوانانمان را توانمند نکنیم، دور از انتظار نیست که در آینده که مدیران کشور شدند، فریب دشمن را خورده و بله قربان گوی استکبار شوند.

جانشین سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در ادامه جنایات غزه را یک نسل کشی آشکار علیه زنان و کودکان بی‌دفاع عنوان کرد و افزود: جنایت‌هایی که علیه مردم غزه می‌شود نمونه بارز نقض حقوق بشر است که توسط مدافعان حقوق بشر رخ می‌دهد و خبرنگاران باید رخدادهای امروز غزه را به گوش جهانیان برسانند.

سرهنگ غلامعلی یاربیگی فرمانده سپاه ناحیه شهرستان کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به اهمیت بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، گفت: رسانه‌ها باید با روشنگری در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی، جامعه و به خصوص جوانان را در جریان این دستاوردها بگذارند.

در این مراسم از خانواده‌های شهید فریدون کریمی و شهید احمد حجتی‌پور تقدیر شد.

 انتهای پیام


 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha