• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1403052114037
  • منبع : سازمان حفاظت محیط زیست

تالاب صالحیه و سه اقدام اولویت‌دار

تالاب صالحیه و سه اقدام اولویت‌دار

مدیرکل دفتر حفاظت و احیا تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام اینکه سند تالاب صالحیه، نخستین سند تالابی کشور است که به نام محیط زیست صادر شده است، گفت: همکاری مشترک دادگستری استان البرز و سازمان حفاظت محیط زیست منجر به صدور سند حدنگار تالاب صالحیه به مساحت ۱۶ هزار هکتار صادر شد.

 به گزارش ایسنا آرزو اشرفی‌زاده گفت: نخستین سند تالاب با تولیت سازمان حفاظت محیط زیست به نام تالاب صالحیه استان البرز صادر شد. این اقدام ذیل معاونت حقوقی ریاست جمهوری با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط و در سایه حمایت‌های شورای حفظ حقوق بیت المال استان البرز صورت گرفت.

وی بهره‌مندی از توان و ظرفیت شورای حفظ حقوق بیت المال برای حل و فصل مسائل محیط زیست و منابع طبیعی را از جمله فرصت‌های پیش‌رو محیط زیست دانست و از حمایت رئیس دادگستری استان البرز، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز، معاون پیشگیری از وقوع جرم استان البرز و مسئولان سازمان منابع طبیعی در این زمینه قدردانی کرد. 

پیگیری برای صدور سند بخش دیگری از تالاب صالحیه در قزوین

مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست با یادآوری این موضوع که تالاب صالحیه از جمله تالاب‌های مشترک استانی است که بخشی از آن در استان قزوین قرار دارد، گفت: اهمیت حفظ یکپارچگی زیست‌بوم تالابی ایجاب می‌کند پیگیری لازم برای اخذ سند بخش دیگر تالاب که به لحاظ جغرافیایی در استان قزوین است، در دستور کار سازمان حفاظظت محیط زیست، شورای حفظ حقوق بیت‌المال و سازمان ثبت اسناد قرار گیرد. 

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی خاص تالاب صالحیه و نزدیکی آن به تهران افزود: اثر ناشی از غبار خیزی تالاب صالحیه بر استان‌های تهران و البرز در کارگروه ملی تالاب‌ها بررسی و برنامه عمل آن، ابلاغ و برای اجرایی شدن در دست پیگیری است.

مدیریت دام، مدیریت زهکش و تامین نیاز آبی سه اقدام اولویت‌دار برای تالاب صالحیه

اشرفی‌زاده ادامه داد: این برنامه شامل سه اقدام مدیریت دام، مدیریت زهکش و تامین نیاز آبی است و نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های مسئول برای انجام تکالیف مرتبط است. 

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به شرایط تالاب صالحیه و دخل و تصرف‌های صورت گرفته همچون زهکش ایجاد شده، مهمترین گام در مدیریت تالاب، علاوه بر حفاظت و احیا، برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری خردمندانه و منطبق با ظرفیت اکولوژیک تالاب است.

اشرفی‌زاده در پایان گفت: حمایت دادگستری استان از اجرای قوانین و حفظ حقوق بیت المال نقش موثری در ثمربخشی این برنامه‌ها دارد. 

به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، اسناد تالاب صالحیه در ۱۱ پلاک ثبتی به نام بیت المال و دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی اداره کل محیط زیست استان البرز صادر و به مدیرکل محیط زیست استان البرز تحویل داده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha