• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1403052114026
  • خبرنگار : 71070

وزیر بهداشت پیشنهادی پزشکیان کیست؟

وزیر بهداشت پیشنهادی پزشکیان کیست؟

امروز نامه معرفی وزرای پیشنهادی کابینه دولت چهاردهم جهت بررسی صلاحیت و اخذ رای اعتماد در مجلس اعلام وصول شد تا وزرا با ارائه برنامه‌های خود نمایندگان را نسبت به ارائه رای اعتماد ترغیب کنند. در بین این لیست، دکتر محمدرضا ظفرقندی به عنوان وزیر بهداشت به مجلس معرفی شده است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا ظفرقندی زاده ۱۳۳۷ در تهران، پزشک و فوق تخصص جراحی عروق و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

او در سال ۱۳۵۵ در رشته پزشکی دانشگاه تهران پذیرفته شد و در سال ۱۳۶۲ درحالی‌که هنوز دستیار تخصصی رشته جراحی عمومی بود، به عنوان جراح داوطلب به جبهه‌های جنگ ایران و عراق اعزام شد. پس از بازگشت از جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و اتمام دوره دستیاری جراحی در دانشگاه علوم پزشکی تهران، در سال ۱۳۶۸ به درجه استادیاری نائل و سپس در سال ۱۳۷۰، دوره فلوشیپ جراحی عروق و تروما را در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز کرد.

ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران و همچنین ریاست سازمان نظام پزشکی در دو دوره از جمله فعالیت‌های اجرایی برجسته ظفرقندی است.

در مجموع از جمله فعالیت‌های اجرایی او می‌توان به ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴، عضو هیات امنای مرکز ملی تحقیقات علوم پزشکی کشور در سال ۱۳۷۸، عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۳، رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران (دو دوره) ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۳ و ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰، عضو شورای عالی بیمه خدمات درمانی در 1۳۷۹، مدیر گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی تهران از ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۱، رئیس مرکز تحقیقات تروما و جراحی بیمارستان سینا از ۱۳۹۲ تا کنون، رئیس شورای عالی نظام پزشکی از ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷، رئیس انجمن جراحی عروق ایران از ۱۳۹۸ تا کنون، رئیس انجمن علمی ترومای ایران از ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ و غیره اشاره کرد.

در مجموع وزارت بهداشت به عنوان یکی از تخصصی‌ترین وزارتخانه‌ها که سلامت جمعیت ۸۰ میلیونی کشور به نوعی با فعالیت‌ها وتصمیمات آن گره خورده است، همواره در طول ادوار انتخاباتی به عنوان یکی از مهم‌ترین مطالبات مردمی مورد توجه نامزدهای انتخاباتی بوده است و اکنون و در شرایطی که شمارش معکوس برای انتخاب کابینه چهاردهم آغاز شده، چشمان فعالان عرصه سلامت کشور به دستان رییس‌جمهوری و مجلس شورای اسلامی است تا کلید وزارت بهداشت را به چه کسی می‌سپارند و باید دید که با توجه به مطالبات فراوان و اقدامات بر زمین مانده حوزه سلامت، محمدرضا ظفرقندی با ارایه برنامه‌هایش می‌تواند از مجلس دوازدهم برای تصدی بر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رای اعتماد بگیرد؟.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha