• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403052113972
  • خبرنگار : 71368

در جلسه امروز شورای شهر تصویب شد

ایجاد موزه دفاع مقدس تهران در داخل باغ موزه دفاع مقدس

ایجاد موزه دفاع مقدس تهران در داخل باغ موزه دفاع مقدس
عکس تزئینی است

اعضای شورای شهر تهران با رأی مثبت خود به ایجاد بخش موزه دفاع مقدس تهران در داخل باغ موزه دفاع مقدس رأی مثبت دادند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز خود بررسی طرح «الزام شهرداری تهران به ایجاد بخش موزه دفاع مقدس تهران» در باغ موزه دفاع مقدس را روی میز بررسی قرار دادند و نرگس معدنی‌پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان این‌که در سال ۱۳۹۱ باغ موزه دفاع مقدس در فضای به وسعت ۲۰۵ هزار مترمربع در اراضی عباس‌آباد افتتاح شد، گفت: باغ موزه دفاع مقدس توانست به یکی از بخش‌های مهم یادآوری حماسه‌های دفاع مقدس و یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در هر شهر موزه دفاع مقدس برای نشان دادن ایثارگری‌های مردم هر شهر ایجاد شده اما در تهران چنین موزه‌ای وجود ندارد، اظهار کرد: بر اساس این طرح شهرداری تهران ملزم می‌شود که در داخل باغ موزه دفاع مقدس، موزه دفاع مقدس تهران را به منظور نشان دادن زحمات و ایثارگری‌های مردم تهران در زمان دفاع مقدس نشان دهد.

در ادامه مهدی اقراریان نیز با بیان اینکه در هر استان موزه دفاع مقدس همان شهر وجود دارد که تحولات، حوادث و فعالیت‌های لشگرهایش در موزه دیده می‌شود اما در موزه دفاع مقدس تهران به صورت کلی به مسائل کلان انقلاب و دفاع مقدس می‌پردازند، در حالیکه دو لشگر خط شکن سیدالشهدا و محمد رسول‌الله را داریم، اظهار کرد: این دو لشگر فراتر از عملکرد یک استان عمل کردند و این در حالی است که مهم‌ترین حوادث انقلاب همچون قیام مردم ورامین در استان رخ داده و می‌بایست این ایثارگری‌ها به نمایش گذاشته شود.

ناصر امانی نیز با بیان اینکه تأکید می‌شود که موزه تهران نیز در باغ موزه دفاع مقدس احداث شود و ساختمانی برای این مهم پیش‌بینی شود، تصریح کرد: ما از شهرداری می‌خواهیم که در بودجه سال آینده مبلغی را برای این موزه در نظر بگیرند.

مهدی عباسی نیز با بیان اینکه شورای راهبری اراضی عباس‌آباد موظف است که تدبیری برای ایجاد این موزه داشته باشد، تصریح کرد: شهرداری موظف است فضای اردوگاهی را با استفاده از شرایط موجود در اراضی عباس‌آباد ایجاد کند.

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه ما در زمان مدیریت اسبق شهری از شهردار وقت خواستیم که موزه جنگ را در اراضی عباس‌آباد ایجاد کند و ۲۵۰۰ متر فضا برای راه‌اندازی این موزه پیشنهاد شد، اظهار کرد: یکی از زمین‌های پیشنهاد شده در جوار حرم امام خمینی (ره) بود؛ اما نهایتا احداث باغ موزه در این محل منتفی شد و اراضی عباس‌آباد به عنوان موزه ملی دفاع مقدس انتخاب شد که می‌بایست برای توسعه آن چاره‌اندیشی کرد.

به گزارش ایسنا، سردار علی‌اصغر جعفری معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز با حضور در صحن شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه از ابتدا این موزه به موضوعات کلان پرداخت و بعد از تأکید مقام معظم رهبری به عنوان موزه ملی دفاع مقدس راه‌اندازی شد، تصریح کرد: امروز همه توقع دارند که در موزه دیده شوند و در شورای شهر چهارم راه‌اندازی موزه تهران مطرح شد و در دوره پنجم این موضوع رسما پیشنهاد شد، اما پیشنهاد کردند که موزه تهران خارج از باغ موزه راه‌اندازی شود که با توجه به شرایط موجود صلاح نبود.

جعفری با بیان اینکه قرار بود که موزه زیرزمینی بین ایستگاه مترو شهید حقانی و همت راه‌اندازی شود؛ اما متوقف شد، گفت: پیشنهاد شده بود که یک ساختمانی را تخلیه کنیم و به ساختمان موزه تهران تبدیل کنیم اما این طرح هم متوقف ماند که باید گفت که اطلس گردشگری دفاع مقدس آماده شده و اگر شهرداری تهران کمک کند متناسب با هر رویدادی نمادی ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: ما آماده ایجاد موزه دفاع مقدس شهر تهران هستیم.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران نهایتا با ایجاد موزه دفاع مقدس تهران در داخل باغ موزه دفاع مقدس رأی مثبت دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha