• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403052113939
  • خبرنگار : 50004

تشریح اقدامات شاخص دولت سیزدهم در آذربایجان شرقی

تشریح اقدامات شاخص دولت سیزدهم در آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست استانداری آذربایجان شرقی اقدامات شاخص دولت سیزدهم در آذربایجان شرقی را تشریح کرد.

تراب محمدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص میزان تحقق مصوبات سفرهای استانی ریاست جمهوری فقید به آذربایجان شرقی و موانع اجرایی آن در صورت وجود، اظهار کرد: میزان تحقق مصوبات در قالب آمارهای دقیق قابل ارائه است؛ اما تمامی مصوبات اجرا شده و بخشی از آن‌ها نیز در حال اجرا هستند.

وی، اجرای تمامی مصوبات را نیازمند تخصیص اعتبارات دانست و گفت: پیش بینی می‌شود پروژه‌های راه زیادی آماده افتتاح باشند که یکی از آن‌ها پروژه باند رفت و برگشت «تبریز _بازرگان» تا صوفیان بوده که این پروژه نیز نیازمند ۴۰ میلیارد تومان اعتبار است که به دلیل نقل و انتقالات دولت فعلاً بلاتکلیف مانده است‌، بهره برداری از این پروژه بسیاری از گره‌های ترافیکی را باز خواهد کرد.

وی نهضت ملی مسکن را نیز یکی از پروژه‌های دارای پیشرفت خوب و باقیمانده از دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: اجازه ندادیم پروژه‌ها راکد بمانند و تمامی پروژه‌های سفر دوم ریاست جمهوری حتی پروژه «اهر_مشکین‌ شهر» به عنوان یکی از محورهای پر حادثه از پیشرفت خوبی برخوردار هستند و برای این پروژه ۶۰ میلیارد تومان اعتبار، تخصیص داده شده است.

محمدی، کمربند ایلخچی و کمربند سوم تبریز تا ارومیه را نیز از دیگر پروژه‌های آماده افتتاح در دولت چهاردهم از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ما عنوان کرد و در خصوص پروژه «مراغه_هشترود» اظهار کرد: تمامی این پروژه‌ها طی دو الی سه ماه آینده، افتتاح می‌شوند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با برشماری اقدامات شاخص دولت سیزدهم در استان آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: مردمی بودن یکی از بزرگترین شاخصه‌های دولت سیزدهم بود. از لحاظ پروژه‌های عمرانی و صنعتی نیز تکمیل ریل راه آهن میانه_تبریز و بهره‌برداری از سد قیز قلعه‌سی از پروژه‌های مهم افتتاح شده در دولت سیزدهم بود. 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه سرمایه‌گذاری در استان، افزایش یک و نیم برابری تعهدات اشتغال و کسب رتبه اول در کشور، افزایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی و کسب رتبه چهارم کشوری، احیاء ۵۰۲ کارخانه، مرکز تولیدی و خدماتی مانند ماشین‌سازی و بلبرینگ‌سازی را از جمله این اقدامات دانست.

وی، آبرسانی به دریاچه ارومیه از سد کانی‌ سیب و تکمیل مدول دوم تصفیه تبریز را از اقدامات انجام شده به منظور احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد و افزود: ۷۵ میلیون متر مکعب آب از این طریق به دریاچه می‌رسد و تغییر الگوی کشت در حوزه دریاچه و کشت گیاهان با نیاز آبی کم  به صورت جدی پیگیری می‌شود؛ خوشبختانه، امسال با عنایت به نزولات جوی خوب، دریاچه وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته دارد.

محمدی در ادامه در خصوص هشدار نسبت به معرفی بانک‌های خصوصی متخلف که منابع تجمیع شده را در استان هزینه نمی‌کنند، گفت: در این مورد جدی هستیم و یک مورد اینچنینی هم داشتیم و در جلسه با وزیر اقتصاد هم در این مورد صحبت‌هایی شد و این هشدار تاثیراتی داشت.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش، با برشماری برخی از مزایای استان آذربایجان شرقی جهت رشد و توسعه، بیان کرد: به دلیل دارا بودن معادن متعدد، هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن ذخیره معادن ثبت شده است که در صورت تبدیل کردن توان بالقوه به بالفعل، استانمان پیشرفت بسیار خوبی در این زمینه خواهد داشت. تا کنون ۶۰ درصد از معادن استانمان فعال شده‌اند که در صورت احیای زنجیره ارزش، بازخورد خوبی دریافت خواهیم کرد.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: فضا و آینده استان امیدوار کننده است. نیازمند وحدت و انسجام بین مسئولان و مردم و ایجاد امید هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha