• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403052113888
  • منبع : قوه قضاییه

ابطال ۱۲ مصوبه غیر قانونی در دیوان عدالت طی ۴ ماه با پیگیری سازمان بازرسی

ابطال ۱۲ مصوبه غیر قانونی  در دیوان عدالت طی ۴ ماه با پیگیری سازمان بازرسی

معاون حقوقی، نظارت همگانی و امور مجلس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در ۴ ماه گذشته ۱۲ آیین‌نامه، تصویب‌نامه، بخش‌نامه و دستورالعمل‌های صادره مغایر با ضوابط از سوی سازمان بازرسی به دیوان عدالت اداری اعلام شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، محمدرضا محمدی کشکولی در این رابطه بیان کرد: یکی از وظایف دفتر امور حقوقی این معاونت در اجرای تبصره ۲ بند "د" ماده ۲ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور انعکاس مغایرت آیین‌نامه، تصویب‌نامه، بخش‌نامه و دستورالعمل‌های صادره در دستگاه‌های مشمول بازرسی به دیوان عدالت اداری است.

وی افزود: در بند "چ" ماده ۴۵ آیین‌نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان بازرسی، تشخیص موارد نقض قانون و یا مغایرت شرعی موارد مذکور به کمیسیون تطبیق مصوبات سازمان مستقر در دفتر امور حقوقی محول شده است.

معاون حقوقی، نظارت همگانی و امور مجلس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: در این راستا در ۴ ماه گذشته ۱۲ آیین‌نامه، تصویب‌نامه، بخش‌نامه و دستورالعمل‌های صادره مغایر با ضوابط از سوی سازمان بازرسی به دیوان عدالت اداری اعلام شده است.

محمدی کشکولی بیان کرد: این آیین نامه‌ها مغایر با شرع و قانون بوده که بر مبنای گزارش­‌های ارسالی سازمان بازرسی کل کشور، دیوان عدالت اداری نسبت به ابطال آن‌ها اقدام کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۰۹:۴۵

لطفاً در رابطه با امور کارگران ساختمانی شعبه ۳ کرج میدان شهید فهمیده که جدیداً جهت بازرسی کارگران هر ۶ ماه باید بازرسی شوند و کارگر باید کار اداری و وصل مجدد بیمه انجام دهد قبلاً هر سه سال یک بار ازرسی می‌شد و کارت کارگری هم ر سه سال یک بار تمدید می‌کردیم حال مسئولین بیمه کارگران ساختمان چرا برای کارگران سخت‌گیری اعمال می کنند خدا را خوش نمی‌آید بدین ترتیب عده ای را حذف کردند بماند که کارهای دیگر انجام می دهند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۶:۲۹

سلام‌چرا‌صندوق‌بیمه‌روستای‌وکشاورزی‌روستائیان‌فریب‌میده ۸۵سالمه‌مدت‌۱۰سال‌حق‌بیمه‌پرداخت‌کردم‌حال‌میگن‌باید۹۰ساله بشم‌تا‌بتونم‌باز‌نشسته‌بشم‌درموقع‌شدن‌مت‌بیمه‌را۱۰سال‌اعلام کردن‌‌مگه‌سن‌پیری‌درایران‌چندسالگیه؟؟!!!