• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403052113786
  • خبرنگار : 71129

میزان محبوبیت نخست وزیر انگلیس به پایین‌ترین حد خود رسید

میزان محبوبیت نخست وزیر انگلیس به پایین‌ترین حد خود رسید

بر اساس نظرسنجی یک کمپانی مشاوره‌ای و جامعه شناختی مشخص شد که میزان رضایتمندی از نخست وزیر انگلیس به پایین‌ترین حد خود از زمان انتخابات پارلمانی این کشور و در میانه ناآرامی‌های گسترده رسیده است.

به گزارش ایسنا، اسکای نیوز گزارش کرد که کر استارمر، نخست وزیر انگلیس تعطیلات خود را بابت ناآرامی‌ها و اعتراضات سراسری در کشور لغو کرده است.

این شبکه خبری همچنین از قول «کریس هاپکینز» محقق سیاسی مرکز تحقیقاتی ساوانتا گزارش کرد: «با توجه به ناآرامی‌ها و بی نظمی‌ها در سراسر کشور، میزان رضایتمندی از نخست وزیر به پایین‌ترین حد خود از زمان انتخابات پارلمانی انگلیس رسیده است. باید دید که واکنش کر استارمر به آشوب‌ها تاثیری طولانی مدت بر موضع و جایگاهش در میان رای دهندگان می‌گذارد یا خیر.»

نظرسنجی مذکور توسط کمپانی مشاوره‌ای و جامعه شناختی «ساوانتا» نشان داد که میزان رضایتمندی از کر استارمر در ۲۸ ژوئیه درست یک روز پیش از ناآرامی‌های سراسری به بالاترین حد خود رسیده بود اما در ۴ اوت به طرز چشمگیری کاهش داشت. در ضمن، تعداد رای دهندگانی که به شدت از عملکرد نخست وزیر ناراضی بودند، رشد داشته است. همچنین مشخص نشده که چه تعدادی در این نظرسنجی شرکت داشتند.

روز سه شنبه موسسه YouGov تحقیقی را منتشر کرد که نشان می‌داد نیمی از جمعیت انگلیس بر این باورند که کر استارمر در مواجهه با ناآرامی‌های گسترده در کشورش به شدت بد عمل کرده است.

اواخر ژوئیه، پس از حمله یک نوجوان ۱۷ ساله به کودکان با چاقو در شهر ساوت پورت، اعتراضات گسترده‌ای در بسیاری از شهرهای انگلیس علیه پناهجویان آغاز شد. در آن حمله سه کودک کشته شدند، چند کودک دیگر و دو بزرگسال در شرایط وخیم به بیمارستان منتقل شدند.

بعدا مشخص شد که مهاجم از مهاجران رواندا است. در جریان ناآرامی‌های سازماندهی شده توسط حامیان گروه‌های راست افراطی، صدها نفر بازداشت و ده‌ها افسر پلیس زخمی شدند.

شماری از رسانه‌های انگلیسی هم مدعی شدند که روسیه در تحریک این اعتراضات دست داشته است. سفارت روسیه در لندن تمامی این اتهامات را رد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha