• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403052113767
  • خبرنگار : 90089

توصیه‌ها و پیشنهادهای یک پیشکسوت سیاسی به دولت و مجلس

توصیه‌ها و پیشنهادهای یک پیشکسوت سیاسی به دولت و مجلس

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: متاسفانه سیاست‌زده شده‌ایم تا سیاست‌ورز والا شناسایی افراد و ظرفیت‌های جدید مدیریتی مسئله سخت و ناممکنی نیست. باید از همه ظرفیت‌ها آشکار و پنهان مدیریتی در راس دستگاه‌های اجرایی و بدنه کارشناسی و اجرایی آن‌ها استفاده شود تا اصلاحات و تغییرات مدنظر به نفع مردم و اقتصاد کشور تغییر کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: فهم این مهم که چرا بیش از نیمی از مردم ایران در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکردند یا چرا وضعیت رای دادن مردم به نمایندگان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به آن صورت رقم خورد در تجدید نظر مناسبات و تعاملات مجلس و دولت جدید به خصوص در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رییس‌جمهور موثر است.

عضو نمایندگان ادوار مجلس خطاب به نمایندگان مجلس یادآور شد: فهم این مسئله حساس و حیاتی توسط قاطبه نمایندگان اولین قدم در تجدید نظر در مناسبات مجلس و دولت است. توجه یا بی‌توجهی شما به این مسئله تاثیر بسزایی در تعامل سازنده مجلس با دولت چهاردهم و اهداف این دولت دارد. باید با ولی‌نعمتان خود با صداقت، امانت و صمیمیت تعامل و رفتار کنید و برای‌تان مهم باشد که چرا بیش از ۵۰ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند و اصلا برای‌شان فرق ندارد که چه کسی مسوول باشد یا نباشد. باید سیاست‌زدگی را کنار بگذارید و سیاست‌ورزی را سرلوحه تصمیمات‌ کنید در این صورت می‌توان مردم را نسبت به آینده و سرنوشت نظام و کشور حساس کرد.

با یادآوری توصیه‌های مقام معظم رهبری در روز تنفیذ به نمایندگان مجلس، ادامه داد: ایشان در مراسم تنفیذ به نمایندگان مجلس توصیه کردند با رییس‌جمهور و دولت چهاردهم در رای به وزرای پیشنهادی تعامل سازنده داشته باشد. دکتر پزشکیان دنبال معرفی چهره‌های جدید به مجلس شورای اسلامی برای قرار گرفتن در ترکیب کابینه دولت چهاردهم است و امیدوارم نمایندگان حساسیت‌های ضروری این توصیه را درک کرده باشند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: انجام وظیفه نظارتی و رای اعتماد به وزرای پیشنهادی و عمل به فرمایش رهبری، هم حوصله و هم تدبیر می‌خواهد. طرفین خیلی باید با درایت و کیاست با یکدیگر رفتار کنند تا افرادی انتخاب شوند که ضمن داشتن مزیتها و ویژگی‌های گذشتگان، معایب و ضعفهای آنان را نداشته باشند.

اکرمی در عین حال متذکر شد: متاسفانه سیاست‌زده شده‌ایم تا سیاست‌ورز والا شناسایی افراد و ظرفیت‌های جدید مدیریتی مسئله سخت و ناممکنی نیست. باید از همه ظرفیت‌ها آشکار و پنهان مدیریتی در راس دستگاه‌های اجرایی و بدنه کارشناسی و اجرایی آن‌ها استفاده شود تا اصلاحات و تغییرات مدنظر به نفع مردم و اقتصاد کشور تغییر کند.

وی با انتقاد از تمرکز و تراکم فوق‌العاده بالای شهر تهران، گفت: روزگاری مدیران عالی کشور همه نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه‌های اجرایی را داخل شهر تهران مستقر کردند. چرا؟ چه ضرورتی داشت که مثلا نیروی دریایی سپاه و ارتش را در تهران مستقر کند؟ دولت چهاردهم با استفاده از ظرفیت‌های ارتباطی و اجرایی خوبی که رییس‌جمهور دارد، می‌تواند موجب خروج ستاد و بخش‌های آموزشی نیروی دریایی از تهران شود و انتقال آن‌ها به استان‌های ساحلی را دنبال کند یا می‌تواند ستاد و بخش‌های آموزشی نیروی زمینی ارتش و سپاه را به استان‌های مرزی انتقال دهد و تهران را از سکونت نیروهای رسمی و پیمانی و سربازان‌شان خلوت کند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: دولت چهاردهم همچنین می‌تواند با اتکا به روابط خوب رییس‌جمهور تمرکززدایی از تهران و واگذاری تصمیم‌گیری‌ها به استانداران بخش قابل توجهی از وظایف وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی را به استان‌ها بسپرد و موجب کاهش شدید آلودگی هوای شهر تهران شود چون با سپردن اختیار تصمیم‌گیری‌ها به استانها و توسعه ظرفیت‌های خدماتی، آموزشی، اداری و قضایی در آنها از سفرهای غیرضروری مردم به تهران به شدت کاسته شده و حجم عظیمی از بنزین، گازوییل و گاز مصرفی خودروهای شخصی و ناوگان حمل و نقل جاده‌ای صرفه‌جویی می‌شود در صورت بودجه دولت برای انجام سایر وظایفش ذخیره می‌شود.

وی هم‌چنین درباره واکنش ایران به ترور شهید هنیه توسط رژیم صهیونیستی در تهران تاکید کرد: اسراییل بی‌همه چیز مهمان ایران را ساعاتی بعد از مراسم تحلیف رییس‌جمهور به شهادت رساند و حالا مرتب پیام و پسغام می‌فرستد که نزنید، نزنید در حالی قصاص از اصول اداره کشور است. باید حتما از این نانجیبان لامذهب و سفاک انتقام بگیریم. مجلس و دولت و سایر دستگاه‌های مسوول باید با درایت و هوشمندی از رژیم کودک‌کش و مظلوم‌کش صهیونیستی به سختی انتقام بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha