• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052113692
  • خبرنگار : 30147

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه کاشمر:

مطالبه گری خبرنگاران از مسئولان در راستای تقویت نظام باشد

مطالبه گری خبرنگاران از مسئولان در راستای تقویت نظام باشد

ایسنا/خراسان رضوی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه کاشمر با بیان اینکه مطالبه گری خبرنگاران از مسئولان در راستای تقویت نظام باشد، افزود: امروز در جنگ ترکیبی دشمن به امیدآفرینی در جامعه نیاز داریم، لذا نباید گذاشت چراغ امید در دل مردم خاموش شود.

حجت‌الاسلام علیرضا چهکندی ۲۰ مرداد در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه امروزه در خصوص اهمیت خبررسانی نیاز به دلیل نیست، افزود: امروزه همه نیاز دارند از محیط پیرامونی خودشان اطلاع داشته باشند، قطعاً اگر از محیط پیرامونی خودمان آگاهی و خبر نداشته باشیم مثل این می‌ماند که در تاریکی و ظلمات زندگی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروزه اخبار جزء جدایی ناپذیر زندگی هر فرد شده است، تصریح کرد: خبر و خبررسانی امروزه یکی از شریان‌های مهم جامعه است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه کاشمر با بیان اینکه امروزه شیوه‌های اطلاع‌رسانی نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس جهان‌بینی اسلام همه شئون زندگی که یکی از آنها خبررسانی است باید در جهت کمال انسان باشد.

وی اذعان کرد: حق نداریم صرف اینکه مردم شنیدن خبری را دوست دارند هر مطلبی را در جامعه منتشر کنیم بلکه باید در جهت کمال انسان باشد.

مطالبه گری خبرنگاران از مسئولان در راستای تقویت نظام باشد

چهکندی با اشاره به تفاوت خبرگزاری و رسانه اسلامی و غیر اسلامی و خبرنگار ارزشی و غیر ارزشی افزود: برای خبرگزاری و خبرنگار غیر ارزشی شرافت انسانی و اهمیت روح و روان انسان‌ها مهم نیست و صرفاً برای جذب مخاطب هر خبری را انتشار می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه باید شرافت انسانی را در انعکاس اخبار حفظ کرد، تصریح کرد: محوریت در انعکاس اخبار باید رضایت خدا باشد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه کاشمر با اشاره به اینکه امروزه نمی‌توان قدرتی که خبرنگاران و خبرگزاری‌ها دارند را نادیده گرفت، گفت: هر کاری که پیوست نداشته باشد ابتر است، عملیات وعده صادق اگر پیوست رسانه‌ای نمی‌داشت هیچ کس متوجه اهمیت آن و انعکاس این قدرت به جهان نمی‌شد.

وی افزود: گرچه اسرائیل نمی‌خواست این اخبار منعکس شود اما همین رسانه و خبرنگاران بودند که دنیا را علیه اسرائیل غاصب بسیج نمودند، قطعاً خبرنگاران با قلمشان برای جوان‌ها و مردم دارند الگوسازی می‌کنند.

چهکندی با بیان اینکه خبرنگاران با مطالب‌شان می‌توانند سبک زندگی مردم را کنترل کنند، اظهار کرد: خبرنگاران ارزشی کسانی هستند که به دنبال حق و حقیقت باشد.

وی اقتدار و شجاعت را از دیگر خصوصیات یک خبرنگار ارزشی دانست و افزود: خبرنگاری که اقتدار، شجاعت و قدرت نداشته باشد نمی‌تواند واقعیت‌های ظلمی که دشمنان به مظلومان می‌کنند را به خوبی منعکس کند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه کاشمر با اشاره به اینکه خبرنگاران جرأت بیان حق را داشته باشند، گفت: امانت‌اری و انعکاس درست اخبار از دیگر وظایف خبرنگاران و رسانه‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه خبرنگاران باید تحلیل‌گر بوده و درک درستی از مسائل داشته باشد، خاطرنشان کرد: خبرنگاران از مسئولان مطالبه گری داشته باشند.

خبرنگاران در مطالبه گری پیگیری مستمر داشته باشند

سرهنگ حسین دهقانی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت کاشمر با بیان اینکه خبرنگاران می‌توانند با خبررسانی درست و اطلاع‌رسانی به موقع بسیاری از اولویت‌ها را تغییر دهند، گفت: امسال برگزاری دومین کنگره ملی شهید مدرس و ۱۲۲۰ شهید منطقه ترشیز اولویت برنامه فرهنگی شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها و خبرنگاران در مطالبه گری و به نتیجه رساندن مسائل پیگیری مستمر داشته باشند، افزود: در مطالبه گری‌ها استمرار نقش بسیار مهمی دارد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت کاشمر با تأکید بر اینکه خبرنگاران در انعکاس اخبار انصاف را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: خبرنگاران می‌توانند سطح انتظارات شهروندان را مدیریت کنند تا تعادل درخواست‌ها و توان مالی ارگان‌ها برقرار شود.

خبرنگاران در راستای امیدآفرینی تلاش کنند

سرهنگ احمد رحمانی  جانشین فرماندهی سپاه ناحیه مقاومت کاشمر در ادامه با تقدیر از تلاش‌های خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه امسال کنگره ملی شهدای منطقه ترشیز برگزار می‌شود می‌طلبد خبرنگاران بر اساس شرح وظایفی که مشخص می‌شود با جدیت و تلاش بیشتر در راستای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم پای کار باشند.

وی با بیان اینکه امیدواریم کنگره ملی شهدا در شأن منطقه ترشیز و شهدا برگزار شود، تصریح کرد: خبرنگاران در راستای امیدآفرینی و انعکاس اخبار شهرستان بیش از این تلاش کنند.

جشنواره تئاتر بسیج خراسان رضوی در کاشمر برگزار می‌شود

سرهنگ قاسم برازنده مسئول فرهنگی هنری ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشمر در این جلسه با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی شهید مدرس و ۱۲۲۰ شهید منطقه ترشیز در نیمه دوم امسال گفت: این کنگره مهم‌ترین رویداد فرهنگی قبل و بعد از انقلاب در منطقه است.

وی با بیان اینکه در راستای هرچه بهتر برگزار شدن این کنگره نیازمند همکاری تمامی خبرنگاران هستیم، برگزاری جشنواره تئاتر بسیج خراسان رضوی را یکی از دیگر برنامه‌های مرتبط با این کنگره دانست و افزود: بالغ‌بر ۶۰ اجرا به صورت صحنه‌ای و خیابانی خواهند داشت.

مسئول فرهنگی هنری ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشمر از تشکیل ۲۰ کمیته تخصصی برای برگزاری دومین کنگره ملی شهید مدرس و ۱۲۲۰ شهید منطقه ترشیز خبر داد و گفت: برگزاری رویدادهای فرهنگی فرصت مغتنمی از دید فرهنگی و اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه نمایش آئینی دیگری به مدت ۱۰ شب در شهرستان اجرا خواهد شد، افزود: پیش‌بینی می‌شود هر شب بالغ‌بر ۵۰۰۰ هزار نفر از این نمایش آئینی بازدید داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha