• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403052113690
  • خبرنگار : 50598

استان مرکزی در سال آینده کمبود معلم خواهد داشت؟

استان مرکزی در سال آینده کمبود معلم خواهد داشت؟

ایسنا/مرکزی مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: با اقداماتی که انجام داده‌ایم، در ابتدای سال تحصیلی آینده، کمبود معلم نخواهیم داشت.

حسین مولوی در بازدید از خبرگزاری ایسنا به مناسبت روز خبرنگار درخصوص وضعیت تامین معلم در استان اظهار کرد: با اقداماتی که انجام داده‌ایم، در ابتدای سال تحصیلی آینده، کمبود معلم در استان مرکزی نخواهیم داشت. در ساوه نیز با وجود همه کمبودها، سال گذشته مسئله مدیریت شد و امسال نیز وضع بهتر است.

وی تصریح کرد: طبق قانون، امسال مدیران مناطق می‌توانند با بازنشسته کردن نیروهای خود مخالفت کنند و دیوان عدالت اداری، رأی را به نفع آموزش و پرورش داده است و ما تصمیم گیری برا این کار را بر عهده مدیر منطقه گذاشته‌ایم. اگر بتوانند معلم را بازنشسته کنند بهتر است ولی اگر جایگزینی برای او ندارند می‌توانند از حق قانونی خود استفاده کنند و او را بازنشسته نکنند.

وی اضافه کرد: اتاق وضعیت نیروی انسانی ما می‌گوید که در ساوه و شهرستان‌های دیگر علیرغم اینکه بیش از هزار نیرو بازنشسته می‌شوند ولی در ابتدای سال تحصیلی کمبود معلم نخواهیم داشت.

مولوی با بیان اینکه ما در وزارتخانه و استان‌ کار سازماندهی نیروی انسانی را دو ماه جلو کشیده‌ایم گفت: در سال گذشته سازماندهی نیروی انسانی آخر مرداد انجام شد ولی امسال کار از اول مرداد انجام دادیم. همچنین پارسال استخدامی‌های جدید در اول مهر و آخر آبان معرفی شدند ولی امسال علاوه بر اینکه در حال حاضر معرفی شده‌اند، در حال آموزش نیز هستند.

وی با بیان اینکه کمبود معلم‌های مناطق را در شهریور جبران می‌کنیم، افزود: حدودا هزار نیروی جدید استخدامی و ۷۰۰ نیرو نیز از دانشگاه فرهنگیان امسال اضافه خواهند شد. همچنین هزار نفر بازنشسته و ۲۰۰ نفر خرید خدمات داریم.

وی در رابطه با علت نقل و انتقالات معلم‌ها در استان نیز اظهار کرد: در گذشته معلم‌های پنج سال سابقه به بالا می‌توانستند فرم انتقال پر کنند ولی ما این مدت به دو سال کاهش داده‌ایم. در بعضی از شهرستان‌ها مثل خمین که نیروی مازاد دارند با نیم سال سابقه نیز می‌توانند منتقل شوند ولی شهرهای ساوه، خنداب و سربند که کمبود نیرو داریم، افراد را در صورت مازاد بودن انتقال می‌دهیم.

مولوی با اشاره به علل کمبود معلم در سال گذشته تصریح کرد: در بخشنامه کشوری برای ازدواج به عنوان یکی از شاخص های انتقال، ۱۵ امتیاز اختصاص پیدا کرده بود ولی استان نیز ۸۵ امتیاز در این خصوص در نظر گرفته بود و بر این اساس یک فرد متاهل با نیم سال سابقه از خنداب به اراک منتقل شده بود ولی یک فرد مجرد با شش سال سابقه نتوانسته بود منتقل شود.

وی با بیان اینکه امسال اعطای امتیازات را مطابق بخشنامه وزارتی انجام می‌دهیم، گفت: از اسفند گذشته، اتاق وضعیت نیروی انسانی را فعال کردیم تا بدانیم در هر منطقه چه وضعیتی داریم. امسال درست است کمتر انتقال داده‌ایم ولی منضبط و با مدیریت عمل می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: از حدود ۷۰۰ پرسنلی که ظرف یک ماه گذشته در ملاقات عمومی ملاقات کرده ام، ۴۰۰ نفر درخواست نقل و انتقال داشتند ولی محترمانه و براساس مستندات به تک تک افراد توضیح دادم که نمی‌توانیم آنها را انتقال دهیم و فرد نیز قانع شده است.

وی تصریح کرد: ما سعی کردیم در خصوص مسائل مالی و امور اداری، بسیار شفاف و مدیریت شده عمل کنیم. البته کار زیاد انجام دادن، مطمئنا اشتباه نیز دارد و هیچ ادعایی نداریم که اصلا اشتباهی رخ نداده است.

مولوی با بیان اینکه در حوزه منابع مالی و نیروی انسانی سعی کردیم منضبط عمل کنیم گفت: در این ۹ ماه از لحاظ جهش درآمد اختصاصی آموزش و پرورش استان در رتبه دوم کشوری هستیم. وضعیت درآمدی سالن‌های ورزشی را ساماندهی کردیم و در حوزه درآمدهای تربیت بدنی، اجاره املاک و شهرداری رشد داشتیم.

وی اضافه کرد: ما در حوزه درآمد اختصاصی از شهرداری ۸۰۰ درصد رشد داشتیم. سال ۹۴ واریزی شهرداری به حساب آموزش و پرورش استان، یک میلیارد تومان بوده و در سال ۱۴۰۱ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ولی در چهار ماهه آخر سال گذشته توانستیم این رقم را به ۶ میلیارد تومان برسانیم.

مولوی تصریح کرد: همچنین در ابتدای سال فقط از یک پروژه، ۹ میلیارد تومان دریافت کردیم که توانستیم بسیاری از مدارس و کانون‌های فرهنگی و ورزشی خود را با همین درآمدها، بهسازی و بازسازی کنیم.

استان مرکزی در سال آینده کمبود معلم خواهد داشت؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha