• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۰:۴۵
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1403052113637
  • خبرنگار : 71480

بسته اخبار شامگاه ۲۰مرداد ایسنا

«وضعیت جدید سه میدان نبرد داخل آمریکا»، «تقبیح نمایشی‌ها» و «ایران؛ روی خط مدال‌آوری»

«وضعیت جدید سه میدان نبرد داخل آمریکا»، «تقبیح نمایشی‌ها» و «ایران؛ روی خط مدال‌آوری»

واکنش رئیس‌جمهور و رئیس مجلس ایران به جنایت جدید صهیونیست‌ها، سبقت هریس از ترامپ در برخی ایالات مهم آمریکا، رشد ۵۸ درصدی ترانزیت کالا از خاک ایران و ادامه درخشش ورزشکاران ایران در المپیک از مهمترین اخبار شامگاه ۲۰ مرداد ایسنا بودند.

به گزارش ایسنا، شامگاه ۲۰ مرداد اخباری در حوزه‌های مختلف منتشر شد که در ادامه گزیده‌ای از آن‌ها را مرور می‌کنید:

کسب یک مدال طلا و نقره توسط ورزشکاران ایران

ورزشی:

تکواندوکار وزن ۸۰+ کیلوگرم ایران به مدال طلای المپیک ۲۰۲۴ پایس رسید.

 آرین سلیمی تکواندوکار سنگین وزن تیم ملی مردان ایران، در مبارزه فینال المپیک ۲۰۲۴ پاریس مقابل حریفی از بریتانیا به روی شیاپ‌چانگ رفت که در پایان سه راند به پیروزی رسید و قهرمان المپیک شد.

«وضعیت جدید سه میدان نبرد داخل آمریکا»، «تقبیح نمایشی‌ها» و «ایران؛ روی خط مدال‌آوری»

در جریان دیدار نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک پاریس، امیرحسین زارع دارنده ۲ مدال طلای جهان و یک برنز المپیک برابر گنو پتریاشویلی دارنده مدال های نقره و برنز المپیک و ۳ طلای جهان از گرجستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۱۰ بر ۹ شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

همچنین امشب علی داوودی وزنه‌بردار فوق‌سنگین ایران در حرکت یک‌ضرب المپیک ۲۰۲۴ پاریس با ثبت رکورد ۲۰۵ کیلوگرم چهارم شد.

از سویی در ادامه رقابت‌های ۲ وزن پایانی کشتی آزاد المپیک ۲۰۲۴ پاریس، رحمان عموزاد دارنده مدال طلای جهان و نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم ایران در سومین مبارزه و در مرحله نیمه نهایی برابر اسماعیل موسوکایف کشتی‌گیر روسی‌الاصل مجارستان و دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۳ به روی تشک رفت وبا نمایشی مقتدرانه و بی‌نظیر در همان تایم نخست با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد.

واکنش ایران به جنایت جدید اسرائیل

سیاسی:

رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام های جداگانه جنایت اسرائیل در حمله به مدرسه تابعین در غزه را محکوم کردند. رژیم اشغالگر صهیونیستی در بمباران مدرسه «تابعین» شهر غزه بیش از ۱۰۰ تن از فلسطینیان را به شهادت رساند.

«وضعیت جدید سه میدان نبرد داخل آمریکا»، «تقبیح نمایشی‌ها» و «ایران؛ روی خط مدال‌آوری»

مسعود پزشکیان در پیامی تاکید کرد که از مجامع جهانی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل و کشورهای اسلامی خواست در راستای مسئولیت خود در حفاظت از صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی، با حداکثر توان ممکن مانع از تکرار این‌گونه جنایات ضد بشری شوند.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس هم تاکید کرد: رژیم صهیونیستی فقط زبان زور می‌فهمد و دولت‌های مسلمان باید با عبور از بیانیه‌های نمایشی، ماشین کشتار صهیونیستی را متوقف کنند.

پیشتازی هریس در ایالت های کلیدی

جهان:

بر اساس نظرسنجی جدید «نیویورک تایمز و کالج سی‌ینا»  که بین ۵ الی ۹ اوت (۱۵ الی ۱۹ مرداد) برگزار شده است، هریس، میزان مشارکت دموکرات‌های متزلزل در سه ایالت کلیدی (میدان نبرد) را تغییر داده است.

«وضعیت جدید سه میدان نبرد داخل آمریکا»، «تقبیح نمایشی‌ها» و «ایران؛ روی خط مدال‌آوری»

طبق این نظر سنجی، هریس با اختلاف ۴ درصدی در میان رای دهندگان احتمالی و اختلاف ۳ درصدی در بین رای دهندگان قطعی در ایالت «پنسیلوانیا» از رقیب رئیس جمهور خود جلوتر است. اما، در ایالت «میشیگان»، معاون رئیس جمهور آمریکا در بین رای دهندگان قطعی ۳ درصد از رقیب خود عقب‌تر است. البته، طبق گزارش نیویورک تایمز، هریس در بین رای دهندگان احتمالی با اختلافی ۴ درصدی پیشتاز است. مشابه ایالت پنسیلوانیا، هریس در ایالت «ویسکانسین» نیز با اختلافی ۴ درصدی در بین رای دهندگان احتمالی و اختلافی ۵ درصدی در بین رای دهندگان قطعی، رئیس جمهور پیشین آمریکا را شکست داده است.

حمله ترکیبی حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی

در پی حملات موشکی و پهپادی گسترده حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی، انفجارهایی قوی در برخی مناطق از جمله الجلیل شنیده شده است. منابع خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادند آژیر خطر در بیش از ۲۰ منطقه در الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.

منابع عبری زبان افزودند: سامانه‌های پدافندی اسرائیل که در اوج آماده‌باش هستند در رهگیری حمله حزب‌الله علی‌رغم پرواز ۲۰ دقیقه‌ای پهپادهای حزب‌الله در عمق ۴۰ کیلومتری ناکام بودند. همزمان کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل از به صدا درآمدن آژیر هشدار نفوذ پهپاد در مناطق گسترده‌ای از الجلیل و جولان به صورت ممتد از ۱۵ دقیقه خبر داد.

رشد قابل توجه ترانزیت از خاک ایران

اقتصادی:

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: سال گذشته ۱۸.۵ میلیون تن حجم ترانزیت کالا از خاک ایران صورت گرفت که رکورد سالهای گذشته را شکست. در چهار ماهه ابتدای سال جاری نیز این رقم ۵۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

«وضعیت جدید سه میدان نبرد داخل آمریکا»، «تقبیح نمایشی‌ها» و «ایران؛ روی خط مدال‌آوری»

وی  در اجلاس بین‌المللی شبیه‌سازی وزرای اقتصادی و دارایی بریکس بیان کرد: ه سال گذشته بالاترین میزان سرمایه گذاری خارجی در ۱۶ سال گذشته به ثبت رسید گفت: با وجود شرایط تحریم توانستیم اعتماد سرمایه گذاران کشورهای مختلف را جلب کردیم که از ظرفیت‌های اقتصاد کشور استفاده کردند. ارزش وزنی صادرات غیرنفتی کشور نیز در سال گذشته رشد قابل توجهی داشت.

جایزه ایتالیایی ها به انیمشین مشترک ایران و ارمنستان

فرهنگی:

انیمیشن کوتاه «نغمه برگ‌ها»، محصول مشترک ایران و ارمنستان از دوازدهمین جشنواره فیلم آریانو جایزه گرفت.

«وضعیت جدید سه میدان نبرد داخل آمریکا»، «تقبیح نمایشی‌ها» و «ایران؛ روی خط مدال‌آوری»

 انیمیشن کوتاه «نغمه برگ‌ها» (The Song of Flying Leaves)» محصول مشترک استودیو هورخش و استودیو ارمنستانی، هوشکی فیلم از دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم آریانو جایزه بهترین انیمیشن را دریافت کرد.

این انیمیشن کوتاه در تور جشنواره‌ای خود در طول دو سال گذشته موفق به حضور در بیش از ۵۰ جشنواره بین‌المللی و کسب ۱۳ عنوان جایزه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha