• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۰
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1403052013593
  • خبرنگار : 71506

کامبک تکمیل نشد/ شکست زارع ناآماده در فینال المپیک

کامبک تکمیل نشد/ شکست زارع ناآماده در فینال المپیک

آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران با شکست ناباورانه مقابل حریف عنوان دار خود از گرجستان به مدال نقره المپیک بسنده کرد.

به گزارش ایسنا، در جریان دیدار نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک پاریس، امیرحسین زارع دارنده ۲ مدال طلای جهان و یک برنز المپیک برابر گنو پتریاشویلی دارنده مدال های نقره و برنز المپیک و ۳ طلای جهان از گرجستان به روی تشک رفت و در پایان ناباورانه با نمایشی دور از انتظار با نتیجه ۱۰ بر ۹ شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

تایم نخست این مبارزه با نتیجه عجیب و دور از انتظار ده بر یک به سود پتریاشویلی به پایان رسید اما در تایم دوم پتریاشویلی در حالیکه شدیدا کم آورده بود سعی کرد به بهانه مصدومیت استراحت پزشکی بگیرد که این موضوع با اعتراض زارع و کادر فنی ایران همراه بود. زارع در تایم دوم موفق به کسب ۸ امتیاز از پتریاشویلی خسته شد اما در فاصله ۳۰ ثانیه مانده به پایان دیگر نتوانست یک امتیاز دیگر بگیرد تا این مبارزه در نهایت با نتیجه ۱۰ بر ۹ به سود پتریاشویلی به پایان برسد.

زارع در بازیهای المپیک آمادگی گذشته را نداشت و نتوانست مثل سابق حریفان را تحت فشار قرار دهد و مانند المپیک توکیو مغلوب حریف گرج خود شد.

تماشا کنید:

زارع تاج را به پتریاشویلی داد!

شادی زننده غول گرجی پس از شکست زارع

زارع پیش از این در دور نخست مقابل آیال لازاریف از قزاقستان با نتیجه پنج بر صفر صاحب برتری شده بود. وی سپس برابر آمارور دسی از کانادا ۱۰ بر صفر پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. وی در نیمه نهایی نیز مقابل طاها آکگل دارنده مدال های طلای جهان و المپیک از ترکیه به روی تشک رفت و در پایان در یک مبارزه سخت و دشوار با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد.

گنو پترباشویلی نیز پیش از این در دور نخست ۱۱ بر صفر از سد خوتسیانیوسکی از اوکراین گذشت، سپس ۹ بر ۲ رابرت باران از لهستان را برد و در نیمه‌نهایی نیز با حساب ۷ بر صفر مشویلدیشویلی از آذربایجان را برد و راهی فینال شد.

در دیدارهای رده‌بندی این وزن نیز طاها آکگل ترک با نتیجه ۷ بر صفر از سد آیال لازارف از قرقیزستان گذشت و پس از کسب مدال برنز المپیک از دنیای کشتی خداحافظی کرد.

در دیگر دیدار رده بندی این وزن نیز مشویلدیشویلی از آذربایجان ۹ بر ۳ از سد رابرت باران از لهستان گذشت و دیگر مدال برنز سنگین وزن کشتی آزاد المپیک را از آن خود کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۰ ۲۲:۳۱

حسرت مطلق حیف شد با ناداوری

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۰ ۲۲:۳۳

كسب طلا با اين رفتار هاى نا جوانمزدانه گرجستانى ضربات متعدد به سر در اول مسابقه و تمارض چند دفعه وقتى كم اورده بود هيچ ارزشى ندارد و ايران بايد شكا يتى عليه اين رفتار به فيلا بفرستد

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۰ ۲۲:۳۶

مغرور شده بود اون امیر حسین زارع همیشگی نبود

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۰ ۲۲:۳۹

با سلام و شب به خیر خیلی ناراحت هستم امیر حسین گل کاشتی دلاور با این همه وقت کشی و نامردی حریف؟ آقای دبیر ، مربیان نام آور، شما اونجا رفتید تماشاگر باشید؟چرا اعتراض نکردید؟چرا سکوت کردید؟چرا از حق قهرمان دفاع نکردید؟ کوتاهی شما بود که قهرمان ما را به نامردی زدند. نمی بخشمتان.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۲۰:۴۱

نا آماده نبود. یه اشتباه بچگانه کرد.