• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403052013533
  • منبع : نمایندگی همدان

کتابخانه عمومی زنده‌یاد حاج ستار ربانی روستای نگارخاتون افتتاح شد

کتابخانه عمومی زنده‌یاد حاج ستار ربانی روستای نگارخاتون افتتاح شد

ایسنا/همدان کتابخانه عمومی زنده‌یاد حاج ستار ربانی روستای نگارخاتون شهرستان فامنین با حضور نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت افتتاح شد.

  سیدجواد معینی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان شنبه، ۲۰ مرداد در این آیین، اظهار کرد: صدو نوزدهمین کتابخانه عمومی استان و ششمین کتابخانه عمومی شهرستان فامنین در زیر بنایی به مساحت ۱۲۰ مترمربع با ۴ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه زنده‌یاد حاج ستار ربانی با اعتبار ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید، افزود: این اعتبار از محل تملک دارایی استان، مسئولیت اجتماعی وزارت نفت، مصوبه سفر رئیس جمهور شهید به استان و مشارکت خیر تأمین شده است. 

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه نگاه ویژه مسئولان استان و نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی باعث رونق کتابخانه‌های عمومی استان شده است، تصریح کرد: استان همدان در غرب کشور بیشترین تعداد کتابخانه عمومی را از آن خود کرده است.
وی با اشاره به اینکه تعداد کتابخانه‌ها و اعضای آن‌ها در استان از سرانه مطالعه بهتر این استان نسبت به سایر استان‌های منطقه خبر می‌دهد ادامه داد: ما در حوزه تعداد کتابخانه‌های عمومی در کشور هم جزو استان‌های اول هستیم.

معینی در ادامه با بیان اینکه کتابخانه شهید مطهری فامنین نیاز به توسعه مخزن دارد خاطرنشان کرد: دیوارکشی کتابخانه عمومی مهرماماهان شهر فامنین، راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار و احداث کتابخانه در روستای فیض‌آباد، اصله و تجرک که در این دو مورد زمین لازم آماده و اهدا شده از مطالبات مردم و نیازهای منطقه است که در مجموع ۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. 

سید روح‌الله حسینی‌شاخص، فرماندار شهرستان فامنین نیز در این آیین اظهار کرد: کتابخانه زنده‌یاد حاج ستار ربانی، نمونه بارز مشارکت مردم و دولت است که توانست قدم بسیار خوبی در این حوزه باشد. 

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی را با تمام توان در شهرستان دنبال کردیم افزود: تلاش ما بر این بوده است که کتاب در دسترس مردم قرار بگیرد و همه اقشار به ویژه کودکان و نوجوانان از آن بهره ببرند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha