• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403052013178
  • خبرنگار : 50348

ارشد نظامی ارتش استان اصفهان:

ارتقاء توان و آمادگی رزمی، اولویت ارتش است

ارتقاء توان و آمادگی رزمی، اولویت ارتش است

ایسنا/اصفهان ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: بسیاری از طرح‌های فرماندهی کل ارتش و نیروی زمینی در راستای ارتقاء توان و آمادگی رزمی است. همچنین صِرف آموزش تنها کافی نیست و باید این طرح‌ها به کفایت آموزشی رسیده و به مهارت تبدیل شود.

امیر سرتیپ دوم ستاد محسن کرمی، صبح امروز (شنبه، ۲۰ مردادماه) در نشست خبری ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: فرمانده کل ارتش هدف‌گذاری در سه بخش تعالی معنوی بصیرتی کارکنان، رفع نیازهای معیشتی و ارتقای توان و آمادگی رزمی نیروها را اعلام کردند که فرمانده نیروی زمینی نیز برنامه‌های خوبی در این راستا هدف‌گذاری کرده‌اند.

وی افزود: ۳۱ طرح لبیک طراحی شده که بالغ بر ۱۵ طرح برای بهبود معیشتی است. همین طرح‌ها در یگان‌های منطقه‌ای اصفهان نیز در حال اجرا است. در بحث تجهیزات و آموزش و مهارت شرایط بسیار خوبی داریم.

به گزارش ایسنا، ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری در خصوص رزمایش‌ها و روند آموزشی نیروهایش، تصریح کرد: رزمایش، آزمایشِ آموزش است و قطعا در طول سال رزمایش‌های زیادی پیش‌بینی شده که در زمان مقرر اجرایی خواهند شد. صرف آموزش کافی نیست و باید در مرحله رزمایش آن را محک بزنیم.

وی ادامه داد: طرح لبیک ۲۲ در خصوص کارکنان وظیفه سربازخانه‌ها است. یکی از اقدامات خوب ما این است که امروز علاوه بر کارهای رزمی و نگهبانی، مطابق فرمایشات رهبری یک تا سه تخصص را در کارهای خارج پادگان آموزش می‌دهیم تا پس از دوران خدمت ایجاد شغل شود. ۱۰ رشته مهارتی در زمینه صنایع دستی در پادگان ۵۵ و حدود ۳۲ رشته مهارتی در همین پادگان توپخانه برگزار می‌شود. نفراتی داریم که از طریق همین کارگاه‌های مهارتی در بیرون مشغول به فعالیت هستند.

 کرمی با بیان اینکه ارتش در حوزه همکاری با ارگان‌های شهری خود را ثابت کرده و مقدار زیادی از زمین‌های ارتش واگذار شده است، یادآور شد: در خصوص رینگ چهارم، واگذاری زمین از نیروهای مسلح پروسه خاصی دارد و کارهای اداری آن در سطح استان و نیروی زمینی انجام شده است. از مسئولان شهری و ارگان‌های شهرداری می‌خواهم در قبال واگذاری زمین امتیازاتی نیز به ارتش داده شود و با ارتش همکاری کنند تا گره‌های کور اصفهان برطرف شود.

وی در پاسخ به امکان جابجایی مرکز آموزشی شهید وطن‌پور با توجه به حضورش در منطقه شهری، تاکید کرد: از شاخص‌ترین و منحصرترین مراکز آموزش، مرکز شهید وطن‌پور است. جای آن درست است و شهر رشد کرده، البته مقداری کج‌سلیقگی‌ها نیز سبب این موصوع شد. زمانی که برج‌های سیتی‌سنتر در حال بناگذاری بود، ارتش هشدار داد ولی توجهی نشد. باند پرواز از قبل طراحی شده و مخاطره‌ای برای کسی ندارد. سال به سال با کج‌سلیقگی‌ها ساختمان‌های بلند در این حوزه ساخته می‌شود. وطن‌پور یک مرکز آموزشی است و برنامه‌ای برای خروج از شهر اعلام نشده است.

ارشد نظامی ارتش استان اصفهان همچنین درباره ورود ارتش در حوزه تیم‌های ورزشی لیگ برتری نیز توضیح داد: باشگاه‌داری شرایط خاصی می‌طلبد که اولین آن داشتن تمکن مالی است و باید بتواند از پس هزینه‌ها بربیاید. ما ارگان سربازمحور هستیم. در سطح نیروی زمینی تیم‌های واحدی داریم، اگر استعدادی ببینیم به تربیت بدنی نزاجا معرفی شده و در تیم از آن‌ها استفاده می‌شود. مسابقات ارتش‌های جهان نیز به دلیل برخی مسائل منطقه‌ای امسال روسیه به‌عنوان برگزارکننده برگزار نکرد. در اصفهان زیرساخت‌ها را داریم و تیم‌ هم تمرین کرد، ولی برگزار نشد. این مسابقات را خواهیم داشت، ولی اینکه سال آینده در کدام کشور برگزار شود، هنوز مشخص نیست.

کرمی با تاکید بر اینکه ارتش دستاوردهای زیادی دارد، افزود: اکنون می‌توانیم یک تیپ محرک هجومی را ظرف حداکثر ۴۸ ساعت از شمالی‌ترین نقطه به جنوبی‌ترین نقطه جابجا کنیم که به‌روز بودن ناوگان ترابری را نشان می‌دهد. همچنین در سایر زمینه‌ها نیز به سمت هوشمندسازی تسلیحات، نقطه‌زنی و دورزنی حرکت کردیم و دستاوردهای خوبی نیز در این زمینه داریم که به زودی قابل مشاهده خواهد بود.

وی با اشاره به روز خبرنگار و تبریک آن، افزود: خبرنگاران ما امروز سه گام مهم اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و مطالبه‌گری را انجام می‌دهند. آن‌ها زبان مردم هستند و علاوه بر تحلیل و آگاهی دادن، مشکلات را به گوش مسئولان می‌رسانند. همچنین نخستین وظیفه مسئولان در مقابل این قشر تامین معیشت آن‌ها است. خبرنگاری از سخت‌ترین مشاغل است و برای همه آن‌ها آرزوی سلامت داریم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha