• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403052013135
  • خبرنگار : 71610

حماس: رژیم اشغالگر درصدد ناکام گذاشتن تلاش میانجیگران است

حماس: رژیم اشغالگر درصدد ناکام گذاشتن تلاش میانجیگران است

یک مقام حماس در اظهاراتی در واکنش به جنایت تازه صهیونیست‌ها در مدرسه‌ای در شهر غزه، گفت که این رژیم درصدد ناکام گذاشتن تلاش‌میانجیگران برای دستیابی به توافق آتش‌بس است.

به گزارش ایسنا، «موسی ابو مرزوق» از مقامات ارشد جنبش حماس در این باره اظهار کرد: رژیم اشغالگر از ابتدای جنگ تا کنون به بهانه حضور رزمندگان مقاومت ۱۶۵ محل استقرار آوارگان را در نوار غزه بمباران کرده است.

وی به شبکه العربی اعلام کرد: رژیم اشغالگر در جهت به شکست کشاندن تلاش میانجیگران در راستای به نتیجه رساندن مذاکرات آتش‌بس گام برمی‌دارد.

ابو مرزوق اضافه کرد: واشنگتن مدعی است که به دنبال آتش‌بس است و در عین حال برای اشغالگران سلاح ارسال می‌کند. شورای امنیت باید قطعنامه‌ای برای توقف کشتارها تحت بند هفت صادر کند.

در همین راستا، «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز گفت: هیچ فرد مسلحی در مدرسه التابعین حضور ندارد و ارتش رژیم اشغالگر در این باره دروغ می‌گوید و به دنبال بهانه تراشی است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که در کشتار جدید رژیم صهیونیستی در مرکز شهر غزه در بامداد روز شنبه بیش از ۱۰۰ نفر شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند.

این جنایت یک روز پس از آن انجام شده است که کشورهای آمریکا، قطر و مصر بامداد جمعه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کرده‌اند توافق برای توقف درگیری‌ها در غزه و آزادی اسرا تکمیل شده و باید بدون تاخیری نهایی شود. این کشورها گفته‌اند تنها جزئیات توافق باقی مانده است و باید روی آن کار شود.

طبق این بیانیه، «پس از ماه‌ها فعالیت، میانجیگران آماده هستند تا پیشنهاد نهایی را به حماس و اسرائیل ارائه کنند.»

این کشورها از حماس و رژیم صهیونیستی خواستند که مذاکرات را در دوحه و یا قاهره از سر بگیرند تا در یک هفته جزئیات پایانی را نهایی کرده و اجرای آن را آغار کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha