• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403052013042
  • منبع : نمایندگی اردبیل

در راستای توسعه نهضت مهارت آموزی صورت گرفت؛

برگزاری سومین دوره مسابقات آزاد مهارت زندانیان در اردبیل

برگزاری سومین دوره مسابقات آزاد مهارت زندانیان در اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل از برگزاری مسابقات مهارت ویژه زندانیان در این استان در راستای توسعه نهضت مهارت آموزی و شکوفایی استعدادهای این قشر از جامعه برای بازگشت به آغوش خانواده خبر داد.

رحیم یونسی ۲۰ مرداد ضمن بازدید از روند برگزاری این مسابقات در زندان مرکزی اردبیل، اظهار کرد: فراگیری مهارت توسط زندانیان علاوه بر ایجاد اعتماد به نفس موجب ایجاد پیشه ای برای امرار و معاش و خلق کارآفرینی می شود و احتمال بروز مجدد جرم و بازگشت به زندان را کاهش خواهد داد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به اینکه کسب مهارت توسط زندانیان تاثیر شگرفی در آینده آنان دارد، بیان کرد: یکی از راه های اثر بخش در زندگی زندانیان سوق دادن آنان به سمت کسب مهارت در زندان‌ است که این مهم می‌تواند در کنار برنامه‌های اصلاحی و تربیتی کمک شایانی به زندانیان پس از آزادی آنها باشد.

وی در این مراسم در خصوص ارتقاء مهارت زندانیان و خانواده آنان تاکید کرد و افزود: مهارت افزایی یکی از مهمترین ارکان رشد و استقلال اقتصادی خانواده‌ها می‌باشد و موجب می شود زندانیان پس از طی دوران محکومیت در زمینه اشتغال گام بردارند.

یونسی تصریح کرد: توانمندسـازی نیروی انسانی از طریق آموزش مهارت‌های شغلی و تخصصی، در راسـتای ترغیـب و توسـعه کارآفرینی در بین زندانیان، یکی از راهکارهای اساسی برای تامین نیروی انسانی توانمند، کارآفرین و در نهایت موجب کاهش ناهنجاری های اجتماعی و مشکلات اقتصادی این افراد می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان ضمن بازدید از کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای در زندان مرکزی اردبیل، اظهار کرد: فراگیری مهارت توسط زندانیان علاوه بر ایجاد اعتماد به نفس، موجب ایجاد پیشه ای برای امرار معاش و خلق کارآفرینی می شود و احتمال بروز مجدد جرم و بازگشت به زندان را کاهش خواهد داد.

بنا بر این گزارش، مسابقات مهارت زندانیان در رشته های جوشکاری، تعمیر خودرو، خیاطی، پیرایشگری، صنایع چوب، قالیبافی، برق ساختمان، تراش سنگ های قیمتی و صنایع چرم، جمعا با ۸۶  نفرشرکت کننده در بخش آقایان ۷۶ نفر و بانوان ۱۰ نفر در زندان مرکزی اردبیل برگزار شد و از  نفرات اول تا سوم با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی تجلیل شد.

گفتنی است، مسابقات آزاد مهارت زندانیان در مرحله کشوری با سیستم سی آی اس برگزار خواهد شد و نفرات برتر سومین دوره مسابقات آزاد مهارت زندانیان استان اردبیل در مرحله کشوری حضور خواهند داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha