• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403052013029
  • خبرنگار : 50037

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد

ضرورت استفاده از ظرفیت مولدسازی در همدان

ضرورت استفاده از ظرفیت مولدسازی در همدان

ایسنا/همدان نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر استفاده از ظرفیت مولدسازی در استان همدان، گفت: از ظرفیت مولدسازی در استان همدان به نحو احسن استفاده نکرده‌ایم باید از این ظرفیت استفاده شود تا شاهد اتفاقات بزرگتری در همدان باشیم.

عباس صوفی شنبه ۲۰ مرداد در شورای برنامه‌ریزی شهرستان همدان با تاکید بر استفاده از ظرفیت مولدسازی در همه حوزه‌های استان و در دستور کار قرار گرفتن این امر مهم، اظهار کرد: از ظرفیت مولدسازی در استان همدان استفاده نکرده‌ایم این اموال گویی به مدیران چسبیده است در حالی‌که قانون اجازه داده این اموال را فروخته و صرف پروژه‌های عمرانی کنیم، مدیرانی که در مسند می‌نشینند فکر می‌کنند این اموال جز اموال میراثی است وقتی دولت اجازه داده است از ظرفیت مولدسازی استفاده کنیم این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: بسیاری از مدارس ما دیوار و آسفالت ندارند در حالیکه با استفاده از ظرفیت مولدسازی در حوزه آموزش و پرورش می‌توانیم بسیاری از مدارس را مقاوم‌سازی، بازسازی و حتی زیباسازی کنیم.

صوفی تصریح کرد: از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبارت عمرانی کشور اعتبار ناچیزی حدود ۱۵۷ هزار میلیارد تومان در سال‌جاری به استان‌ها اختصاص داده شده که از این میزان اعتبار سهم استان همدان ۳۳۶۹ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم استان همدان توسعه دوچندان داشته باشد نباید به این اعتبارات ناچیز اکتفا کنیم، تأکید کرد: ۷۰ درصد بودجه عمرانی کشور در اختیار سازمان‌های مرکزی دستگاه‌ها بوده که باید این اعتبارت را با پیگیری از مرکز جذب کنیم و نباید فرصت را از دست بدهیم. 

صوفی با تاکید بر توجه هر چه بیشتر به جذب اعتبارات بیشتر از مرکز کشور، گفت: با این اعتبارات و ارقام ناچیز هیچ اتفاق بزرگی در استان رخ نخواهد داد پس باید مدیران به فکر پیگیری جذب اعتبارت دو چندان از تهران باشند.

وی تصریح کرد: کل اعتبارات عمرانی بنیاد مسکن در استان ۳۰ میلیارد تومان بود که با پیگیری لازم از تهران طی جلسه ای ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن آن جذب شد و این اعتبار ۲.۵ برابر اعتبار قبل است ضمن اینکه همین اتفاق نیز برای راهداری استان با پیگیری لازم محقق شد.

صوفی همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت مولدسازی در استان همدان، افزود: همدان یک شهر جهانی شده و امروز دیگر نگاه‌ها به همدان متفاوت است همانگونه که به زیرساخت‌های مهمی چون قطار و فرودگاه توجه ویژه باید داشته باشیم، توجه به سایر حوزه‌ها از جمله کتابخانه و کشاورزی و منابع آب، اشتغال، آبادانی روستاهای استان در حوزه‌های مختلف نیز باید توجه ویژه شود و تنها به یک حوزه خاص برای توسعه محدود نشویم چرا که همدان یک شهر جهانی است و توسعه همه جانبه آن ضرورت دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha