• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403052012973
  • خبرنگار : 50300

آخرین وضعیت فضای خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی دزفول

آخرین وضعیت فضای خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی دزفول

ایسنا/خوزستان معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی دزفول آخرین اقدامات بهسازی فضای خوابگاهی دانشگاه را تشریح کرد.

رضا فاتحی در گفت ‌و گو با ایسنا، با اشاره به ظرفیت فضای خوابگاهی دانشگاه، اظهار کرد: ظرفیت حال حاضر خوابگاهی دانشگاه، شامل دو فضای خوابگاهی دخترانه و پسرانه با ظرفیت اسکان حدود ۷۳۰ دانشجو است.

وی افزود: با توجه به اینکه اکثر دانشجویان ما، در رشته پزشکی عمومی تحصیل می‌کنند و طول دوره پزشکی هفت ساله است بنابراین نیاز به فضای خوابگاهی وجود دارد. برای دانشجویان جدید نیز ظرفیت خوابگاهی وجود ندارد و این موضوع در دفترچه انتخاب رشته نیز قید شده است.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی دزفول ادامه داد: برای افزایش ظرفیت اسکان دانشجویی، سال گذشته با تلاش‌های فراوان رییس دانشگاه، فضای خوابگاهی پسرانه خریداری شد. فضای خوابگاهی دخترانه نیز ۲۵۰ نفر است و با توجه به اینکه ساختمان نوساز نیست، تعمیر و بهسازی آن در طول سال در حال انجام است.

فاتحی گفت: با توجه به اینکه ساختمان خریداری شده جدید نیست، سال گذشته، زیرساخت‌های اساسی خوابگاه پسرانه از جمله موتورخانه، ایزوگام، تابلوهای برق، لوله کشی و... با هزینه بیش از ۸ میلیارد تومان به صورت کامل تعویض شد. همچنین مسائل ایمنی از جمله تعمیرات آسانسور انجام شد.

وی عنوان کرد: امسال نیز با کمکی که از سوی وزارت دریافت شد، امکاناتی از جمله یخچال، تخت‌خواب، کولر و... خریداری شدند.

فاتحی در خصوص تامین فضای خوابگاهی برای دانشجویان متاهل، بیان کرد: با توجه به اینکه یک فضای خوابگاهی پسرانه اخیرا خریداری شده بود، بنابراین امکان در نظر گرفتن فضای جدید دیگر برای دانشجویان متاهل وجود نداشت. به این منظور، تسهیلات ودیعه مسکن برای دانشجویان متاهل متقاضی در نظر گرفته شد. بر این اساس، برای دانشجویان متاهل ۶۰ میلیون تومان از سوی صندوق رفاه دانشجویان و ۱۴۰ میلیون تومان از سوی دانشگاه در نظر گرفته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha