• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1403052012950
  • خبرنگار : 71460

صحبت‌های باخ از تست‌های جنسیتی ورزشکاران تا صلح در دهکده

صحبت‌های باخ از تست‌های جنسیتی ورزشکاران تا صلح در دهکده

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک بار دیگر تاکید کرد زنان باید اجازه داشته باشند در مسابقات زنان شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، درباره برگزاری موفق بازی‌های المپیک پاریس با خبرنگاران صحبت کرد و به مسائل مختلفی پرداخت که مهم‌ترین بخش‌هایش را در زیر می‌خوانیم:

المپیک پاریس 

توماس باخ درباره این بازی‌ها به میزبانی فرانسه گفت: بازی‌های المپیک پاریس را می‌توان یک داستان عاشقانه نامید چون هواداران عاشق این مسابقات هستند. حتی باران در مراسم افتتاحیه در حافظه ما باقی خواهد ماند و با نگاهی به گذشته، حتی این بازی‌ها را به عنوان یک رویداد بسیار موفق تقویت خواهد کرد. ما نباید به دنبال یافتن ایرادهای کوچک باشیم.

صلح در دهکده

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک درباره زندگی ورزشکاران در دهکده گفت: ورزشکاران در بازی‌های پاریس توانستند با وجود شرایط سخت ژئوپلیتیک، صلح را در دهکده المپیک حفظ کنند. در دوران سخت کنونی ما مجبور بودیم با فرازونشیب‌های زیادی روبه‌رو شویم و باید از کشورهای مختلف و در بیشتر موارد از کشورهای درگیر در جنگ انتقاد بشنویم و باید بر همه اینها غلبه می‌کردیم. رویاها به حقیقت پیوستند و ورزشکاران در میدان مسابقات با یکدیگر مسابقه می‌دادند و در عین حال در دهکده المپیک زندگی می‌کردند. همه ما در صلح زندگی کردیم. ورزشکاران در آرامش در این دهکده زندگی کردند، علیرغم اینکه کشورهایشان در حال جنگ یا درگیری مسلحانه با یکدیگر هستند.

تست های جنسیتی

چگونه می‌توانیم دو زن را به دلیل ادعای یک سازمان از رقابت‌های زنان حذف کنیم؟ تا سال ۱۹۹۹ ما به اصطلاح آزمایش جنسی انجام می‌دادیم و بعد علم به ما گفت که آنها دیگر قابل اعتماد نیستند و کار نمی‌کنند. همانطور که قبلاً از نظر کروموزوم‌ها و از نظر اندازه‌گیری‌های دیگر به ما گفته شد که این نوع آزمایش‌ها می‌توانند مغایر با حقوق بشر باشند و فکر می‌کنم از سال ۱۹۹۹ یا ۲۰۰۰ این سیستم ایجاد شده است. بنابراین تصمیم ما بسیار روشن است: زنان باید اجازه داشته باشند در مسابقات زنان شرکت کنند.

(ایمان خلیف الجزایری و لین یوتینگ تایوانی که به دلیل ناکامی در تست جنسیت از مسابقات جهانی بوکس ۲۰۲۳ محروم شدند، در المپیک پاریس به رقابت پرداختند.)

انتخابات ریاست کمیته بین‌المللی المپیک

انتخابات ریاست جدید کمیته بین‌المللی المپیک با وجود عدم تصویب اصلاحیه‌های منشور المپیک برگزار می‌شود. پیش از این گزارش شده بود که تصمیمی برای اصلاح منشور المپیک برای گسترش اختیارات باخ به عنوان رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در صد و چهل و دومین نشست کمیته بین‌المللی المپیک در پاریس گرفته نشده است.

باخ گفت: دوره من در کمیته بین‌المللی المپیک در سال ۲۰۲۵ به پایان می رسد و انتخابات برگزار خواهد شد. باخ ۷۰ ساله، سال ۲۰۱۳ برای یک دوره هشت‌ساله به عنوان رئیس کمیته بین‌المللی المپیک انتخاب شد. او سال ۲۰۲۱ برای یک دوره چهارساله مجددا انتخاب شد که آخرین دوره‌اش بر اساس منشور المپیک فعلی خواهد بود.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha