• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۲:۱۵
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403052012787
  • خبرنگار : 30057

بررسی رخدادهای لرزه‌ای در هفته گذشته

«بنک» بوشهر با زلزله ۴ و «فین» هرمزگان با دو زلزله ۳.۹ و ۳.۳ لرزیدند

«بنک» بوشهر با زلزله ۴ و «فین» هرمزگان با دو زلزله ۳.۹ و ۳.۳ لرزیدند

بزرگترین زلزله هفته گذشته در بنک استان بوشهر با بزرگای ۴ رخ داد و فین استان هرمزگان نیز دو زلزله ۳.۳ و ۳.۹ را تجربه کرد.

به گزارش ایسنا، در هفته گذشته سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد با زمینلرزه ای به بزرگای ۳.۳ و مزایجان استان فارس با زمینلرزه ای به بزرگی ۳.۴ لرزیدند.

همچنین فین استان هرمزگان با زمینلرزه‌هایی به بزرگای ۳.۹ و ۳.۳ لرزید و بنک استان بوشهر زمینلرزه ای به بزرگای ۴ را تجربه کرد.

شنبه ۱۳ مرداد

در سرپل ذهاب استان کرمانشاه زلزله ۲.۵ رخ داد.

یکشنبه ۱۴ مرداد

در درگهان استان هرمزگان زلزله ۲.۷ رخ داد.

در میرآباد استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۸ کیلومتری رخ داد و کانون این رخداد لرزه ای در ۱۷ کیلومتری میر آباد، ۲۵ کیلومتری خلیفان و ۲۸ کیلومتری سردشت این استان بوده است.

سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد با زمینلرزه ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۸ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه ای در ۷ کیلومتری سی سخت، ۱۸ کیلومتری پاتاوه و ۱۹ کیلومتری چیتاب این استان گزارش شد.

دوشنبه ۱۵ مرداد

در بندر امام استان خوزستان زلزله ۲.۵ و در کلاته خیج استان سمنان زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

سه‌شنبه ۱۶ مرداد

در شهمیرزاد استان سمنان دو زلزله ۲.۶، در گمیش تپه استان گلستان زلزله ۲.۵ و در افزر استان فارس زلزله‌های ۲.۸ و ۲.۹ رخ داد.

مزایجان استان فارس زمینلرزه به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۹ کیلومتری زمین را تجربه کردند و کانون این رخداد لرزه ای در ۲۸ کیلومتری مزایجان، ۴۹ کیلومتری دوبرجی و ۵۲ کیلومتری درز این استان بوده است.

چهارشنبه ۱۷ مرداد

در اسیر استان فارس زلزله ۲.۹ و در تازه آباد استان کرمانشاه زلزله ۲.۵ رخ داد.

پنجشنبه ۱۸ مرداد 

در پایین هولار هولان استان مازندران زلزله ۲.۹، در ورزنه استان اصفهان زلزله ۲.۵، در نایبند استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۹، در دشتک استان چهارمحال و بختیاری زلزله ۲.۵ و در کنگ استان هرمزگان زلزله ۲.۷ به ثبت رسید.

جمعه ۱۹ مرداد

فین استان هرمزگان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۹ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۲۴ کیلومتری فین، ۴۳ کیلومتری فارغان و ۴۵ کیلومتری قلعه قاضی این استان گزارش شد. زلزله ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

بنک استان بوشهر زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴ در عمق ۲۰ کیلومتری را تجربه کرد و رومرکز آن در ۹ کیلومتری بنک، ۱۳ کیلومتری بندر دیر و ۱۴ کیلومتری ری این استان گزارش شد.

پل سفید مازندران با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۱ کیلومتری لرزید و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۲۲ کیلومتری پل سفید مازندران، ۲۹ کیلومتری شهمیرزاد و ۳۲ کیلومتری زیراب استان مازندران گزارش شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha