• جمعه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1403051912495
  • منبع : معاونت علمی ریاست جمهوری

در نشست مشترک معاونت علمی ریاست‌جمهوری و اتاق بازرگانی صورت گرفت

بررسی سیاست‌های دولت در زمینه داخلی‌سازی صنعت موبایل

بررسی سیاست‌های دولت در زمینه داخلی‌سازی صنعت موبایل

سیاست‌های دولت در زمینه داخلی‌سازی صنعت موبایل در نشست مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و اتاق بازرگانی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، نشست «سیاست‌های دولت در زمینه داخلی‌سازی صنعت موبایل»، با حضور نمایندگانی از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران و نمایندگان انجمن تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی ایران برگزار شد.

افخمی، کارشناس معاونت علمی ریاست‌جمهوری در این نشست اظهار کرد: تصور عمومی از تولید این است که کارخانه‌ای وجود دارد که هر کدام از قطعات را تولید می‌کند. این تفکر که تولید اساساً در کشور ممکن نیست و صرفه ندارد و باید حتما تولیدکننده کل زنجیره ارزش باشیم را از اساس قبول نداریم، چون هیچ تولیدکننده صددرصدی در هیچ کالایی وجود ندارد و همه بازیگران، در درصدی از زنجیره ارزش نقش آفرینی می‌کنند. هر کسی باید نقش خودش را در زنجیره ارزش پیدا کند. ما باید نقش خودمان را در زنجیره ارزش موبایل پیدا کنیم و جایگاه خود را در آن جایابی کنیم. 

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وی افزود: ما در طراحی، تعمیرات، فروش و قطعات می‌توانیم نقش آفرینی کنیم. در قطعات غیر فناور که تیراژ بالایی دارند، می‌توانیم نقش داشته باشیم و در بحث قطعات فناوری هم نه تنها در ایران که در بخش کثیری از کشورها قابل انجام نیست.

افخمی یادآور شد: چینی‌ها مسیر نفوذ و عمق بخشی به زنجیره ارزش را دنبال کرده‌اند و از مونتاژ شروع کردند تا توانستند در زنجیره ارزش نفوذ کنند. مونتاژ و برندینگ نقطه شروع آنها بود. به مرور یک سری قطعات را داخلی سازی کردند. در ادامه با قطعات تماما خارجی، کار برندینگ و طراحی را به عهده گرفتند و اکنون، اگر گوشی را تماما از خارج وارد کنیم، می‌توانیم تا ۴۵ درصد زنجیره را در داخل داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha