• جمعه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۰:۵۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403051912422
  • منبع : نمایندگی مازندران

صحرایی:

آموزش و پرورش مفتخر است که قرآن توسط او در جامعه جاری و ساری می‌شود

آموزش و پرورش مفتخر است که قرآن توسط او در جامعه جاری و ساری می‌شود

ایسنا/مازندران وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه فراز و فرودها مفتخر است که قرآن توسط او در جامعه جاری و ساری می‌شود، گفت: ما با نقطه مطلوب فاصله داریم اما قدردان آن چیزی هستیم که از بدو انقلاب تا به امروز اتفاق افتاده است.

به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی امروز ۱۸ مردادماه در اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان دختر سراسر کشور که در مجتمع قوه قضائیه در ساری برگزار شد، اظهار کرد: جامعه‌ای که کتاب بخواند زندگی بهتری دارد اگر کتاب خدا را بخواند بهترین زندگی را دارد اگر آن جامعه کتاب را به نور اهل‌بیت(ع) درآمیزد و به آن عمل کند آگاهانه‌ترین زندگی را دارد و به حیات طیبه دست پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه روح سند بنیادین تربیت نسلی برای دست یافتن به حیات طیبه است، افزود: آموزش و پرورش دو وظیفه ما است اما بخش پرورشی که به معنای انس با قرآن، مطالعه، تأمل، تعمق و تفکر در قرآن است، حتی همسنگ با آموزش به آن اهمیت داده نمی‌شود و باید گفت که ما در این موضوع متأسفانه غفلت داشتیم.

صحرایی با بیان اینکه همه ما معتقدیم بخش پرورشی باید تقویت شود، تصریح کرد: بزرگترین محفل انس با قرآن کریم در جهان اسلام در رمضان امسال در ایران برگزار شد.

وی افزود" ۵۰ هزار مدرسه در ۲۰ کشور جهان همزمان محفل انس با قرآن برگزار کردند که نیمی از این مدارس از کشور ایران اسلامی بود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جشن‌های تکلیف در این دوره بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرف، خاطرنشان کرد: قاب ماندگار جشن تکلیف دختران در سال ۱۴۰۱ در محضر رهبر معظم انقلاب هیچگاه از ذهن و خاطر ما نخواهد رفت و امیدواریم امسال همین رویه دوباره برگزار شود.

این مسئول گفت: برای اولین بار بچه‌های ابتدایی در مرحله کشوری این مسابقات در رشته حفظ کل شرکت کردند و بعد از ۱۲ سال دانش‌اموزان متوسطه اول در مسابقات ملی راه پیدا کردند اینها گوشه‌ای از ابعاد پرورشی در آموزش قرآن ما است.

 صحرایی با ابراز خرسندی از اینکه در این دوره با حمایت شهید رئیسی، برای اولین بار آیین‌نامه جذب نخبگان قرآنی، فرهنگی، هنری، تربیتی، ورزشی، علمی و آموزشی بدون آزمون به دانشگاه فرهنگیان تصویب شد، اظهار کرد: در همین دوره پردیس تربیت مربی پرورشی تصویب و الان اجرا شده؛ اگر چه هنوز هزار دانشجو معلم جذب کرده و باید تا ۴ هزار دانشجو معلم تربیت شود.

وی افزود: بیش از ۱۰ سال است که ما در آزمون‌های استخدامی مربی پرورشی قرآنی جذب نکردیم هر چند در دانشگاه فرهنگیان جذب صورت گرفت، ولی به اندازه نیازمان نبوده؛ امروز و قریب به ۱۰ هزار مربی پرورشی در حال مصاحبه برای راهیابی در آموزش و پرورش هستند قطعا باید سال بعد دو برابر جذب شوند تا هیچ مدرسه بدون معلم پرورشی نباشد.

صحرایی با بیان اینکه همه این تلاش‌ها برای آن است ما قرآنی زندگی، بیندیشیم، مدیریت و تربیت کنیم و جامعه‌ای بالنده، مؤثر و بالنده پرورش دهیم، بیان کرد: ما باید به دانش‌آموزمان کمک کنیم که زمین را بر مبنای منطق آسمان تحلیل کنند و زمان را بر مبنای منطق بی‌نهایت اجرا کند و در یک کلام نامحدود بیندیشد و به نامحدود یعنی ذات اقدس الهی فکر کند که چنین دانش‌آموزی محب اهل بیت می‌شود.

آموزش و پرورش مفتخر است که قرآن توسط او در جامعه جاری و ساری می‌شود

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: ما امروز به کتاب خدا برای غلبه بر چالش‌ها و مشکلات بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم و دشمن همین را فهمیده است و فکر می‌کند با سوزاندن قرآن می‌تواند این راه نورانی را مسدود کند.

این مسئول با یادآوری خاطره‌ای از شهید جمهور که قرآن کریم را در سازمان ملل در دست گرفت و گفت؛ نور حقیقت با فتنه و جهالت شما خاموش نخواهد شد، خاطرنشان کرد: قرآن بوده است و تا زمانی که زمین و زمان برپا است می‌ماند، خوشا به حال کسی که در سایه سار قرآن به سفر ابدی واصل می‌شود.

صحرایی با اشاره به آیه ۱۴ سوره مبارک حشر، گفت: «لَا یُقَاتِلُونَکُمْ جَمِیعًا إِلَّا فِی قُرًی مُحَصَّنَةٍ أَوْ مِنْ وَرَاءِ جُدُرٍ بَأْسُهُمْ بَیْنَهُمْ شَدِیدٌ تَحْسَبُهُمْ جَمِیعًا وَقُلُوبُهُمْ شَتَّی ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا یَعْقِلُونَ؛ آنها هرگز با شما به صورت دسته‌جمعی نمی‏جنگند و جز در دژهای محکم یا از پشت دیوارها! پیکارشان در میان خودشان شدید است (اما در برابر شما ناتوانند) به ظاهرشان مینگری آنها را متحد می‏بینی در حالی که دلهای آنها پراکنده است این به خاطر آن است که قومی بیعقلند!».

وی اضافه کرد: این بدان معنا است اینها شجاعت ندارند بزدل هستند و با مؤمنان که روبرو می‌شوند قالب تهی می‌کنند و خداوند رعب مؤمنان را در دل آنها قرار داده است. آیا امروز قوم صهیونیسم را جز این می‌بینید و جز چنین رفتارهایی از این بزدلان سیه روی تاریخ می‌بینید.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: برای خودشان مانند یهودیان قوم بنی‌نظیر که یک قلعه‌ای به نام خیبر داشتند و با پیامبر می‌جنگیدند و می‌گفتند ما قلعه‌ای داریم که  پیامبر اسلام(ص) به ما دست پیدا نمی‌کنند یکبار در صدر اسلام تجربه کردند که امیرالمومنین قلعه آنها را از بیخ کندند و خیبر بر سر آنها فروریخت و امروز هم فرزندان امیرالمؤمنین گنبد آهنینشان را که یادآور قلعه قوم صدر اسلام  است امروز در آخرالزمان بر سر آنها فرو خواهد ریخت.

صحرایی افزود: این بزدلان که جرات رویایی با مؤمنان را ندارند به مرگی محکوم  و سرنوشتی شوم مانند پیشینیان خودشان دچار خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: این نسل‌کشی صهیونیسم یادآور کاری است که فرعون کرد و فکر می‌کرد اگر همه کودکان مصر را سر ببرد می‌تواند پایدار بماند اما کودکی در درون قصر خود او را سرنگون کرد و به فضل الهی نابودی رژیم صهیونیستی که وعده آن توسط رهبر معظم انقلاب داده شده حتمی است.

وی افزود: شما دانش‌آموزان با همین قرآن خواندن و عمل کردن به ان اصلی‌ترین مبارزه را با این تاریکی‌ها و جهل می‌کنید.

آموزش و پرورش مفتخر است که قرآن توسط او در جامعه جاری و ساری می‌شود

صحرایی با بیان اینکه آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه فراز و فرودها مفتخر است که قرآن توسط او در جامعه جاری و ساری می‌شود، گفت: ما با نقطه مطلوب فاصله داریم اما قدردان آن چیزی هستیم که از بدو انقلاب تا به امروز اتفاق افتاده است همین قرآنی‌های این جمع هستند که فردا روزی در دانشگاه‌ها خواهند بود و در رشته‌های مختلف کشور را بیمه خواهند  کرد.

وی افزود: اقتدار امروز کشور ما یک پایه مهم علمی دارد و آن پایه علمی مرهون آن دانش آموزان و دانشجویانی است که در همین گونه محافل شناسایی شده و رشد کردند و قرآن در جان آنها نشست و نور اهل‌بیت(ع) در جان آنها رسوخ کرد و اینگونه شگفت‌انگیزانه همه دنیا را در تحیر فرو بردند.

این مسئول گفت: ایران با بودجه و امکانات به این مقام دست نیافت اگر بودجه امکانات و منابع عامل اصلی پیشرفت‌ها بودند قطعا ما در این موقعیت نبودیم ایران با درک «... وَمَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَلَکِنَّ اللَّهَ رَمَی ...» به این قدرت رسیده است که تمام صهیونیست‌ها حدود یک هفته است در وحشت فرو رفته‌اند که از کجا آن تیر ناگهان بر پیکر شومشان خواهند نشست.

وی افزود: ما کوشیده‌ایم اما آنچه به دست آورده‌ایم بسیار بیش از آن چیزی است که داشته‌ایم و آن برکتی است که قرآن به جامعه ما داده است.

صحرایی گفت: مادامی که با  قرآن و اهل بیت(ع) باشیم از هر آسیبی در امان خواهیم بود و از قضا این چیزهایی است که چندان به بودجه، امکانات نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha