• جمعه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۰:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403051912421
  • خبرنگار : 50253

پس از گذشت ۳ سال؛

قانون بسیج سازندگی معطل بررسی در صحن علنی مجلس

قانون بسیج سازندگی معطل بررسی در صحن علنی مجلس

ایسنا/خراسان رضوی  جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: با وجود اینکه از ۳ سال قبل موضوع قانون بسیج سازندگی به مجلس شورای اسلامی ارسال شده اما هنوز در صحن علنی بررسی نشده است.

سردار ابوالفضل طهماسبی جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور عصر ۱۸ مرداد ماه، در افتتاحیه دوره‌های توانمندسازی جهادگران خراسان رضوی تحت عنوان «چهارسوق جهادی» که در قوچان برگزار شد، گفت: امیدواریم با تصویب این قانون جهادگرانی که در سطح کشور فعالیت می‌کنند از پشتوانه قانونی خوبی برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین باید در کنار جهاد خدمت‌رسانی باشد و یکی در غیاب دیگری موفق نخواهد بود، بزرگترین حلقه میانی در کشور را متعلق به بسیج و گروه‌های جهادی دانست و اظهار کرد: بیش از ۶۲ هزار گروه جهادی فعال و ۵۲ هزار گروه جهادی ثبت شده در سامانه اطلس جهادی در کشور وجود دارد.

جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: بر اساس منویات رهبری در انجام کارهای جهادی همچون رزمایش جهادگران فاطمی و برنامه‌های رسمی برای اندیشه ورزی جهادگران در گروه‌های جهادی، با برگزاری قرارگاه‌های عملیاتی پهنه‌ای، قرارگاه‌های منطقه‌ای و قرارگاه‌های محلی به صورت تشکیلاتی از سال‌های گذشته با تشکیل قرارگاه‌های مختلف در حال انجام است.

وی افزود: برخی تصور می‌کنند جهادگران بی‌برنامه هستند اما باید تأکید شود گروه‌های جهادی همواره به صورت تشکیلاتی و جهادی کار کرده‌اند و به صورت سالانه در حوزه‌های مختلف برنامه‌هایی وجود دارد.

سردار طهماسبی با تأکید بر اجرای منسجم امور جهادی تصریح کرد: مردم باید خدمات نظام را بدانند و به همین دلیل جهاد تبیین همواره در کنار جهاد خدمت‌رسانی مطرح است.

جهاد، حرکتی مؤثر در جریان‌سازی انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در این مراسم گفت: مسیر جهاد، حرکتی مؤثر در جریان سازی انقلاب اسلامی است و اگر بخواهیم باکیفیت دیگری به مسئله جهاد بپردازیم باید همچون مقام معظم رهبری به عنوان یک ابزار در مسیر حکمرانی به آن نگاه کرد.

وی افزود: به مسئله جهاد نباید سطحی نگریسته شود و فهم جهاد از منظر ابزار حکمرانی به گونه‌ای است که نهضت اسلامی مردم و انقلاب اسلامی را شکل داده و به همین دلیل نیاز به تطبیق بیشتری از جانب جهادگران دارد.

حجت‌الاسلام صاحبقرانی با تأکید بر رساندن پیام جهادگران به تمام مردم جامعه، تصریح کرد: پیام جهادگران، پیام انقلاب و نهضت امام است که همواره بینش راهبردی و حکیمانه خود را ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: مقام معظم رهبری تمام عرصه‌ها را با واژه جهاد ممزوج کرده‌اند و با تأکید بر اینکه پیام جهادگران باید به تمام افراد رسیده شود این امر را با جهاد تبیین گره زده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه تبیین باید برای همه باشد و در این حوزه باید حرکتی عمومی شکل بگیرد، اظهار کرد: باید به سراغ افرادی برویم که از جهاد محروم هستند و بدانیم که ورود به گروه‌های جهادی مأموریتی است که دستور اجرای آن توسط رهبری صادر شده است.

وی از جوانان جهادی با عنوان پیشران حرکت‌های میدانی نام برد و بیان کرد: جوانان جهادی در کنار تمام وظایفی که انجام می‌دهند باید همه جوانان را همانند خود جهادی کنند.

صاحبقرانی اضافه کرد: ساختن خانه پیرزن سالمند روستایی مسئله مهمی است اما باید تحول معنوی، معرفتی و تشکیلاتی در جهادگران ایجاد شود تا با تضارب آرا و گفتگو بتوانیم مسائل مهم موجود در جامعه را برطرف کرد تا حرکت و اتفاقی بزرگ در سطح اجتماع ایجاد کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha