• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۱۸
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403051812402
  • منبع : سازمان تامین اجتماعی

برگزاری نخستین کنگره ملی بزرگداشت شهدا و ایثارگران سازمان تأمین‌اجتماعی

برگزاری نخستین کنگره ملی بزرگداشت شهدا و ایثارگران سازمان تأمین‌اجتماعی

نخستین کنگره ملی شهدا و ایثارگران سازمان تأمین‌اجتماعی در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم امام علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) در مشهد برگزار شد.

به گزارش ایسنا، نخستین کنگره ملی شهدا و ایثارگران سازمان تأمین‌اجتماعی با حضور خانواده معزز شهدا و ایثارگران این سازمان، «میرهاشم موسوی» مدیرعامل سازمان، حجت‌الاسلام‌ «سید محمدحسن ابوترابی‌فرد» امام جمعه موقت تهران و جمعی از مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم امام علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) در مشهد برگزار شد.

طبق گزارش روابط‌ عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، موسوی در این همایش با اشاره به اینکه خانواده بزرگ کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی، شهدایی از دوران مبارزات پیش از پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، دفاع از حرم، امنیت و سلامت مردم را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، یاد همه شهدا و به‌ویژه شهید خدمت حضرت آیت‌الله رئیسی را گرامی داشت و گفت: همه باید از خدا بخواهیم که ما را در راه شهدا و ایثارگران عزیز ثابت قدم نگاه دارد. تاریخ این مرز و بوم نشان داده است که در شرایط مختلف، مورد ابتلاء و آزمایش بوده‌ایم و خوشا به حال شهدا و ایثارگران و خانواده محترم آنان که در کشتی نجات، جزو ره‌یافتگان و واصلین هستند که به این مقام و منزلت که هدیه‌ای الهی برای بندگان خاص خدا است، رسیده‌اند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: زندگی همه ما پایانی دارد و در آن لحظه‌ای تأخیر وجود نداشته و هیچ کس خبر ندارد که پایان زندگی‌اش چگونه رقم خواهد خورد. خوشا به حال شهدای عزیز که پایان زندگی آنان، به شهادت ختم شده و بهشت برین جای آنان است.

موسوی با تأکید بر اینکه طبق روایات و آموزه‌های دینی، خانه‌ای که شهیدی دارد، حرم الله است، گفت: با این نگاه باید تکریم و تعظیم خانواده شهدا را وظیفه خود بدانیم؛ وظیفه‌ای که ریشه‌ای هویتی، مکتبی و دینی دارد. گرامیداشت و تکریم خانواده شهدا، یک فرض دینی است و بر مدیران نظام اسلامی واجب و فرض است که این وظیفه را در اولویت قرار دهند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: بعضاً متأسفانه فراموش می‌کنیم که چه دستاوردهایی به پشتوانه جان فشانی شهدا و ایثارگران داشته و داریم. دستاوردهای نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف مرهون رشادت‌ها، شجاعت‌‎ها و جان‌فشانی شهدای عزیز ما است. شهدای عزیز و ایثارگران ما هندسه تاریخ را به رهبری حضرت امام (ره) و پرچمداری مقام معظم رهبری تغییر داده‌اند.

برگزاری نخستین کنگره ملی بزرگداشت شهدا و ایثارگران سازمان تأمین‌اجتماعی
میرهاشم موسوی

ایثار و فداکاری در مسیر خدمت به مردم، مناسب‌ترین الگو برای غلبه بر مشکلات است

موسوی افزود: گاهی فراموش می‌کنیم قبل از آنکه با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی و رشادت و فداکاری در جامعه نهادینه شود؛ چه شرایطی داشتیم. در حوزه سلامت فراموش نباید کرد که ما در این کشور در سال‌های پیش از انقلاب، محتاج حضور و فعالیت پزشکان خارجی بودیم در حالی‌که امروز در نظام سلامت و در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی پیچیده‌ترین خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی ارائه می‌شود که در منطقه و فرامنطقه کم‌نظیر است و شاهد حضور و مراجعه بیمارانی از برخی کشورهای به ظاهر پیشرفته برای استفاده از این خدمات هستیم.  

وی همچنین گفت: در حوزه بیمه‌های اجتماعی که نظامی است برای تأمین آسایش و امنیت امروز و فردا، در قبل از انقلاب تنها ۲۰ درصد از جمعیت ۳۵ میلیون نفری کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی بودند در حالی‌که امروز حدود ۷۵ درصد جمعیت حدود ۸۵ میلیون نفری کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی هستند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: در همه عرصه‌هایی که با الگوی شهادت، ایثار و انقلابی‌گری که شهدا برای ما ترسیم کردند، پیش رفته‌ایم دستاوردهای بزرگی داشته‌ایم و این همایش‌ها برای آن است که به خودمان متذکر شویم که دچار غفلت نشدن و مسیر سرخ شهادت را ادامه دهیم.

موسوی با اشاره به قدرت بازدارندگی ایران اسلامی به پشتوانه حضور و مشارکت مردمی و نیز دستاوردهای دفاعی و نظامی، گفت: فرهنگ شهادت‌طلبی و شهادت‌خواهی در مردم ایران اسلامی، در کنار توانمندی‌های دفاعی، قدرت بازدارندگی کشور را تا حدی افزایش یافته که امروز رژیم نامشروع صهیونیستی و همه قدرتهای جهانی نگران و منتظر نحوه واکنش ایران به حادثه ترور میهمان عزیز کشور حاج اسماعیل هنیه هستند.

وی افزود: اگر امروز در معیشت مردم و در اقتصاد مشکلاتی داریم به سبب آن است که الگویی را که سال‌هاست مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند نتوانسته‌ایم اجرا کنیم. اگر شعار امسال در زمینه رشد تولید با مشارکت مردم را با الگویی که در دفاع مقدس موجب پیروزی‌های بزرگ شد، پیگیری کنیم؛ موفق می‌شویم. در سازمان تأمین‌اجتماعی که یک سازمان اقتصادی و اجتماعی است، با الگوی مدیریت جهادی و تجمیع اراده و عمل و تبعیت از الگوی شهدای عزیز در زمینه خدمت خالصانه و مجاهدانه در راه مردم، توانستیم ضمن جبران ماهانه چهار تا پنج هزار میلیارد تومان کسری نقدینگی، بدهی انباشته ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی به نظام بانکی را هم تسویه کنیم. این تجربه موفق در سازمان تأمین‌اجتماعی نشان می‌دهد که اگر روحیه ایثار، سختکوشی، فداکاری و مجاهدت انقلابی را که میراث شهدا و ایثارگران عزیز است در اولویت قرار دهیم ناترازی مالی و پولی و تورم هم قابل حل خواهد بود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین گفت: در سازمان شهیدپرور و مردمی تأمین‌اجتماعی ۱۲ هزار خانواده شهید و ایثارگر داریم و سعی کرده‌ایم از ظرفیت این خانواده بزرگ استفاده کنیم و معتقدیم در سطوح مدیریتی و هدایت راهبردی هم باید بیش از گذشته از این ظرفیت بی‌نظیر استفاده شود.

موسوی همچنین با عذرخواهی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران سازمان تأمین‌اجتماعی به سبب قصورهای احتمالی از همه شرکت‌کنندگان در این کنگره خواست در جوار مضجع شریف ثامن‌الائمه (ع) برای توفیق همه کارگزاران نظام اسلامی به‌ویژه رئیس‌جمهور و دولت جدید دعا کنند.

برگزاری نخستین کنگره ملی بزرگداشت شهدا و ایثارگران سازمان تأمین‌اجتماعی
حجت‌الاسلام‌ «سید محمدحسن ابوترابی‌فرد»

توقف استقراض بی‌رویه تأمین‌اجتماعی، اقدام بسیار بزرگی است

حجت‌الاسلام‌ سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران، با تأکید بر این‌که حیات فردی انسان و حیات خانوادگی، اجتماعی، سازمانی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و در این عالم و حیات او در عالم واپسین و جایگاه او در عالم آخرت، مرهون عمل انسان است، گفت: ما محصول عمل خود هستیم. وجه تمایز انسان‌ها با حیوانات به هوش ما باز می گردد. این هوش بشر در کنار اراده، ظرفیتی برای او خلق کرده که به تعبیر قران، پدیده‌های دیگر را تحت سیطره خود درآورد و تسخیر کند اما این تحول در حوزه علم و فناوری با نابسامانی متراکم اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی در جهان و فروپاشی نظام خانواده در جهان همراه است.

وی افزود: این ستمی که در جهان مشاهده می‌کنیم، مانند وضعیت غزه، محصول کار انسان است. اردوگاه استکبار محصول کار انسان است. این سیاهی‌ها و زشتی‌ها؛ همه و همه، محصول عمل انسان است. در جامعه خودمان هم نقاط قوت ما محصول عمل ما و نقاط ضعف هم محصول عمل ماست. رسالت هر یک از ما این است که تلاش کنیم عمل خود را اصلاح کنیم.

حجت‌الاسلام‌ ابوترابی همچنین گفت: تأمین‌اجتماعی نهاد بسیار مهمی است با گردش مالی بسیار بالا و با مسئولیت بسیار خطیر و تعهد نسبت به خانواده بزرگ بازنشستگان کشور. هر قدر می‌توانیم باید عمل خود را اصلاح کنیم. عمل ما زمانی اصلاح می‌شود که پشتوانه علمی بالاتری داشته باشد. یک گام بدون علم نباید برداشت، باید با دانش حرکت کرد.

وی با اشاره به اینکه عمل صالح آن‌گاه تحول‌آفرین است که تداوم داشته باشد؛ خطاب به خانواده شهدا و ایثارگران گفت: شهدای عالی‌قدری که شما وارثان آنها هستید، با مشعل‌های پرفروغی که فراروی ما می‌گذارند، هنرشان این بود که اهل عمل صالح و استقامت و صبر بودند تا لحظه شهادت. پایداری در صراط مستقیم تا رسیدن به مقصد. این هنر انساهای صالح است. شهدای خدمت، رئیس‌جمهور بزرگوارمان و همراهان گرانقدرشان، استقامت در صراط مستقیم تا لقای خداوند متعال داشتند.

خطیب جمعه تهران همچنین گفت: شما در سازمان تأمین‌اجتماعی، این نهاد مهم، شاهد بودید که در سال 1401 و آغاز فعالیت مدیریت جدید این سازمان، حدود 27 تا 30 هزار میلیارد تومان تعهدات سازمان به خانواده سازمان تأمین‌اجتماعی بود که تقریباً حدود چهار تا پنج هزار میلیارد تومان هم کسری وجود داشت که با استقراض تأمین می‌شد. همین باعث مشکلات انباشته شده برای این سازمان شده بود، مثل خلق هزینه‌های مالی در حد سالی حدود 25 هزار میلیارد تومان. امروز پرداخت‌ها و تعهدات ماهانه با رشد بیش از دو برابری حدود 60 تا 65 هزار میلیارد تومان است و امروز منابع سازمان پاسخگوی این تعهدات است و برای پرداخت این تعهدات استقراضی از سال 1402 انجام نشده که کار بسیار بزرگی است.

وی افزود: کار بزرگ دولت سیزدهم این بود که از میزان بدهی‌های دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی کم کرد. کار خطایی که بعضاً در مجلس انجام می‌شود، تکالیفی برای سازمان تأمین‌اجتماعی تعریف می‌شود بدون این‌که منابعی برای آن پیش‌بینی شود. یکی از علل ناترازی منابع این است که هزینه خلق می‌کنیم بدون پیش‌بینی منابع آن. برای سازمان تکالیف تعریف می‌شود بدون تعریف محل منابع آن. امیدواریم دولت چهاردهم مواظب این موضوع باشد که هیچ هزینه‌ای ایجاد نکند بدون منابع مطمئن و پایدار.

حجت‌الاسلام‌ ابوترابی تأکید کرد: با هدایت رئیس‌جمهور شهید آیت الله رئیسی، حدود 260 هزار میلیارد تومان از مطالبات در این دوره تسویه شد. این کاری بسیار اساسی است، البته در کنار اقدام بسیار خوب کاهش هزینه‌ها نیز انجام شده و حدود 10 هزار میلیارد تومان مدیریت و و از هرینه‌ها کاهش یافته است. افزایش درآمد و کاهش هزینه در کنار حدود 2.7 میلیون بیمه‌پرداز جدید، منابع جدید ایجاد کردند. هر قدر اشتغال در کشور رشد کند سازمان تأمین‌اجتماعی جایگاه بهتری خواهد داشت. دولت و مجلس باید برنامه‌ریزی کنند و ملت باید کمک کنند تا نیروهای کار زمانی بیشتری در محل کار بمانند و در دوران جوانی بازنشسته نشوند. الان نیروهای ما در زمانی که پخته و با تجربه می‌شوند و هنوز توانایی کار دارند، بازنشسته می‌شوند. این یک خطای راهبردی است. نیروهایی که کارایی دارند باید حفظ شوند. امیدواریم با عمل مبتنی بر علم و دانش و مدیریت دانش بنیان و عمل صالح و استقامت در صراط مستقیم ازاین چالشها عبور کنیم.

وی افزود: اگر رزمندگان دفاع مقدس هشت سال استقامت نمی‌کردند امروز نه از ایران نامی بود و نه از جمهوری اسلامی. اگر در تقابل با استکبار شکست می‌خوردیم نه تنها ایران را قطعه قطعه می‌کردند که حتی نام یک قطعه را هم ایران نمی‌گذاشتند. نام ایران را حذف می‌کردند. می‌بینیم این خشونت متراکم درندگان را در غزه. دنیا در دست این صاحبان قدرت است که هیچ ترحمی ندارند. هشت سال استقامت بود که پایه اقتدار ما را استحکام بخشید.

خطیب جمعه تهران همچنین گفت: در صراط مستقیم گام برداشتن، دشواری‌های خودش را دارد. باید راه درست را انتخاب کرد و در راه درست، استقامت داشت تا به نتیجه رسید. شهدای ما استقامت در صراط مستقیم تا لقای خداوند متعال داشتند. ان‌شاءالله شما در دولت چهاردهم نقش خوبی ایفا کنید، به عنوان بازوهای مطمئن، امین و دلسوز دولت. قدم‌های اصولی بردارید و تجارب خودتان را در اختیار مدیران قرار دهید و به کمک آنها بشتابید. مدیران صالح را یاری و خطاها را نقد کنید تا راه برای استحکام و برای تعالی سازمان فراهم شود.

برگزاری نخستین کنگره ملی بزرگداشت شهدا و ایثارگران سازمان تأمین‌اجتماعی
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم راشد یزدی

خدمت‌رسانی به مردم از بزرگ‌ترین عبادت‌هاست

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم راشد یزدی واعظ و استاد حوزه علمیه در نخستین روز کنگره ملی بزرگداشت شهدا و ایثارگران سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: تأمین‌اجتماعی یعنی برقراری امنیت اجتماعی و این از تأمین امنیت شهرها هم بالاتر است. تمام روانشناسان معتقدند که دو عامل جامعه را سست می‌کند؛ یکی تاسف بر گذشته و دیگری ترس از آینده. بنابراین تأمین‌اجتماعی باید بتواند سایه ترس از آینده را از سر جامعه بردارد و این در خیلی از کشورها اتفاق می‌افتد و الحمدلله در جامعه ما هم هست. کسانی که چنین وظیفه‌ای در جامعه دارند، میز و صندلی‌شان محراب و کارشان عبادت است. شما باید افتخار کنید که به چنین کاری مشغول هستید. خدمت‌رسانی به مردم از بزرگ‌ترین عبادت‌هاست.

حجت‌الاسلام راشد یزدی با تأکید بر اهمیت خدمت به مردم و جایگاه مردم‌داری و مردم‌دوستی در مفهوم انسانیت، اظهار داشت: کسی که صبح سر از بستر بردارد و فقط به یاد خود و خانواده خود باشد، این مسلمان نیست. بالاتر از این اگر کسی در جامعه کمک خواست و گفت یاللمسلمین اما کسی جواب نداد، هیچ کس از آن جامعه مسلمان نیستند. برخی افراد نسبت به جامعه و دیگر انسان‌ها بی‌تفاوتند؛ در حالی که انسان اگر انسان باشد از رنج دیگران رنجور و از شادی دیگران مسرور می‌شود. خداوند در قرآن کریم و در وصف حضرت ختمی مرتبت صلی‌الله علیه و آل وسلم می‌فرماید که او از رنج شما رنجور و از خوشی و شادی شما خوشحال می‌شود و هم و غم او این است که شما راحت باشید؛ این یعنی انسان.

وی با اشاره به اینکه یکی از ملاک‌های انسانیت این است که ببینید چقدر از شادی دیگران خوشحال و چقدر از غم آن‌ها اندوهگین می‌شوید، گفت: یک وقت کسی از حوادثی که برای مردم دیگر اتفاق می‌افتد ناراحت می‌شود و یک وقت هم جلوی چشم مدعیان اداره جهان، هزاران هزار انسان بی‌گناه در غزه کشته می‌شوند اما آب از آب تکان نمی‌خورد. کسانی که خودشان این جنگ را آغاز کرده‌اند و امروز نسبت به کشته شدن انسان‌ها هیچ حساسیتی نشان نمی‌دهند؛ این‌ها از حیوان هم پست‌ترند.

این استاد حوزه با اشاره به جایگاه والای خدمت در مجموعه تأمین‌اجتماعی، اظهار داشت: شأن تأمین‌اجتماعی از دستگاه‌های امنیتی کشور هم بالاتر است؛ چون این سازمان مسئول تأمین امنیت روانی مردم است. تأمین‌اجتماعی یعنی برقراری امنیت اجتماعی و این از تأمین امنیت شهرها هم بالاتر است. تمام روانشناسان معتقدند که دو عامل جامعه را سست می‌کند؛ یکی تاسف بر گذشته و دیگری ترس از آینده. بنابراین تأمین‌اجتماعی باید بتواند ترس از آینده را از سر جامعه بردارد و این در خیلی از کشورها اتفاق می‌افتد و الحمدلله در جامعه ما هم هست. کسانی که چنین وظیفه‌ای در جامعه دارند، میز و صندلی‌شان محراب و کارشان عبادت است. شما باید افتخار کنید که به چنین کاری مشغول هستید.

حجت‌الاسلام راشد یزدی با تاکید بر ارزش و اهمیت خدمت به مردم، اظهار داشت: حضرت موسی (ع) از خداوند متعال پرسید که اگر تو خدا داشتی برای جلب رضایت او چه می‌کردی؟ خداوند خطاب به موسی فرمود اگر من خدا داشتم برای جلب رضایت او به بندگانش خدمت می‌کردم. این روایت ارزش شغل شما و جایگاه تأمین‌اجتماعی که تمام همتش ارائه خدمت به مردم است را نشان می‌دهد. خصوصاً که شما به تأمین روانی مردم خدمت می‌کنید و چه خدمتی از این ارزنده‌تر. در این مجموعه عظیم؛ شما هر چه برای مردم بیشتر دلسوزی کنید خداوند اجر بیشتری به شما می‌دهد.

برگزاری نخستین کنگره ملی بزرگداشت شهدا و ایثارگران سازمان تأمین‌اجتماعی
احمد اسفندیاری

اگر کشور ما را به عنوان یک قدرت می‌شناسد، به خاطر شهدای ماست

احمد اسفندیاری، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی نیز در کنگره ملی خانواده شهدا و ایثارگران این سازمان  گفت: از ابتدای فعالیت ما در سازمان تأمین‌اجتماعی یکی از تأکیدات ویژه مدیرعامل محترم سازمان، رسیدگی به امور ایثارگران بوده است. اتفاقی که در این دوره افتاده این است که بخش قابل‌توجهی از مسئولان سازمان، ایثارگر هستند و بیش از 20 درصد از مدیران سازمان، از رئیس اداره تا مدیرکل و معاونان سازمان، فرزندان معظم شهدا هستند. این اهتمام ویژه‌ای است که مدیریت سازمان به خانواده معظم شهدا و ایثارگران داشته به نحوی‌که مسئولان بنیاد شهید می‌گفتند ما دستگاهی نداریم که تا این حد اهتمام به این موضوع داشته باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «جلسات بزرگداشت شهدا ادامه حرکت جهادی و ادامه شهادت است. اگر نام شهیدان ما تکرار نمی‌شد، تجلیل نمی‌شدند و احترام به آنها و خانواده‌های آنها در جامعه به‌صورت یک فرهنگ برشمار نمی‌آمد - که خوشبختانه به صورت فرهنگ درآمده – امروز بسیاری از این یادهای ارزشمند و گرانبها فراموش شده بود. روز به روز باید یاد شهدا تکرار، نام شهدا و نکته‌ها، باید به نکته‌سنجی زندگی شهدا در جامعه رواج پیدا کند».

وی افزود: این فرمایش مقام معظم رهبری سرلوحه کار همه باید قراربگیرد، به ویژه خود ایثارگران و فرزندان شهدا. این موضوع نباید یادمان برود که نکات آموزنده زیادی در زندگی شهداست، همه شهدا، شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای حرم، شهدای امنیت، شهدای سلامت و سایر شهدای سرافراز کشورمان، هر کدام درس های آموزنده ای است که می‌توان درباره آنها کتاب‌ها نوشت. همچنین آزادگان عزیزی که سال‌های سال در زندان‌های مخوف رژیم بعثی صدام بودند. باید همه اینها گفته شود. اگر امروز دنیا کشور ما را به عنوان یک قدرت می‌شناسد به خاطر شهدای ماست.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی تصریح کرد: الان در سرزمینهای اشغالی همه منتظر انتقام ما هستند. زندگی‌شان مختل شده و در پناهگاه‌ها زندگی می‌کنند. این قدرت و اقتدار، ثمره خون شهدا و هشت سال دفاع مقدس ماست و کاری که شهدا و ایثارگران کردند. این فرهنگ را باید روز به روز مرور کنیم.

وی افزود: در سازمان تأمین‌اجتماعی باید روایت زندگی شهدا را بگوییم و باید با افتخار اعلام کنیم. بحمدالله با حمایت مدیرعامل محترم در سازمان این موضوع تقریباً جا افتاده و نباید اجازه بدهیم کسی خدای نکرده کوچکترین خدشه‌ای به موضوع امورات مربوط به ایثارگران وارد کند. بیشترین خواسته‌ای هم که فرزندان شهدا و خانواده‌های ایثارگران از ما دارند این است که یاد این عزیزان را زنده نگه داریم.

دیدار صمیمی جمعی از نمایندگان ایثارگران سازمان تأمین‌اجتماعی با مدیرعامل سازمان

همچنین در این برنامه مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در دیداری صمیمی با نمایندگان ایثارگران شاغل در این سازمان ضمن شنیدن پیشنهادات و مطالبات همکاران بر ضرورت استفاده سازمان از ایده‌های نو، نگاه‌های نو و راهبردهای تأکید کرد و گفت: شهدا، جانبازان و ایثارگران معزز ما برای خدمت به مردم ایثارگری کردند تا راحتی و آسایش مردم ایران اسلامی را تأمین کنند. این هدف متعالی یعنی تأمین راحتی و آسایش مردم ایران اسلامی، مهم‌ترین مأموریت سازمان تأمین‌اجتماعی هم هست و انتظار این است که بهترین ایده‌ها برای توسعه خدمت به مردم در سازمان تأمین‌اجتماعی از همین همکاران خانواده بزرگ ایثارگران ارائه شود. ایثارگران ما با خون خودشان پای این نظام ایستادند و الان هم باید بهترین ظرفیت‌های خودشان را پای کار توسعه خدمات بیاورند.

به‌ گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، موسوی در این جمع افزود: جامعه ایثارگران از بهترین‌های کشور و افتخار نظام مقدس ما هستند و جای خوشحالی و شکرگزاری دارد که در سازمان تأمین‌اجتماعی در خدمت این عزیزان هستیم. زندگی فلسفه دارد و حضور ما در این دنیا و کارهایی که انجام می‌دهیم و مسئولیت‌هایی که بر عهده داریم، بی فلسفه نیست. از زمان «قالو بلی»، در جایی تعهد داده‌ایم و شروع کرده‌ایم و هستی ما به جایی هدفمند ختم خواهد شد.

وی با اشاره به آیه "مِنَ ٱلمُؤمِنِینَ رِجَال صَدَقُواْ مَا عَهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَّن قَضَی نَحبَهُۥ وَمِنهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُواْ تَبدِیلا" گفت: جمعی که در این مجلس جمع هستند، بخشی از مصداق عینی آن عهدی هستند که خداوند در این آیه شریفه اشاره کرده است و از خدا می‌خواهیم که ما را هم در مرتبت این عهد قرار بدهد. عده‌ای، به امر و هدایت خداوند و فضیلتی که برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند، در دسته هدایت‌شدگان قرار می‌گیرند و دیگران را به هدایت دعوت می‌کنند و عده‌ای هم برعکس پیشوایانی هستند که دعوت به باطل می‌کنند. مسیر هدایت و رستگاری و در کنار آن مسیر ظلالت و گمراهی در برابر انسان قرار دارد. عده‌ای هدایت می‌شوند به آن چیزی که خداوند در تکامل و رشد و هدایت و در نقطه مطلوب و فلسفه‌ای که خدا قرار داده تا به آن برسند که مصداق اتم و اکمل این گروه ائمه معصومین علیهم السلام هستند. عده‌ای هم راهنمایان مردم به سمت آتش و ضلالت هستند. مصداق آن را هم در همین ایام، در شرارت‌های صهیونیزم بین‌الملل می‌بینیم، که مسیر ضلالت و گمراهی است که همه انسانیت را کنار گذاشته و مصداق امروزین دعوت به تباهی و جهنم است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین افزود: جایگاه ایثارگران و مجاهدان فی سبیل‌الله جایگاهی بسیار بلندمرتبه است و باید قدر این جایگاه و موقعیت را بدانیم. شما بیش از ما به این فضیلت رسیده‌اید که در این جایگاه جزو هدایت‌شدگان به امر خداوند هستید. خانواده ایثارگران چنین فضیلتی دارند اعم از جانباز، فرزند شهید، همسر شهید، آزاده و همه کسانی که در این کشتی سوار هستند. این بسیار مهم است که تلاش کنیم تا این موقعیت را برای خودمان نگه داریم. برای نگهداری آن هم باید فضیلت‌هایی در خودمان داشته باشیم و پرورش بدهیم تا آن را به ما بدهند. چون اعطای آن بی حساب و کتاب نیست. از امام رضا علیه‌السلام باید بخواهیم. در چنین سفرهایی، باید توسل‌هایی رقم بخورد تا ما را در این مسیر نگه دارند. چون موانع هم زیاد است. مسیر حق و باطل از دو طرف انسان را می‌کشند. باید از خدا بخواهیم و تلاش کنیم تا این جایگاه و موقعیت حفظ شوند.

وی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی به ایده‌های نو، نگاه‌های نو و راهبردهای نو نیاز دارد. شهدا، جانبازان و ایثارگران معزز ما برای خدمت به مردم ایثارگری کردند تا راحتی و آسایش مردم ایران اسلامی را تأمین کنند. این هدف متعالی یعنی تأمین راحتی و آسایش مردم ایران اسلامی، مهم‌ترین مأموریت سازمان تأمین‌اجتماعی هم هست و انتظار این است که بهترین ایده‌ها برای توسعه خدمت به مردم در سازمان تأمین‌اجتماعی از همین همکاران خانواده بزرگ ایثارگران ارائه شود. ایثارگران ما با خون خودشان پای این نظام ایستادند و الان هم باید بهترین ظرفیت‌های خودشان را پای کار توسعه خدمات بیاورند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha