• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۵۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403051812394
  • خبرنگار : 50034

افتتاح مجتمع علمی و فرهنگی شهید رئیسی در دانشگاه بوعلی‌سینای همدان

افتتاح مجتمع علمی و فرهنگی شهید رئیسی در دانشگاه بوعلی‌سینای همدان

ایسنا/همدان مجتمع علمی و فرهنگی شهید آیت‌الله دکتر رئیسی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار همدان، نمایندگان مردم شریف همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران استانی، رئیس، اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پنجشنبه۱۸ مرداد در آیین افتتاح مجتمع علمی و فرهنگی شهید رئیسی دانشگاه بوعلی سینا، گفت: در دولت مردمی بودجه اختصاصی دانشگاه‌ها بیش از ۱۱۰ درصد محقق شده است که این نشان از تعهد ما به توسعه زیرساخت‌های علمی دارد.

محمدعلی زلفی‌گل اظهار کرد: با همکاری و اهتمام ویژه استاندار  همدان چهار بلوک خوابگاهی برای دانشجویان دانشگاه صنعتی همدان اختصاص دادیم که ارزش ریالی آن‌ها به چند همت می‌رسد.

وی تصریح کرد: شهید آیت‌الله دکتر رییسی نگاه ویژه‌ای به علم و فناوری داشتند و حداقل ماهی یک‌بار برای جامعه علمی و وزارت علوم جلسات و نشست‌های تخصصی برگزار می‌کردند.

زلفی گل خاطرنشان کرد: مجتمع علمی و فرهنگی شهید رییسی که از سه بخش سالن‌های اجلاس، کتابخانه‌ها و سالن آمفی‌تئاتر ۱۲۰۰ نفره تشکیل شده است، به عنوان یک مرکز چندمنظوره در خدمت جامعه علمی و فرهنگی کشور قرار دارد.

استاندار همدان نیز در این آیین اظهار کرد: رئیس‌جمهور شهید با ایجاد یک خط مهندسی جدید در مدیریت کلان کشور، سیاست‌های مبتنی بر پیشرفت و عدالت را ترویج داد.

علیرضا قاسمی فرزاد تصریح کرد: پیشرفت و توسعه عدالت‌محور، یکی از شعارهای اصلی دولت شهید آیت‌الله دکتر رئیسی بود.
وی افزود: همانطور که زندگی با برکت شهید رییسی منشاء خیر بود، شهادت ایشان نیز باعث وحدت و همدلی بیشتر شد.

قاسمی فرزاد ادامه داد: در حوزه علم و دانش، با راهبری رییس‌جمهور شهید و مدیریت وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه‌ها شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه محتوایی، کیفیت و کمیت بودند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: اتصال دانشکده شیمی و علوم نفت به وزارت نفت با ۷۰ میلیارد تومان اعتبار، فاز دوم دانشکده مهندسی، خوابگاه‌های دخترانه دانشجویی مرحوم دباغ، افتتاح دانشگاه D۸، مرکز شتابدهی کندو، آزمایشگاه‌های شیمی و دامپزشکی و فاز اول مجموعه فرهنگی و علمی شهید رییسی، با راهبری وزیر محترم علوم از جمله اقداماتی است که در استان همدان به سرانجام رسید.

وی بیان کرد: پروژه مجتمع علمی و فرهنگی شهید آیت‌الله دکتر رئیسی در دانشگاه بوعلی‌سینا سال‌ها بلاتکلیف بود که با عزم و اراده وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری و پیگیری‌های جدی استان و رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا به سرانجام رسید.

به گزارش ایسنا، فاز اول مجمتع علمی و فرهنگی شهید آیت‌الله دکتر رئیسی در دو سالن اجلاس با ظرفیت‌های ۳۰۰ و ۹۰ نفره در مساحت ۵ هزار و ۵۰۰ متر و با بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha