• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۵۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403051812392
  • خبرنگار : 50980

استاندار همدان:

با ثبت جهانی هگمتانه در ابتدای مسیر توسعه گردشگری هستیم

با ثبت جهانی هگمتانه در ابتدای مسیر توسعه گردشگری هستیم

ایسنا/همدان استاندارد همدان با بیان اینکه استدلال ما در پرونده هگمتانه این بود که تاریخ سه هزار ساله نخستین پایتخت ایران زمین را روایت می‌کنیم، گفت: با ثبت جهانی هگمتانه در ابتدای مسیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی در استان همدان هستیم.

علیرضا قاسمی فرزاد استاندارد همدان پنجشنبه ۱۸مردا در مراسم پاسداشت ثبت جهانی هگمتانه با بیان اینکه از همه کسانی که برای این واقعه و رخداد تلاش کردند تشکر  می کنم ، اظهار کرد: ثبت جهانی هگمتانه نقطه عطفی در تاریخ و گردشگری شهر همدان است و طی سه سال گذشته با اقدامات و پیگیری‌های ویژه و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط و مدیریت شهری، توانستیم فضای مناسبی برای این ثبت جهانی فراهم کنیم.

وی افزود: از تلاش‌های همه دستگاه‌های اجرایی دخیل در ثبت جهانی هگمتانه از جمله وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری، اصحاب رسانه و مطبوعات، نیروی انتظامی استان، اصناف و بازاریان و مردم فهیم همدان قدردانی می‌کنیم.

استاندارد همدان با بیان اینکه استدلال ما در پرونده هگمتانه این بود که تاریخ سه هزار ساله نخستین پایتخت ایران زمین  را روایت می‌کنیم، خاطر نشان کرد: با ثبت جهانی هگمتانه  در ابتدا مسیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی در استان همدان هستیم.  

قاسمی فرزاد تصریح کرد: در استان همدان  با داشتن تاریخ تمدن، طبیعت زیبا و آب و هوای بکر ظرفیت بسیار  خوبی در حوزه گردشگری  دارد.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور شهید به استان همدان بیش از   ۱۵۰میلیارد تومان برای ثبت جهانی هگمتانه اختصاص پیدا کرد که مقداری  کمی از آن تا کنون تخصیص یافته است، اظهار کرد: غار علیصدر و هگمتانه دو بال گردشگری استان همدان هستند و در کنار این دو جاذبه بی‌نظیر جهانی، بیش‌از ۱۹۰۰ جاذبه‌ تاریخی، گردشگری و فرهنگی همدان نیز توجه گردشگران را جلب می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha