• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403051812379
  • خبرنگار : 50980

معاون میراث فرهنگی کشور:

همدان پتانسیل تبدیل شدن به قطب گردشگری را دارد

همدان پتانسیل تبدیل شدن به قطب گردشگری را دارد

ایسنا/همدان معاون میراث‌فرهنگی کشور، با بیان اینکه همدان پتانسیل تبدیل به قطب گردشگری و مرکز برگزاری رویدادهای مختلف را دارد، گفت: صنعت گردشگری در ایران، در بین صنعت‌های پیشرانه است و همدان می‌تواند با برگزاری رویدادهای مختلف به قطب گردشگری کشور تبدیل شود.

محمد دارابی پنجشنبه ۱۸ مرداد در مراسم پاسداشت ثبت جهانی هگمتانه در همدان، با بیان  اینکه استدلال ما در پرونده هگمتانه این بود که تاریخ سه هزار ساله نخستین پایتخت ایران را روایت می‌کنیم، اظهار کرد: هگمتانه یک نشانه بزرگ از گردهمایی اقوام مختلف است که وحدت و اتحاد ملی را روایت می‌کند،   در این محوطه علاوه بر زیست و زندگی شهری که در آن زمان وجود داشته شاخصه‌های معماری و شهرسازی و زیست نیاکان ما نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه ثبت جهانی سبب می‌شود داشته‌ها و گنجینه‌ها در عرصه‌های مختلف یک ملت به دنیا معرفی شود، تصریح کرد: ثبت جهانی همگتانه آغاز کار است و لازم است برای توسعه گردشگری، اقتصادی و میراث فرهنگی این همت ادامه داشته باشد.

 معاون میراث‌فرهنگی کشور با بیان اینکه ثبت جهانی هگمتانه با توسعه گردشگری، ایجاد اشتغال و معرفی فرهنگ و تمدن ایران رابطه مستقیم دارد و این مهم از دستاوردهای ثبت جهانی است، خاطرنشان کرد: ثبت جهانی باعث می‌شود آوازه هگمتانه از مرزهای ایران فراتر رود.

دارابی با بیان اینکه تاکید بر اینکه برنامه‌هایی که به عنوان پیوست ثبت جهانی آمده باید در استان و وزارتخانه پیگیری شود، گفت: این کار فراتر از کاری است که یک دستگاه و وزارتخانه انجام دهد و یک نهضت بزرگ مردمی، خیرین، نیکوکاران و دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد که اثر را حفظ کنیم و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهیم.

وی افزود: صنعت گردشگری در ایران جز صنعت های پیشرانه است و حوزه میراث فرهنگی فصل اختصاصی را به خودش تعلق دارد.

معاون میراث‌فرهنگی کشور با بیان اینکه همدان پتانسیل  آن را به قطب گردشگری و مرکز برگزاری رویداد های مختلف تبدیل شود، اظهار کرد: صنعت گردشگری در ایران جز صنعت های پیشرانه است و همدان می تواند با برگزاری رویدادهای مختلف به قطب گردشگری کشور تبدیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha